25-11-2017 TC Heerde Rabo Veld Toer Tocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
B Rorije
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: do 13 januari 2011, 11:16

TC Heerde organiseert zaterdag 25 november de Rabo Veld Toer Tocht

Zaterdag 25 november 2017 staat de RaboVeldToerTocht van de Toerclub Heerde op het programma. De tocht is voorzien van 2 NTFU kwaliteit sterren.

Verschillende soorten parcoursterrein zijn opgenomen: single tracks, langzaam oplopende paden, pittige klimmetjes zoals de Haelberg en de drie Koningen en diverse heidevelden van de Noord Veluwe. De tocht wordt gereden onder auspiciën van de NTFU. Op de startlocatie en op de route is EHBO aanwezig. Het dragen van een goedgekeurde helm is noodzaak en is verplicht.

De 30-kilometerroute is ideaal om kennis te maken met het ATB ‘en. De rit leidt over vele mooie bos- en heide paden. De 50–kilometerroute is geschikt voor de meer geoefende ATB-er. Er moeten maar liefst 311 hoogtemeters overwonnen worden en de route beschikt over 15 STRAVA segmenten. De 60-kilometerroute is speciaal voor de geoefende ATB-er en de 75-kilometerroute is een ware marathon en een pittige uitdaging voor de conditioneel sterkere deelnemers.

De start is op zaterdag 25 november bij de kantine van de voetbal vereniging Heerde aan de Veldweg 1 in Heerde. De route naar deze tocht is vanaf de snelweg (A50) met borden aangegeven. De starttijd is voor de 30- en de 50-kilometerroutes van 09.00 – 10.30 uur. De starttijd van de twee langste routes (60- en de 75- kilometer) is van 09.00 uur tot 10.00 uur. De deelnemers kunnen gebruik maken van de faciliteiten van de voetbal vereniging Heerde, zoals douche- en kleedgelegenheden. Ook is er daar voor en na de tocht een hapje en een drankje te verkrijgen. Tevens bestaat de mogelijkheid om na afloop de fiets af te spuiten. Onderweg is er voor de 30 km route een verzorgingspost. Voor de 50 en 60 kilometer routes twee verzorgingsposten en voor de deelnemers aan de 75-kilometer route drie verzorgingsposten. Hier worden de deelnemers getrakteerd op een beker bouillon, thee, een krentenbol en energydrank. Medewerkers van sponsor Dickhof Rijwielen uit Oosterwolde zullen op de route in geval van panne technische ondersteuning verlenen.

De routes voeren de deelnemers door het bosrijke gebied van de Noord Veluwe met uitzicht op de schitterende heidevelden die dit gebied rijk is. De routes gaan door de verrassend fraaie bospercelen van het Zwolse Bos en die van het Gelders landschap. Tot slot voert het parcours door het Heerderbos.

De kosten zijn €7,- en NTFU/KNWU leden krijgn €2,- korting.
Deelnemers onder de 18 jaar rijden gratis mee maar worden wel verzocht om in te schrijven.
Scan & Go beschikbaar.
We zijn uiteraard een fietsvereniging maar we willen ook een vereniging zijn met een open oog voor de omgeving waarin wij verkeren. Maatschappelijk verantwoord verenigen streven we na. Reden voor de TC Heerde om de Stichting Schaapskudde Heerde Epe voor een periode van drie jaren te sponsoren. Dat wil zeggen: we dragen per deelnemer 1 euro af.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Zo als er nu naar uit ziet rij ik deze tocht weer.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
JK11
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 oktober 2016, 20:53
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL

Altijd een leuke tocht maar valt voor de 3e keer samen met de intocht van de Sint in Heerde.
Zou leuk zijn als je op de 75km ook nog later kunt starten. Dat er dan geen verzorging meer is vind ik op zich geen probleem, als de lintjes/pijlen er nog maar hangen.
Misschien ben ik wel de enige maar kan me voorstellen dat het dan ook lastiger is vrijwiligers te krijgen of zijn deze de kleine kinderen al ontgroeid. Maar goed, als ik het kan halen dan start ik :-q
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

JK11 schreef: Zou leuk zijn als je op de 75km ook nog later kunt starten. Dat er dan geen verzorging meer is vind ik op zich geen probleem, als de lintjes/pijlen er nog maar hangen.
Lintjes en/of pijlen al opgehaald is toch ook geen probleem. Op de "spoorvorming" kan je route perfect volgen.
Gaat alleen wat moeilijk worden onder erg droge omstandigheden omdat er dan van de sporen niet veel te zien is. Meest ideaal hier voor is als het in de nacht er voor nog wat geregend heeft.
Ik heb een tocht zelfs enkele dagen er na nog op de sporen gereden en geen enkele keer verkeerd gereden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
eruumpol
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 12:27

Tsjibiti schreef:
JK11 schreef: Zou leuk zijn als je op de 75km ook nog later kunt starten. Dat er dan geen verzorging meer is vind ik op zich geen probleem, als de lintjes/pijlen er nog maar hangen.
Lintjes en/of pijlen al opgehaald is toch ook geen probleem. Op de "spoorvorming" kan je route perfect volgen.
Gaat alleen wat moeilijk worden onder erg droge omstandigheden omdat er dan van de sporen niet veel te zien is. Meest ideaal hier voor is als het in de nacht er voor nog wat geregend heeft.
Ik heb een tocht zelfs enkele dagen er na nog op de sporen gereden en geen enkele keer verkeerd gereden.
Van die droge omstandigheden zal geen sprake zijn denk ik zo :tong
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

update van de ondergrond vandaag?
MHJ5
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 10:12
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SLT

Ik woon in Heerde. Deze week ben ik nog niet in het bos geweest. Het is de Veluwe...water is hier erg snel weer verdwenen. De omstandigheden morgen zijn erg afhankelijk van eventuele regen van vanmiddag/vannacht..
Buienradar geeft weinig regen. Ik verwacht dat de omstandigheden best wel ok zullen zijn.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

JK11 schreef:Altijd een leuke tocht maar valt voor de 3e keer samen met de intocht van de Sint in Heerde.
Zou leuk zijn als je op de 75km ook nog later kunt starten. Dat er dan geen verzorging meer is vind ik op zich geen probleem, als de lintjes/pijlen er nog maar hangen.
Misschien ben ik wel de enige maar kan me voorstellen dat het dan ook lastiger is vrijwiligers te krijgen of zijn deze de kleine kinderen al ontgroeid. Maar goed, als ik het kan halen dan start ik :-q
En is het gelukt?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
JK11
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 oktober 2016, 20:53
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL

Ha ha Tsjibiti,

Het is inderdaad gelukt, maar ben nog op tijd gestart. Was over het algemeen ook te volgen via sporen als het nodig was geweest.
Was weer een leuke tocht en sommige stukken waren nieuw t.o.v. voorgaande jaren.
De training zit weer in de benen :-q
The GIANT Men
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 790
Lid geworden op: di 30 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Giant NRS Composite 1 carbon
Contacteer:

Wie heeft voor mij de 60 km op GPS staan
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

The GIANT Men schreef:Wie heeft voor mij de 60 km op GPS staan
Even zoeken op Garmin Connect of Strava.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie