Nieuwe Carbon(Alu) hardtail rond 2000 euro

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gesloten
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3267
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Vandenhakopdentakke schreef:pagani, ge ben een topper
schijt hebben aan de hele wereld en doen waar je zelf zin in heb
zo bezorgt zijn ze eg niet over je
lars kan er slecht tegen als mannen niet naar hem luisteren
hij weet het wel goed allemaal denk maar hij hoeft niet iederen een grote bek te geven hier
Voorjaar nemen we je een x een wekentje met ons mee naar winterberg of houfalize
gaan we je lekker aan dh laten ruiken daar, eens kijken of je xc dan nog zo mooi vind
we hebben wel een bak staan die mag gebruiken daar en anders huren we daar wel een bak voor je
kom helemaal goed
ik doe dan wel een bericht ergens om af te spreken
En nu in het Nederlands? :~
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

awinkel schreef:@aurelius: larstb is nogal gevoelig voor feedback die aan Pagani gegeven wordt, dus trek het je niet aan.. ;-)
Sowieso is dit topic een lachertje, want Pagani luistert naar geen enkel advies, ook niet naar dat van larstb en gaat zijn eigen gang.
Hij rijdt nogal langzaam zijn rondjes en wil toch een nieuwe fiets terwijl dat hem op geen enkele manier meerwaarde biedt. Lars heeft een hele uitleg gegeven waarom aluminium de betere keuze is dan een fiets van 2000 euro van carbon en alsnog wil Pagani een...fiets van carbon :-)
Ik weet dat ik tegen de bierkaai aan het vechten ben wat Wouter betreft. Maar om continue van die loze opmerkingen in zijn topics tegen te komen van mensen die dan net zo goed daar weg kunnen blijven, dat is inmiddels op het treurige af.

En nu vind ik de opmerking van Aurelius geen loze opmerking, hooguit een punt wat in mijn ogen beter beoordeeld moet worden, waar over gediscuteerd kan worden. En waar ik een duidelijke, onderbouwde mening over heb.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

awinkel schreef:
Vandenhakopdentakke schreef:pagani, ge ben een topper
schijt hebben aan de hele wereld en doen waar je zelf zin in heb
zo bezorgt zijn ze eg niet over je
lars kan er slecht tegen als mannen niet naar hem luisteren
hij weet het wel goed allemaal denk maar hij hoeft niet iederen een grote bek te geven hier
Voorjaar nemen we je een x een wekentje met ons mee naar winterberg of houfalize
gaan we je lekker aan dh laten ruiken daar, eens kijken of je xc dan nog zo mooi vind
we hebben wel een bak staan die mag gebruiken daar en anders huren we daar wel een bak voor je
kom helemaal goed
ik doe dan wel een bericht ergens om af te spreken
En nu in het Nederlands? :~
Ja is goed en heb alleen geen ervaring met echte techniek dingen
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op do 23 november 2017, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2434
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

awinkel schreef:@aurelius: larstb is nogal gevoelig voor feedback die aan Pagani gegeven wordt, dus trek het je niet aan.. ;-)
Sowieso is dit topic een lachertje, want Pagani luistert naar geen enkel advies, ook niet naar dat van larstb en gaat zijn eigen gang.
Hij rijdt nogal langzaam zijn rondjes en wil toch een nieuwe fiets terwijl dat hem op geen enkele manier meerwaarde biedt. Lars heeft een hele uitleg gegeven waarom aluminium de betere keuze is dan een fiets van 2000 euro van carbon en alsnog wil Pagani een...fiets van carbon :-)

Maar waarom is dit topic een lachertje ?, als iemand anders advies vraagt en men adviseert het tegenovergestelde , is het dan een ook lachertje ?.
Het is toch uiteindelijk de eigen keuze van de TS , en is dan iedereen gepikeerd , die een "crack" is en ziet dat het gegeven advies in de prullenbak gaat ?.

Als ik percee een carbon, of ander type fiets wil ,en iedereen raadt het af , lekker boeiend , hooguit frustrerend voor de gene die advies geven ...., en ja ik mag een topic openen om toch te kijken wat de adviezen zijn ....., denk meer een beetje respect voor elkaar , dan afzeiken veilig achter de pecee ....

Ik ben erg benieuwd als de fiets er is , wat Wouter er van vindt tov zijn huidige bike , of het nu een meerwaarde heeft onder een bepaald gewicht en het verschil tussen carbon en aluminium .Want dat heeft meerwaarde dan dat men gefrustreerd achter de pecee zit omdat iemand zijn eigen plan trekt :kiss:
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op do 23 november 2017, 14:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

Afbeelding

@Pagani, heb je al voldoende advies? Of heb je nog concrete vragen? :-q

Waar ga je voor kiezen?? Ik ben benieuwd?
PaganiProductions

mtbpie schreef:Afbeelding

@Pagani, heb je al voldoende advies? Of heb je nog concrete vragen? :-q

Waar ga je voor kiezen?? Ik ben benieuwd?
Dat hangt ook van hoe ze rijden
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

mtbpie schreef:Afbeelding
Idd zeg...

Maar ben ook wel benieuwd, wat het uiteindelijk gaat worden. Snap dat je dat niet na 2 dagen al besloten hebt, maar wil tzt. graag wel zien wat het wordt. Of je ervaring van je testritten.

Zoals al eerder gezegd, het is zijn eigen keuze, die moet hij vooral ook maken. Probeer alleen mijn ervaring met hem te delen, dat is toch ook het doel van een topic. TS beslist wat hij er mee doet.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3267
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Snelle Buffer schreef: Maar waarom is dit topic een lachertje?:
Zie enkele posts hierboven.
PaganiProductions

Gister mountainbikes getest.
En de standaard Specializded Chisel Expert vond ik niet veel aan zo uit de doos
Dus het word een Orbea Alma alu of carbon of die Carbon Epic die ze al hebben staan showroom fiets dus.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

Strak hoor, die specialized.
PaganiProductions

mtbpie schreef:Strak hoor, die specialized.
Alleen ben ik geen fan van het standaard stuur wat erop zit.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Nee inderdaad, dan zal ik die zeker niet kopen, want dat is nogal een moeite om er een fijn stuur op te zetten!
Laatst gewijzigd door japie carbon op zo 3 december 2017, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef:Gister mountainbikes getest.
En de standaard Specializded Chisel Expert vond ik niet veel aan zo uit de doos
Dus het word een Orbea Alma alu of carbon of die Carbon Epic die ze al hebben staan showroom fiets dus.
Wat beviel je - naast het stuur - nog meer niet aan de Chisel?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Lars TB schreef:
PaganiProductions schreef:Gister mountainbikes getest.
En de standaard Specializded Chisel Expert vond ik niet veel aan zo uit de doos
Dus het word een Orbea Alma alu of carbon of die Carbon Epic die ze al hebben staan showroom fiets dus.
Wat beviel je - naast het stuur - nog meer niet aan de Chisel?
Die rijd ongeveer hetzelfde als mijn Canyon en had er niet zo'n vertrouwen met die fiets.
PaganiProductions

japie carbon schreef:Nee inderdaad, dan zal ik die zeker niet kopen, want dat is nogal een moeite om er een fijn stuur op te zetten!
Het is geen moeite maar dat hoort gewoon standaard uit de doos gewoon goed te zijn.
Dan geef ik nog liever een kleine 200 euro meer voor die epic die zo nog hebben staan als ik voor Specialized zou gaan.
Gesloten