Advies gevraagd: Cube / Canyon (/ Trek) full suspension

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Even een gekke vraag, maar heb je al wat fietsen geprobeerd?

Ik stond namelijk 2 jaar geleden als newbie voor een vergelijkbaar dilemma en dacht aanvankelijk dat de Cube met 120 veerweg voor mij DE fiets was en zat net zo van alles te vergelijken als jij.
Qua cijfertjes en afmontage klopte alles, alleen toen ik hem ging proberen voelde hij voor mij niet lekker. Cannondale vond ik supermooi, ook getest, maar was het qua zit ook niet, Specialized idem..
Toen ook bij toeval onderweg iemand met een Canyon Nerve tegengekomen waar ik ook een stukje op mocht rijden op zijn fiets en dat was helemaal mijn ding qua zit en houding. De Trek Fuel ook getest en die lag mij ook goed. Omdat Trek oen verhoudingsgewijs erg duur was toch voor de Canyon gegaan. Belangrijkste les daarvan voor mij was dat wat je mooi vin niet perse de beste keuze is.
Al fietsende ben ik erachter gekomen dat Strava en segmenten mij totaal niet interesseren en mooie tochten, hard naar beneden en spelen met andere lijnen + sprongetjes veel meer. daarnaast vind ik comfort belangrijker als prestatie (43jaar met de nodige mankementen, moet je een beetje realistisch zijn :-{ ).
Wat dat betreft doet mijn Nerve voor mij het in Noord en midden Nederland lekker en gaat de Vulkaan Eifel en niet al te heftige trails in Schotland/Wales en de Pyereneen er ook nog prima mee.
Ik merk wel dat ik bij de stevigere trails wat te kort kwam en heb daar eerst mijn fiets wat op aangepast, (dropper erin en stevigere wielen+ grotere schijven, andere handvatten) maar heb nu ook maar een stevigere fiets met meer veerweg erbij besteld omdat er echt grenzen aan zitten.
Toentertijd wist ik nog niet of ik meer een hardrijder ben of vooral liever aan het toeren en spelen en was de allrounder perfect maar NU wetende wat ik leuk vind had ik wellicht beter een Spectral kunnen nemen met 140 veerweg, wat mij toen overkill leek.
De boodschap van mijn verhaal:
Probeer zoveel mogelijk fietsen voordat je gaat kopen, merken hebben een bepaalde zit en die ligt je of niet/minder als een andere zit.

Kijk vooral goed naar wat je "ambities" zijn en ook waar je een veer wil/kan laten.
De een ziet meer uitdaging in zo hard mogelijk boven, de ander naar beneden, voor beiden is wat te zeggen, maar als je weet wat je het leukst vind kun je je daar qua fiets ook meer op richten.

Staar je niet blind op remmen en schakel spul, dat slijt en kun je vrij makkelijk vervangen als het op is. De juiste zit en goed veerspul op een fiets is met afstand het belangrijkste.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurf schreef:...
De boodschap van mijn verhaal:
Probeer zoveel mogelijk fietsen voordat je gaat kopen, merken hebben een bepaalde zit en die ligt je of niet/minder als een andere zit.
...
Zo uit de doos hebben merken inderdaad een bepaalde zit. Die komt zelden overeen met je huidige fiets. Maar die kun je wel geheel aanpassen.

Een testrit zegt dus erg weinig. De fiets zal meteen lekker aanvoelen als de afstelling dicht bij je huidige zithouding zit. En zal raar aanvoelen als dat niet het geval is. Om een testrit zinnig te maken kun je 2 dingen doen: alle fietsen waar je op gaat fietsen hetzelfde afstellen wat zithouding betreft. Of testritten van pakweg 6 uur maken (of dus minstens 3x op rijden). In dat laatste geval wen je namelijk aan de andere zithouding en pas op dat moment kun je zeggen of de fiets aan je verwachtingen voldoet. En meestal zal dat het geval zijn, want nu ben je er aan gewend!!

Nu zitten er wel wat kleine verschillen tussen de diverse merken, maar in de praktijk kun je vrijwel iedere fiets zo afstellen dat je er goed op komt te zitten. Je zadel omhoog of omlaag is duidelijk, maar het kan ook naar voren en naar achteren. Een andere stuurpen is zo gemonteerd om korter, langer, dieper of hoger te zitten. En ook een ander stuur (hoger, lager, breder) is prima te doen.

