magura clara lek

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 25 augustus 2023, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

0ldnick schreef:Ik zal proberen om fijn zand te vermijden.
Nee! Zo letterlijk moet je mijn tekst niet nemen! :winkie: Het was bedoeld om de onzinnigheid van het voorschrift van Shimano te onderschrijven. Gewoon niet bij nadenken: overal fietsen, gaat helemaal goed komen :-q
kermit schreef:En dan te bedenken dat Bike die Icetech schijven aan het smelten kreeg :-)
Wat in de praktijk ook niet echt een probleem is denk ik, maar ach, de Duiters testen graag grundlich.
Alle andere merken remmen in die test gingen faden bij 400 graden schijftemperatuur. De ICE-Tech schijven gingen pas faden bij 600 graden, maar toen trokken de schijven ook meteen krom.

Het is maar hoe je het opschrijft... Een normaal tijdschrift had halleluja geroepen om de Shimano remmen, de Duitsers brandden ze af omdat ze beter werkten... :~
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Lars TB schreef:
Mike123 schreef:Ik heb geen antwoord op je vraag over de schijven maar wel een opmerking/tip over de snelspanner van je achterwiel.
Deze staat nu naar achteren gericht en als er dan iemand achter je fietst zou deze met zijn voorwiel je snelspanner kunnen los tikken. Naar voren zou een betere positie zijn.
Dan kan er een tak tegenaan komen en je snelspanner zo los kunnen tikken... :roll:

In de ruim 20 jaar dat ik met snelspanners reed is me geen van beide ooit overkomen. Je kunt problemen ook opzoeken... :kiss:
Dat klopt maar ik had het op diverse sites gelezen (dus eerst even opgezocht) en daarna de opmerking geplaatst. Maar zoals je zegt, er kan altijd iets gebeuren.
0ldnick
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 10:21

Inmiddels probeer ik vandaag alles te installeren. Helaas is een van de twee adapters verkeerd, beetje stom, maargoed.

Ben nu bezig met de achterrem, hij loopt aan.. Te zien in de gele cirkel.. Kan ik dit oplossen door een ring tussen de velg en het frame te monteren (rode cirkel)? Of hoe wordt dit meestal opgelost?
https://www.dropbox.com/s/xptqsnngphzoq ... 8.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Bedankt!
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

is dit niet via de normale weg af te stellen? dus door de caliper los te draaien en goed te richten? of zit je daar al tegen het uiterste? (zo ja, bewegen je zuigers wel gelijkmatig?)
Plaats reactie