NP Utrechtse Heuvelrug - Lage en Hoge Vuursche

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

neem een keer koeken mee als je langs komt!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

NelizRijn schreef: ....Vlak voor t einde van het rondje bij sprong over boom en fietspad....
Hmm, misschien zijn we iets te enthousiast geweest met het aanleggen van een jump? :lol:

Ik ben deze week op het einde van een werkdag ook eindelijk weer eens gaan fietsen. Had meer dan de helft van de nieuwe tracks nog niet uitgeprobeerd. Gelukkig is het erg goed bevallen. Vond de nieuwe stukken er allemaal al erg goed bij liggen. Eigenlijk nauwelijks mulle plekken. Al hebben we daar ook wel wat geluk met het weer.

Ga nu eerst even op vakantie. Het klussen gaat uiteraard gewoon door dus hou de vrijwilligerspagina in de gaten als je wil helpen! :-q
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Dat fietspad bij die boom is de tweede oversteek van de zevenlindenweg aan het eind van het lange brede pad. Hebben wij dus niet gemaakt. Dit is de deal: Je springt over de boomstam als je niet door de modder wilt. Duidelijke zaak: airtime.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ah, die boomstam waar je overheen kunt. Ja, die ken ik wel. Maar het staat er nu alsof je over een boom en een fietspad springt. Nu is NelizRijn wel een hele snelle fietser maar of dat lukt. :wink:
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

NelizRijn schreef:
RoySmit schreef:Goedemiddag allemaal,
Ik lees nu al even mee maar het wordt tijd dat ik LV 2.0 maar eens ga proberen.
Ik lees en zie alleen maar positieve berichten ook op mtbroutes zie ik dat de waardering van LV extreem gestegen is.... Ben heel erg benieuwd ernaar dus zal snel gaan en mijn ervaring met jullie delen!!

Ik weet in ieder geval zeker dat alle vrijwilligers die bezig zijn een keer in het zonnetje gezet moeten worden!
He Roy Smit oud Autotrader collega, nieuw op t forum zo te zien aan jouw 1e bericht. Ik woon er vlakbij en rijd nu vaker op t thuisrondje ipv ff naar Zeist. Je kan idd zelf een stuk route helpen creëeren, doe ik wel eens met maten is wel leuk werk en lachen soms.
Voor t donker rondje op tempo gereden, nieuw stuk is harder dan vorige week. Vlak voor t einde van het rondje bij sprong over boom en fietspad, hoorde ik een opkomende vrijloop. Die kreeg ik niet uit t wiel, bleek fietsmaat Wok te zijn. Samen over singletrack wasmeer weer naar huis het is rap donker aan t worden laatste dagen.
he niels (en uiteraard de rest van de mede bikers)
ja klopt aangezien ik het mtb virus te pakken heb werd het tijd dat ik me ging aanmelden hier. Lijkt me erg leuk om een keer te helpen ik ben wel een FB loze man dus zou me via hier moeten aanmelden.. moet wel zeggen dat op dit moment ik niet veel vrije tijd heb met net een kleine erbij en dat vraagt veel van me vrije tijd. Maar ik zal zeker via hier een keer laten weten als ik kan helpen. buiten LV om zou ik ook graag een keer op andere routes op de uhr willen helpen met onderhoud. uiteraard neem ik dan koffie en koeken mee zodat iedereen genoeg energie heeft :-D... Lijkt me een erg leuke club die jullie hier hebben waar ik graag mee zou samen werken en biken.. alhoewel ik als nooby waarschijnlijk niet mee kan komen kwa tempo de motivatie is er wel!
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

We werken er als vrijwilligers minstens twee dagen in de week aan, waarvan iedere zaterdag. Als je hier aangeeft wanneer je wilt komen helpen vertellen wij waar je moet wezen. Wij houden als coördinatoren dit forum in de gaten.
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

RoySmit schreef:Lijkt me een erg leuke club die jullie hier hebben waar ik graag mee zou samen werken en biken.. alhoewel ik als nooby waarschijnlijk niet mee kan komen kwa tempo de motivatie is er wel!
Ik rij er al 5 jaar en kom nog steeds voor geen meter vooruit :lol: Het werken aan de route is erg gezellig en het gevoel als je een segment rijdt waar je zelf aan meegebouwd hebt is geweldig :)
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

komt goed ik laat het hier zeker weten als ik een gaatje heb!
Je rijdt al 5jaar oh ik al 7 maanden hahaha.. zal genoeg uitmaken denk ik zo!!
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Gisteren weer een heerlijke klusdag gehad op Lage Vuursche. Flink stuk singletrack afgewerkt en het rondje kuil rond de Amerikaanse eiken nagelopen. Enkele tientallen enthousiaste bikers tegengekomen, met louter positieve reacties.

Afbeelding
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Ja. dat waren wij. Word mooie route zo. De omleidingsroute is ook mooi aan het worden. Mijn complimenten. Gelukkig laten jullie de boomwortels ook liggen. Waardoor er aardig wat afwisseling is met bochten, beetje technische stukjes en paar dropjes.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

wibas schreef:Gelukkig laten jullie de boomwortels ook liggen.
Waar komt de fabel vandaan dat wij boomwortels weghalen? Die wortels hebben een functie. Ze doen iets voor en met de boom. Als je ze weghaalt, kukelt de boom om. Op sommige plekken verdwijnt de aarde tussen de wortels. Die zit dan aan je fiets vast tot je hem thuis schoonmaakt. Daardoor lijkt het dat de wortels omhoog kruipen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Hier in het Dijkgatbos zetten ze rustig de zaag er in. Want O,jee je zal eens een pleister nodig hebben.
◼︎ Go round the outside.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Sorry Bert. Maar dat het een gepleisterde route is/word , word wel eens in dit forum gesuggereerd. Ik zie dat lage vuursche geen strak/vlak route word. Gelukkig niet moet ik erbij zeggen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

bert l. schreef:
wibas schreef:Gelukkig laten jullie de boomwortels ook liggen.
Waar komt de fabel vandaan dat wij boomwortels weghalen? Die wortels hebben een functie. Ze doen iets voor en met de boom. Als je ze weghaalt, kukelt de boom om. Op sommige plekken verdwijnt de aarde tussen de wortels. Die zit dan aan je fiets vast tot je hem thuis schoonmaakt. Daardoor lijkt het dat de wortels omhoog kruipen.
Sterker nog, er is afgelopen jaar door een niet-vrijwilliger een wortel doorgezaagd op Zeist en dat viel nogal slecht bij de onderhoudsploeg...
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Die niet vrijwilliger zou dan de plaats van de wortel moeten innemen. :tong
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie