Wat is mijn Merida Big Nine nog waard?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Wat had jij zelf dan in gedachten dat je ervoor terug zou krijgen? Laat onze inbreng je nu niet laten afschrikken om naar iets nieuws te gaan kijken. Je kunt altijd nog een LBS bezoeken en vragen wat het nu gaat schelen als inruiler op een nieuwe fiets.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Voorlopig dus geen carbon MTB ?
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Nee voorlopig nog ff aluminium.


Zelf dacht ik nog iets van 600 voor te kunnen vangen. Maar zoals eerder aangegeven heb ik nog niet eerder een 'fatsoenlijke' MTB 'moeten' verkopen, dus heb niet echt een idee

Ik heb ook nog niet de volledige support van mijn wederhelft voor een nieuwe fiets ('maar je hebt hem pas net!?!') dus wellicht een idee om hem toch maar even door te rijden.... (en door te sparen)
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 29 augustus 2023, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 29 augustus 2023, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

McLambo schreef:..mijn wederhelft
Misschien kun je die nog ergens op inruilen?

:winkie:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

McLambo schreef:Bedankt voor alle reacties.

Ik vond sommige nogal wat rauw, maar misschien had ik mijn roze bril op ;) ('het is maar een simpele Merida, auw)

Gezien de meeste afschrijving al geweest is, en de fiets eigenlijk top is denk ik dat ik hem nog een jaartje of 2 rijdt. Procentueel gezien wordt hij steeds minder, minder waard ;)
Waarschijnlijk reken ik ook een stukje emotionele waarde aan de fiets, waar je geen euro's voor terug krijgt.

Afgelopen week 4 nieuwe lagers in de achteras gezet, nu nog even de spaakspanning weer op orde laten brengen en ik kan weer knallen!
Je kunt er altijd €600,- voor vragen natuurlijk. De volgende rijder doet er zeker geen miskoop aan voor dat geld, maar als die even verder zoekt heb je iets vergelijkbaars voor €100,- minder. Het is ook wat Kermit zegt: beetje geduld, dan kan het zomaar zijn dat iemand wel een goede prijs betaalt. Vraag ook in je omgeving rond of iemand nog iets zoekt, een enigszins bekende wil waarschijnlijk niet het onderste uit de kan halen!

En reageert er echt niemand voor €600,-, dan kun je altijd nog wat omlaag. En je hebt ook wat onderhandelingsruimte als je zelf tevreden bent met €500,-. Dan is alles dat je meer krijgt meegenomen!

(En leg er de nadruk op dat de fiets technisch zeer goed in orde is en dat de fiets een stuk hoogwaardigere wielen heeft dan het standaard model!)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

O ja, en een beetje mountainbiker koopt natuurlijk maximaal om de 2 jaar weer een nieuwe fiets, want dan is de techniek hopeloos verouderd! 8)

(Je wederhelft heeft meestal toch ook eerder nieuwe schoenen nodig dan de oude versleten zijn? :winkie: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Lars TB schreef:O ja, en een beetje mountainbiker koopt natuurlijk maximaal om de 2 jaar weer een nieuwe fiets, want dan is de techniek hopeloos verouderd! 8)
hehe, ja dat willen ze je graag doen geloven, of nu met een snellere kleur die minder weegt!

Feit blijft dat je voorlopig zelf nog moet blijven trappen ;)
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Plaats reactie