Dan heb je nog de vering. Als je daar geen of weinig ervaring mee hebt zal het vreemd aanvoelen. Dan kan het best dat je pas bij de 4e testfiets een beetje gevoel voor de vering krijgt omdat het begint te wennen. En denk je dat die 4e fiets daarom beter is dan de voorgaande. En vering moet je goed afstellen om het maximale er uit te halen. Lekker hard oppompen omdat je een rondje door de wijk maakt bij de dealer is een trucje, maar zegt helemaal niets.


Kortom: proefrijden is zwaar overschat. Als je alles goed afstelt en instelt is het leuk om te vergelijken met je huidige fiets. Maar meer ook niet. Ik heb nog nooit proefgereden op een fiets en ben ook nog nooit teleurgesteld. Hooguit heeft het soms iets langer geduurd voordat ik de fiets op orde had.

Zeg Jurf, had jij nog proefgereden op je laatste aankoop? :winkie: :bier: :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

In de fietsenbranche is het (nog steeds en deels ten onrechte) gebruikelijk om fietsen te categoriseren naar veerweg. Maar dat is maar een stukje van wat het karakter van een fiets definieert. De geometrie is minstens zo belangrijk.

Zie bijvoorbeeld de trailgerichte hardtails. Geen veerweg (achter) maar toch echt niet ideaal als xc-racebak, zo'n fiets is meer gericht op controle als het technischer wordt dan op pure snelheid.
Mijn eigen fully is ook zo'n fiets die in de praktijk anders is dan alleen het getalletje van de veerweg doet vermoeden. 105mm achter is een xc-waarde, maar qua karakter is het een trailbike die met een goede piloot ook naar beneden verrekte snel is (not me ;-)).

De "120mm klasse" is wel wat nu als allround gezien wordt, maar ook binnen die categorie heb je weer bikes die wat meer naar de sportieve kant neigen, en andere die het voordeel pakken op lastiger terrein. Vooral door de geo bepaald, maar ook de afmontage kan een fiets een beetje een bepaalde kant op sturen (een 120mm SID is lichter, maar een 120mm Pike gaat het echt winnen op performance als je hard naar beneden gaat).

Verder is de geo natuurlijk van belang voor de zithouding, maar een verschil van een paar mm bovenbuis is natuurlijk prima op te vangen met een andere stuurpen. Bij proefzitten (proefrijden, meestal een rondje over de stoep...) worden die dingen doorgaans niet aangepast wat echt goed vergelijken bemoeilijkt (edit, Lars gaat daar nog verder op in zie ik net).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

@Moesje, als ik zo bekijk welke 3 bikes je als laatste postte lijkt mij die Radon daar toch de beste specs hebben...OK, het is geen carbon maar wat al genoemd is: in de door jou gestelde prijsklasse ga je met carbon toch inboeten aan kwaliteit van de overige onderdelen. En is het een must als ik kijk naar wat jij met je fiets wil gaan doen?...lijkt me niet.

Dus die Radon...voor 2000 euro een fully met Pike vork, RS reverb dropper en noem nog maar wat dingen op; ik zou zo snel geen veel betere value for money kunnen vinden voor dit geld. En dat ie dan een SLX cassette heeft, dat is zoals ook al gezegd niet iets om je op blind te staren, want het is op zich zeker al geen inferieur onderdeel; iets meer grammen in gewicht dan XT maar nog steeds kwaliteit.

Verder heb je al veel goede adviezen gehad van de cracks hier...doe er je voordeel mee. ;)

Suc6 met het nemen van een besluit in ieder geval! :-q
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Moesje schreef:
Kort gezegd lijkt mij de Radon het beste afgemonteerd (alles behalve cassette XT), en voor zover ik kan nalezen en hier hoor ook met betere vering dan de Cube's. Wellicht ook betere wielen. Het enige 'nadeel' tov Cube in dezelfde prijsklasse is aluminium vs. carbon en onbekend maakt onbemind, en ik kende Radon tot vandaag nog niet. De remmen weet ik ook niet zeker, en zijn bij alle drie anders.

