Baggy regenkleding?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

+1 voor de Sealskin sokken! Werken ook goed als je 3 dagen naar een modderig/nat festival gaat trouwens :-q
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Sealskins werken goed qua droog houden, maar soms, als de kou door je natte koude schoen trekt, dan worden je voeten alsnog koud. Zou ze dus wel combineren met een water/winddichte cover voor een maximaal effect.
En bij temperaturen ver beneden vriespunt zijn pads die warm worden zodra je ze uit de verpakking haalt nog een optie, voor in je schoen, tegen onderkant sok aanplakken. Decathlon heeft ze relatief goedkoop, die houden het wel 3-4 uur uit.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Daar heb je gelijk in, geen garantie voor warmte. Al heb je ze in verschillende warmte-gradaties waarvan ik er maar 1 ken.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

rutger079 schreef:Ik heb de Spray..........dus dan zal je met die Waterproof je ook aan de voorzijde geen zorgen hoeven maken. Het ademend vermogen zal daarintegen wel wat afnemen.
Tja, dat lijkt me niet zo`n issue met deze temps. M`n benen zweten sowieso maar weinig.
Jefro98 schreef:Ik heb 3/4 Altura Black Attack waterproof shorts die me prima droog hielden tijdens een weekje biken in Wales.
FreestylExtreme voorkoopt dat merk, toch?
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Het hangt er natuurlijk van af waar je fietst.

Bij nat weer vind ik het in het bos altijd prima te doen zonder waterdichte kleding. Als ik maar een laag tegen de huid heb zitten die het vocht niet al te goed vasthoud, zoals een thermoshirtje en beenstukken. Of ik nou nat wordt van de regen of van de zweet, dat maakt niet zo veel uit. Zolang ik blijf fietsen dan blijf ik warm genoeg.
Ik combineer dit met hoge sealskinz sokken, dan blijven de voeten redelijk droog. Als het water tot aan de knieën opspat dan voel je tot waar de sokken komen :-).
Ik ben benieuwd naar de combinatie van de endura overschoenen icm five ten elements maat 42. Die schoenen heb ik ook en als het echt nat is dan ververst het water in de schoenen te vaak, zodat ik koude voeten krijg.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Die van mij zijn Freerider Contacts, niet de elements en dus niet<>helemaal waterdicht :lol:
Ik heb net een setje L-XL besteld, morgen zijn ze binnen en dan weet ik meer (als ze passen, test ik ze wel ff onder de douche)
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

TenZNL schreef: FreestylExtreme voorkoopt dat merk, toch?
Via ebay komt de mijne daar vandaan ja.
Wiggle heeft ze ook.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Binnen en "droog" getest :winkie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De passing (maat L-XL, volgens de endura site 42-43) is, zoals verwacht, wat strak maar wel te doen met maat 42.Het zal nog wel iets zal rekken anders wordt mt43 erg lastig. Voor zover ik nu kan beoordelen zijn ze redelijk waterdicht, via de bovenkant kwam rechts wel wat water, links niet. De verstelling is niet heel ruim, de klittenband sluiting is niet zo breed dus een gaiter of een lange broek erover is (iig voor mijn dunne pootjes) wel aan te raden.
Gebruikersavatar
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.7

TenZNL schreef:Binnen en "droog" getest :winkie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De passing (maat L-XL, volgens de endura site 42-43) is, zoals verwacht, wat strak maar wel te doen met maat 42.Het zal nog wel iets zal rekken anders wordt mt43 erg lastig. Voor zover ik nu kan beoordelen zijn ze redelijk waterdicht, via de bovenkant kwam rechts wel wat water, links niet. De verstelling is niet heel ruim, de klittenband sluiting is niet zo breed dus een gaiter of een lange broek erover is (iig voor mijn dunne pootjes) wel aan te raden.
Das nog eens een product review :-q
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Meer een 1st impression, een echte veldtest moet natuurlijk nog gebeuren. Maar daarvoor heb ik ook nieuwe schoenen nodig want ik zag dat de zolen van m'n Freeriders gatenkaas waren en loszitten na de laatste 2 natte ritten... :((

Mss maar gelijk voor de Elements gaan?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Is dat de grootste maat overschoenen die ze maken? Want dan gaat het met een maatje 44 al moeilijk worden denk ik.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ja, volgens mij wel.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Laat staan mijn (toch redelijk normale) maat 45...

Nu rijd ik al een tijdje tevreden rond met de freerider ELC (Elements Lace Cover geloof ik). Die houden ook wel wat water tegen, maar bij een lange stortbui houd bijna niets het is mijn ervaring.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Thanks TenZ. Dat gaat 'm denk ik niet worden dan. Ik heb overigens al een tijdje een spuitbus MucOffmeuk staan, die ook bedoeld is om schoenen te waterproofen. Net zoals mn Endurakleding... toch maar eens gaan gebruiken denk ik. Ben wel benieuwd hoe dat gaat - wat je dan echter niet hebt, is de extra isolerende waarde...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Hoe ziet de zool er uit?
Plaats reactie