MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Thanks voor de update, goed nieuws :bier:
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Via de facebook update:

https://www.facebook.com/MTBTracksOoste ... pM&fref=nf" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar dit doen we allemaal al lang natuurlijk 8)
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Frans1976
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 22:39
Mijn mountainbike: Focus Raven 29r Ltd.

Voor degene zonder Facebook:

Beste mountainbiker,
Vele van jullie gebruiken het mooie en goed onderhouden MTB traject Vrachelen-Cadettenkamp-Dorst. Dit wordt al jaren onderhouden door 2 vrijwilligers: Rob en Maurice. De pot waaruit dit bekostigd wordt raakt op en wij hebben jullie steun nodig om deze mooie routes te onderhouden.
Wordt daarom vriend van MTB tracks Oosterhout en doneer jaarlijks € 10,00 (zilver) of € 20,00 (goud).
U krijgt dan een sticker waarop staat dat U vriend van MTB tracks Oosterhout bent.
Op zondag 12 november en zondag 3 december staan wij tussen 9.00u en 13.00u bij de bankjes in Dorst om deze stickers te verkopen! Als u op een van deze dagen een sticker koopt krijgt U er kleinigheidje extra bij.

Stichting Wielerpromotie Oosterhout
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Frans1976 schreef:Voor degene zonder Facebook:

Beste mountainbiker,
Vele van jullie gebruiken het mooie en goed onderhouden MTB traject Vrachelen-Cadettenkamp-Dorst. Dit wordt al jaren onderhouden door 2 vrijwilligers: Rob en Maurice. De pot waaruit dit bekostigd wordt raakt op en wij hebben jullie steun nodig om deze mooie routes te onderhouden.
Wordt daarom vriend van MTB tracks Oosterhout en doneer jaarlijks € 10,00 (zilver) of € 20,00 (goud).
U krijgt dan een sticker waarop staat dat U vriend van MTB tracks Oosterhout bent.
Op zondag 12 november en zondag 3 december staan wij tussen 9.00u en 13.00u bij de bankjes in Dorst om deze stickers te verkopen! Als u op een van deze dagen een sticker koopt krijgt U er kleinigheidje extra bij.

Stichting Wielerpromotie Oosterhout

Net gedoneerd via de site :-q
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Onderhoudsman schreef:Pfff,gelukkig goed nieuws.Met de man gaat het redelijk en mag waarschijnlijk snel naar huis.
Hopelijk komt alles goed !!
En de fiets is ook terug,stond bij het pannekoekhuis.
En ja de ongelukken,de ene keer zijn het er 3 in de week en weer een hele tijd niks.
Kijk veel mensen willen de grenzen verleggen door steeds sneller te willen en ja dan gaat het wel eens mis.
De snelste man op Dorst was ooit aan het uit fietsen en gleed weg over wat denneappels,je wil niet weten wat hij allemaal gebroken had !!!
Dus je weet het toch niet .Het blijft een risico sport.

GR robke.
Gelukkig voor die persoon. Ongelukjes kunnen inderdaad allerlei oorzaken hebben. Zelfs techniek/instelling van bike kunnen oorzaak zijn :-{ .
We kunnen ook allemaal gaan dammen of schaken :lol:
lksurf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 251
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 21:42
Mijn mountainbike: RM Thunderbolt / GF Hifi

Middagrondje 3-luik in de planning, top weertje!
## http://www.witchcraft.nu" ##
Sailboards Fuerteventura
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ik weet het maar werken helaas :oops:
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Als het nu beetje droog blijft dit (werk)weekend, hoop ik maandag weer de Triple-dubbel te gaan doen. MIJN vrije dag...
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

ijskonijn schreef:Als het nu beetje droog blijft dit (werk)weekend, hoop ik maandag weer de Triple-dubbel te gaan doen. MIJN vrije dag...
:o
toch maar niet vandaag... het zal ik Dorst net zo slecht weer zijn als waar ik woon :-{
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Het zag er vanochtend inderdaad niet al te best uit in Breda en omstreken.. Blij dat ik gisterenochtend nog even het drieluik heb meegepakt! Lag er weer goed bij, eigenlijk nergens modder of plassen, terwijl er nog wel een paar buien zijn gevallen in de nacht. Ik had meer last van de spray op de weg er naartoe dan modder op het parcours! Prima afwatering (geulen/gaten etc). De onderhoudsmannen hebben weer goed werk geleverd om het parcours netjes te houden!

in welke volgorde rijden jullie het 3 luik meestal? is natuurlijk ook afhankelijk van waar je vandaan komt..
Bij mij wisselt het nogal, maar omdat ik het wel leuk vind om vooruitgang op Strava bij te houden, pak ik nu meestal het drieluik als volgt:
- Dorst (start Breda zijde, bij de boom in de bocht en het tussenstuk naar Cadettenkamp)
- Cadettenkamp, bij de hekken
- Halverwege verbinding naar Vrachelen en dan weer terug naar Cadettenkamp

Ik kon hier geen segment voor vinden, dus zelf aangemaakt op strava:
https://www.strava.com/segments/16505069" onclick="window.open(this.href);return false;

Soms pak ik Dorst als laatste, met name als ik niet zeker weet of ik het qua tijd ga redden.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Opwarmtechnisch is starten vanuit Den Hout het meest ideaal. Met koude benen aan Dorst beginnen is niet verstandig.
Halve Vrachelen en Cadettenkamp, dan het volle rondje Dorst ‘t gas erop, waarna je weer via de 2 andere routes naar de auto rijdt.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Voor mij is het nog +/- 8 KM over de weg naar het startpunt (Cadettenkamp of Dorst), dan ben ik ook wel warm :) (en nog sneller ook dan met de auto, in en uitladen gaat nooit echt snel, zeker niet met een vieze fiets, klep drager erop is ook altijd een heel gedoe, dus ik kom altijd opgewarmd op het parcours :))
lksurf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 251
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 21:42
Mijn mountainbike: RM Thunderbolt / GF Hifi

Starten doe ik meestal bij het Houtse Meer dus; Helft Vrachelen > Helft Cadettenkamp > Dorst > andere helft Cadettenkamp en Vrachelen + nog 1 rondje Vrachelen.
## http://www.witchcraft.nu" ##
Sailboards Fuerteventura
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Ik start ongeveer overal, behalve aan de achterkant van Dorst :-D

Mocht je voor een pr op Dorst willen gaan en even warm fietsen is het vanuit Oosterhout ook een optie om net voor de A27 af te slaan en dan naar het laatste stukje Cadettenkamp te rijden.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Het zou fijn zijn als de routes na gisteren en vandaag 1 dag rust zouden krijgen ivm de regen !!!!

Morgen weer lekker fietsen!

Gr robke.
Plaats reactie