Een ander belangrijk punt is dat ik bij de Cube bij een lokale fietsenhandel kan kopen en voor onderhoud kan teruggaan. Ik houd wel van zelf klussen aan de fiets, maar de zekerheid van een zaak waar ik een praatje erover kan maken vind ik ook wel aantrekkelijk.

Een laatste overweging zou kunnen zijn om voor een goedkoper model te gaan, en dan al bij levering bepaalde zaken te laten veranderen, zoals een dropper post, XT shifters, etc. In dat geval zou Cube of Trek meer voor de hand liggen omdat ik dan de fietsenwinkel de eerste montage en afstelling zou kunnen laten doen. Een voorbeeld hiervan zou zijn om de Stereo 120 Pro te bestellen voor € 1500,- en er een dropper post op te laten zetten. Iets vergelijkbaars kan natuurlijk ook met andere modellen. Is dit raadzaam, om voor een goedkoper model te gaan en dan zaken aan te passen in plaats van een complete fiets zo compleet mogelijk te kopen?
Zo te zien is de Radon het best afgemonteerd, deze bike is volgens mij ook het meest geschikt voor AM ritjes en misschien minder ideaal voor XC werk.
Als je focus in de toekomst naar het meer technische / afdaal trail`s gaat, dan ben je met deze bike van de 3 alvast het best uitgerust met onderdelen.

Je overweging om te gaan voor een goedkoper model zou ik niet aanraden, meestal zit in zo`n bike een mindere vork en demper, mindere wielen, wat lagere schakel /remset en dan wordt het upgraden wel erg duur.

Ik weet niet hoeveel haast er is, volgens mij zijn de nieuwe Canyon Spectral modellen ook nog niet uit, dus dat zou ook nog een optie kunnen zijn, en je kan nog even kijken bij YT naar de Jeffsy modellen, die bieden ook veel waar voor je geld.

Ik zelf heb een 27.5 / 140 mm en een 29 / 130, ben ook 1.85 lastig welk ik zou kiezen als ik er maar 1 mocht hebben.
Ik zelf ben naarmate de jaren dat ik rijd naar het AM / technische werk geschoven en daar past voor mij de 27.5 het beste bij.
De 29er is voor mij de bike voor langere dagen in het zadel en xc tochten.

Suc6 met kiezen.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Lars TB schreef:
Jurf schreef:..
:winkie:
Zeg Jurf, had jij nog proefgereden op je laatste aankoop? :winkie: :bier: :kiss:
Nee, maar daarvoor wel een dag een Fuel mee gekregen (en dat was niet voor het eerst dat ik op een Trek zat) die er qua zit houding erg op lijkt.
Hopelijk vd week nieuw speelgoed ophalen :)
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Jeroensurf (sorry Jurf) heeft wel een punt, waar ik, maar denk meer bikers zich in herkennen.
Je geeft toch een klap geld uit en wil geen spijt hebben van je aankoop, zeker niet bij internet bikes.

Toen ik in 2016 een andere fiets aanschafte heb ik ook een aantal modellen overwogen als de ts waarbij de Habit voor mij de nr1 bike was.
Daarnaast vond ik de keuze, ben zelf 187, voor 27.5 of 29 de lastigste en heb daar veel over gelezen en fietsen uitgeprobeerd.

Om erachter te komen wat voor jou de best passende fiets is daar kun je m.i. alleen achter komen door te testen, ik heb een aantal modellen zelfs een weekeind lang gehuurd en dan kun je alles naar je eigen voorkeuren instellen.
Annanraen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: do 12 oktober 2017, 09:21

Hoewel ik zelf nog niet zo heel veel ervaring heb op mijn fox rythm vork, heb ik er wel wat research naar gedaan voor de aanschaf van mij fiets. En de meeste reviews van testsites alsook van gebruikers op mbr en singleworldtrack stroken niet direct met de mening van Lars hier. In de meeste reviews loven ze de vork, dat die dichtbij de andere vorken aanleunt. In sommige reviews wordt ie aangehaald als zijnde gelijkwaardig aan een pike.

