Wielerexperience Roosendaal: info?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Aangezien ik geen topic over Wielerexperience Roosendaal kon vinden maar een nieuw topic, ter vergaring van wat informatie... Klaarblijkelijk wordt er in Roosendaal een sportpark opnieuw ingericht en komt er a) een 1km wielerbaan met kasseistrook, b) een stuk MTB parcours met wat technische stukken op en af en c) 'de grootste ter wereld'..
Afbeelding

Waarbij vooral het laatste m'n interesse heeft. Wanneer de bouw is begonnen, etc... is makkelijk te vinden maar wanneer nu precies de opening is, het business model dat erachter steekt om er te mogen rijden, etc... heb ik eigenlijk geen informatie gevonden.

Iemand die daar meer over kan vertellen?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Las op instagram dat het in maart volgend jaar pas open gaat.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 29 augustus 2023, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Hij is heel fijn. Komt op de todo list!
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Erg benieuwd, ook nog eens redelijk dichtbij :)
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Afbeelding
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Damn...dat wordt een rondje Brabantse Wal en daarna paar uurtjes spelen!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Goeie shit!
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ontworpen door iCycle.
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Ik woon hier straks op 5 minuten fietsen vandaan, wat is dit ideaal om met name in de winter verlicht op een MTB track te kunnen fietsen!
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Helaas, de mtb track is niet verlicht, enkel de wielerbaan en de pumptrack dacht ik. Maar je kunt natuurlijk altijd nog zelf een lampje monteren op je helm/fiets :wink:
Gebruikersavatar
kokopelli
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4628
Lid geworden op: za 25 juni 2005, 00:14
Mijn mountainbike: yeti
Contacteer:

10 maart wordt het officieel geopend.
Laatst gewijzigd door kokopelli op di 6 februari 2018, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
team funride
YETICYCLES.NL
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Ziet er goed uit ben benieuwd als het af is,.. Zeker eens kijken
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Opening WielerExperience Roosendaal

Wethouder Toine Theunis geeft samen met Leontien van Moorsel, Joost Wichman, Twan van Gendt, Niels Bensink en Laura Smulders op zaterdag 10 maart om 12.30 uur het startschot voor de officiële opening van WielerExperience Roosendaal. Na de opening vinden er tijdens de open dag op alle banen demonstraties plaats.

Opening
Opening WielerExperience zaterdag 10 maart
  • Officiële opening 12.30 uur
  • Open dag van 13.00 uur tot 17.30 uur
Wielerplein

Van 13.00 uur tot en met 17.00 uur vind je op het Wielerplein verschillende fietsspeciaalzaken voor racefiets, mountainbike en BMX. Alle grote merken zoals Cube, Trek en Shimano zijn van de partij. Natuurlijk kun je fietsen uitproberen op de verschillende banen. En heb je trek gekregen? Geen probleem. Op het Wielerplein staan verschillende foodtrucks voor je klaar.

Mountainbike parcours

Op het mountainbike parcours kun je van 13.00 uur tot 16.30 uur ieder half uur een clinic volgen. Pauliena Rooijakkers (meervoudig kampioene strandrace en ploeggenote van Marianne Vos), Kelvin Bakx (veldrijder uit Bergen op Zoom) en Bas Nieuwkoop (Elite renner uit Roosendaal) leren je de fijne kneepjes van het mountainbiken.

Wielerbaan

De wielerbaan is het strijdtoneel van twee ploegentijdritten. Vier ploegen met vier renners strijden om 13.00 uur en 15.00 uur om de eer van de dag. Tussen 14.00 en 15.00 en na 16.00 uur kun je de wielerbaan zelf uitproberen.

Pumptrack

De grootste pumptrackbaan van de wereld moet je natuurlijk gelijk zelf uitproberen. Je bent van harte welkom met je BMX, op je skates of met je skateboard om je eerste rondjes te maken. Voormalig wereldkampioen MTB Joost Wichman komt demonstraties geven. Joost en zijn kompanen laten je tussen 14.00 uur en 15.00 uur en tussen 16.00 uur en 17.00 uur hun kunsten zien.

Afbeelding

WielerExperience
Veilig trainen en werken aan je fietstechniek. Bij WielerExperience Roosendaal kun je oefenen op drie verschillende parcours.

Afbeelding

Wielerbaan

De geasfalteerde wielerbaan van bijna een kilometer heeft de vorm van een ‘8’. De kasseienstrook van 200 meter maakt de baan uitdagend.

MTB-trail

Het tweede onderdeel is een MTB-trail waar onderdelen als een rots klim en -afdaling, een jump en een north- en southshore worden opgenomen. Bij dat laatste onderdeel wordt er over vlonders gefietst. Daarmee kan de mountainbiker zich op zes meter hoge terpen technisch ontwikkelen.

Pumptrack

Redelijk nieuw is het derde onderdeel, de pumptrack. De baan wordt met een afmeting van 3500m2 de grootste van de wereld. De pumptrack, gesitueerd op het binnenterrein van de voormalige atletiekbaan, is bestemd voor ‘alles wat wielen heeft’. Op dit circuit kun je fietsen, skeeleren of met een BMX rijden.

Impressie

De visuals van het parcours kunt u hieronder downloaden:

PDF Visuals Wieler Experience Roosendaal (PDF, 34.18 MB)

Geschiedenis

Eind augustus 2017 is gestart met de eerste werkzaamheden voor de aanleg van de Wieler Experience Roosendaal. Het voormalige Red Band Sportpark had een nieuwe bestemming nodig. De gemeente Roosendaal schreef daarvoor in 2016 een wedstrijd uit om ideeën te verzamelen. Het plan van Wieler- en Ontspanningsvereniging ‘De Kaaimannen’ kwam hierbij als winnaar uit de bus.

‘De Kaaimannen’ zijn nadrukkelijk betrokken geweest bij de realisatie van de WielerExperience Roosendaal. Meer informatie over de Kaaimannen: http://www.kaaimannen.nl

Openingstijden
De WielerExperience is dagelijks van 08.00 uur tot 22.00 uur geopend. De wielerbaan en de pumptrack zijn verlicht, dus ook ’s avonds kun je trainen.
Het sportpark is openbaar en vrij toegankelijk. Op gezette tijden zal het park niet toegankelijk zijn door wedstrijden en andere evenementen. Om het gebruik te coördineren is een stichting in oprichting. De stichting gaat zorgen voor regulier en groot onderhoud, coördinatie van allerlei activiteiten en (semi-) commerciële exploitatie.
Adres: Buijenstraat, Roosendaal (RedBand Sportpark)

Facebook: https://www.facebook.com/wielerexperienceroosendaal/

MTB impressie: https://www.facebook.com/velosolutionsb ... 788742112/
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

KAAIMANNEN RULEZ!!
Plaats reactie