Dat gezegd zijnde, heb ik ook zelf nog niet gevoeld dat de vork tekort komt, integendeel. Toegegeven, ik heb ook wel niet zo heel veel bike-ervaring

De verschillen met de hogere modellen van Fox beperken zich, naar ik lees:
  • een lower-grade aluminium voor het chassis
    een andere GRIP (vs FIT4) demper
Die demper werd ook al geplaatst op een fox float vork en werd ook daar positief ontvangen.
Laatst gewijzigd door Annanraen op ma 20 november 2017, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Neem eventueel deze ook mee:
https://www.rosebikes.nl/bike/rose-root ... aid:884694" onclick="window.open(this.href);return false;

En met 25% korting is deze eigenlijk niet te verslaan:
https://www.cube.eu/2018/bikes/mountain ... hite-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;

Je komt weliswaar iets boven budget, maar die Cube is helemaal af.

Hooguit moet je dus nog de keuze maken tussen 120 of 140 mm fietsen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Annanraen schreef:Hoewel ik zelf nog niet zo heel veel ervaring heb op mijn fox rythm vork, heb ik er wel wat research naar gedaan voor de aanschaf van mij fiets. En de meeste reviews van testsites alsook van gebruikers op mbr en singleworldtrack stroken niet direct met de mening van Lars hier. In de meeste reviews loven ze de vork, dat die dichtbij de andere vorken aanleunt. In sommige reviews wordt ie aangehaald als zijnde gelijkwaardig aan een pike.

Dat gezegd zijnde, heb ik ook zelf nog niet gevoeld dat de vork tekort komt, integendeel. Toegegeven, ik heb ook wel niet zo heel veel bike-ervaring
Een vergelijking met de Pike doorstaat de Rhythm echt niet. De GRIP versie van FOX zit op vergelijkbaar niveau met de FIT4, maar de Rhythm uitvoering zit daar weer een stuk onder. Nu is er wel enige verwarring, want hier en daar is er voor 2018 opeens sprake van een Rhythm GRIP uitvoering. Wat volgens mij dus niet kan, want dan heb je het over 2 verschillende dempingssystemen. Tenzij FOX weer eens alles omgegooid heeft...

Mijn ervaring met de de 2017 Rhythm was dat deze in het middengebied dwars door de veerweg heen knalde. Op dezelfde manier als de 2013/2014 vorken van FOX. Iets waar de pers op dat moment ook nauwelijks over sprak, maar naderhand (2015) werden de vorken geheel afgekraakt. Dat is dan wel op het moment dat je flink aan het doorrijden bent. Nu ben ik ook geen fan van de Yari of nieuwe Revelation, die missen ook een stukje controle. Maar die vorken zijn wel betrouwbaar in hun gedrag.


Nu denk ik dat als je de Rhythm als upgrade ten opzichte van je oude fiets hebt, je er sowieso op vooruit gaat. Het is een soepele en stijve vork en juist bij gewone Nederlandse snelheden gebruikt de vork makkelijk zijn veerweg en komt de vork dus als comfortabel over.
Zoals met veel materiaal merk je de beperking op zichzelf niet, je denkt dat je op je eigen limiet zit. Maar als je dus stukken hoogwaardiger materiaal als vergelijking op gaat voeren, dan merk je waar het verschil zit.

Sorry :-?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Moesje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 19 november 2017, 00:06

Wauw, bedankt voor jullie meedenken!! Ik ga er mee aan de slag, en het een paar dagen laten bezinken. De komende dagen ben ik even 'off the grid' voor het grootste deel van de tijd, dus een goede tijd voor reflectie. :wink: Even een korte reactie op een aantal van de punten die voorbij gekomen zijn:

@Snelle Buffer: ik ben geen grammenjager, en vind carbon ook niet belangrijk in mijn keuze. Ik begrijp van mensen dat naast gewicht vooral ook stijfheid een voordeel is, maar ik verwacht dat niet te gaan merken op mijn niveau en met degelijke aluminium frames. Het is in dit geval meer zo dat de modellen waar ik op uitkom nou eenmaal van carbon gemaakt zijn. De Trek Fuel EX9 ziet er zeer netjes uit, maar is wel echt boven mijn budget (en ik neig toch meer naar 2x11). 'Overjarige' zou ik eens met de fietsenwinkel moeten overleggen, maar is een goed idee. De YT fietsen zien er ook heel interessant uit, maar zijn zo te zien allemaal uitverkocht in mijn maat en prijsklasse.

@Kermit: Goeie tip, over mijn gevoel laten meewegen! En grappig dat je dat zegt over je oude zwarte fiets, ik vind juist die blauwe kleur van sommige Cube's wat minder. :wink: Je hebt het ook over de geometrie van het frame in je latere post. Ik vind dat als beginner lastig in te schatten. Hoe zou je bijvoorbeeld het verschil in geometrie tussen de Cube Stereo 120, Stereo 140, en Radon Skeen duiden?

@Aurelius: Bedankt voor de link naar die test, leuk leesvoer inderdaad. Dat de 'locals' hier in de buurt veel met 100-120 rijden is waardevolle informatie, dat geeft inderdaad wel een beeld. Ik moet er wel bij zeggen dat ik uiteindelijk verwacht(/hoop) vooral de wat technischere routes te gaan ontdekken. Met andere woorden: snelheid vind ik ook leuk, maar iets minder belangrijk dan kleinere paadjes 'ontdekken' en proberen behendiger te worden. Me 'suf trappen' bergop wil ik echter ook weer niet, dus daarom is 120 misschien inderdaad een goede bovengrens?

@Jurf: Ik heb wel wat fietsen geprobeerd in de fietsenwinkels, maar om eerlijk te zijn vind ik het lastig om er veel over te zeggen zonder er langer en in de bossen mee te hebben gereden. Een rondje over de stoep rond de fietsenwinkel geeft mij als beginner niet voldoende informatie, en wat betreft zit vind ik dat eerlijk gezegd ook best lastig ongeveer om de redenen die Lars TB aangeeft. In het kort: inderdaad, schakelmaterialen en ook remmen kan ik (moet ik) op termijn vervangen. Frame en vering is een stukje duurder, en dus probeer ik ook met name op die vering een keuze te maken. Zoals je je stijl van rijden omschrijf herken ik trouwens mijn eigen ambities wel in, dus misschien moet die Neuron inderdaad toch maar weer terug op het lijstje... :wink:

@Wiel-Maat: Zeker, die Radon is een hele mooie optie! Ik kende het merk nog niet, maar hij staat hoog in de verlanglijst op het moment! :wink:

@Marcomtb1972: Goed punt over mijn idee om een goedkoper model te gaan upgraden, bedankt! De YT Jeffsy's zien er heel goed uit, maar zijn in mijn maat allemaal uitverkocht, lijkt het. Of de huidige site al de nieuwe Canyon Spectral's heeft weet ik niet, maar de enige Spectral's die nu binnen mijn budget zijn, zijn de overjarige modellen en die hebben ze niet meer in mijn maat. Over 29 vs 27.5 ben ik me ook nog aan het beraden. AM trekt me op dit moment iets meer dan XC, maar het liefste heb ik de flexibiliteit om van beide te gaan proeven de komende jaren.

@Futura: Ja, dat is ook wel wat ik prettig zou vinden bij Cube vs. Radon (ook al is dat een héél aantrekkelijke fiets); dat ik er bij de lokale fietsenwinkel eens mee aan de slag kan, maar ook dat ik daar terecht kan voor advies met afstellen en onderhoud etc. Ik begrijp dat het voor jou uiteindelijk dus 27.5" is geworden?

@Annanraen: Bedankt voor je informatie en ervaringen over de Fox Rhythm. Hij zit op heel veel fietsen, maar het is lastig om er een goed beeld van te vormen op basis van wat ik kan zien in de winkels.

@Lars TB: Die Rose is ook mooi, en leuk om vanalles zelf te kunnen kiezen. Ik kom wel steeds op een prijs ver boven mijn budget uit op die manier... :wink: De Cube Stereo 140 HPC SL 27.5 (hele mond vol) heb ik natuurlijk stiekem ook al zitten bekijken. Inderdaad helemaal af, en wat betreft mijn budget zou deze ook nét kunnen eigenlijk... Ik vraag me af hoe de Fox Float 34 zich verhoudt tot de Pike, en hetzelfde voor de achtervering tussen de 140 HPC SL (Float) en de Radon Skeen (Monarch). En inderdaad; het gaat zo langzamerhand vooral nog tussen 120 vs 140mm, geloof ik.

Ik ga me beraden. Ontzettend bedankt allemaal!! :-D
Moesje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 19 november 2017, 00:06

Trouwens, als ik mijn budget inderdaad iets zou oprekken, zou ook de Trek Fuel EX 8 29 (130mm) in zicht komen. Iets mindere componenten in de aandrijving en remmen dan de Cube 140 HPC SL, maar zo veel scheelt het niet, en wellicht een beter frame? Hmmm...
Annanraen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: do 12 oktober 2017, 09:21

Lars TB schreef:
Annanraen schreef:Hoewel ik zelf nog niet zo heel veel ervaring heb op mijn fox rythm vork, heb ik er wel wat research naar gedaan voor de aanschaf van mij fiets. En de meeste reviews van testsites alsook van gebruikers op mbr en singleworldtrack stroken niet direct met de mening van Lars hier. In de meeste reviews loven ze de vork, dat die dichtbij de andere vorken aanleunt. In sommige reviews wordt ie aangehaald als zijnde gelijkwaardig aan een pike.

Dat gezegd zijnde, heb ik ook zelf nog niet gevoeld dat de vork tekort komt, integendeel. Toegegeven, ik heb ook wel niet zo heel veel bike-ervaring
Een vergelijking met de Pike doorstaat de Rhythm echt niet. De GRIP versie van FOX zit op vergelijkbaar niveau met de FIT4, maar de Rhythm uitvoering zit daar weer een stuk onder. Nu is er wel enige verwarring, want hier en daar is er voor 2018 opeens sprake van een Rhythm GRIP uitvoering. Wat volgens mij dus niet kan, want dan heb je het over 2 verschillende dempingssystemen. Tenzij FOX weer eens alles omgegooid heeft...

Sorry :-?
Geen probleem, zoals je zegt: een ervaren rijder zoals jij zal natuurlijk het verschil duidelijker voelen. Ik ben nog steeds blij met men fiets, want ik benut het toch nog niet ten volle. Pas als ik dat doe, is het mss weer tijd voor een nieuwe :bier:

Toch nog even inpikken als ik mag: de rythm heeft wel degelijk de Grip demper (reeds in 2017) als ik verschillende bronnen lees https://dirtmountainbike.com/bike-revie ... -fork.html
ruijtersfotografie
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 23:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7.9 (green), 203Hc-Storm, Hope Pro4/NoStance Flow ex, Cema-BB KMC,Crankbrother pedalen
Contacteer:

Zelf in Jan.'17 Canyon Neuron 7.9 gekocht. Bevalt me beter dan mij vorige Cube. Veerweg bij de Neuron vind ik zelf genoeg. (Limburg/Eifel/Voerstreek etc.

Wel een paar onderdelen veranderd. Kmc ketting (gaat langer mee dan shimano) ,Volgende verandering is eigelijk niet nodig. Neuron is goed afgemonteerd. Andere veranderingen: Magura 203mm HC Storm remschijven, Nostance No Flow (32mm) velgen, Nonic double defense.

Als je boven midden limburg woont kom je zeker weg met de bike. Denk dat de bike die @Aurelius heeft perfect is. Prijs is alleen een stuk duurder.

Kun je niet in Eindhoven bij Canyon eens gaan kijken. Zelf in Koblenz geweest en me laten meten en eens gereden op de bike.
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

Heb je toevallig al een keuze gemaakt? Ik ben ook aan het oriënteren op een nieuwe fully en kom ook vaak uit bij de Cube 120. Ik lees hier dat de vork niet zo goed is? Is het mogelijk toch de fiets aan te schaffen met een betere vork? En welke dan? En ik woon niet in Maastricht maar in Helmond, maar 25% korting is echt heel veel! Welke winkel is dat? Want als ik de duurste 120 pak zit er volgens mij echt alles op en zit ik toch rond mijn budget van rond de €2500!
Plaats reactie