RCZbikeshop.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Zover ik weet moet je toch echt die code in de winkelwagen verwerken, en dan de checkout beginnen, als je dan die via Paypal doet kan je niks meer aanpassen.
Toch ff een fout van jezelf? Bij Paypal zelf zie je toch ook het bedrag wat je afrekent, had je toch kunnen annuleren dan? :winkie:
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

Herkenbaar kermit, dat bestelproces icm kortingscodes is echt een doolhof. Je kunt volgens mij wel eerder je PayPal koppelen, en dan weer terug gaan naar een eerdere stap om die kortingscode in te voeren. Allerminst logisch. Hopelijk wordt het opgelost.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Tuurlijk had ik 'm kunnen annuleren Kevin, maar ik wilde die rugzak wel kopen.
De manier waarop dat betaalproces werkt is iig niet foolproof.

Imiddels ook antwoord gekregen, het wordt toch een refund zodra de bestelling verzonden is.
Dus al met al toch mijn zin gekregen ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Nou mooi opgelost alsnog :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En inmiddels is zowel de rugzak verzonden als het teveel betaalde bedrag teruggestort, dus dat is dan wel weer netjes van RCZ :-q

Laten we het houden op soms wat hobbeltjes, maar tot nu toe geen echt slechte ervaringen :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Patrick-NH
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: do 21 mei 2015, 21:02
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7 (2014)

Welke tas heb je besteld?

Ben benieuwd naar je ervaring.

Ben eigenlijk toe aan wat anders dan de decathlon mini tas if de deuter vakantiekoffer voor op de rug :D
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Afgelopen jaren regelmatig wat besteld hierzo, maar dit jaar wel erg vaak onjuist/verkeerd spul geleverd:
- wielset zonder adapters die wel in beschrijving stonden
- headset verkeerde maat
- RCZ frame, geo klopt niet, 650b frame met bb drop van 6cm...hoort bij een 29er frame, met 650b raak je dus in een bocht heel snel de grond... Volgens rcz niks mis met de geo... :(( wel deels op te lossen met vork met grotere a-c, maar snap dat deze frames uit hun assortiment zijn... :lol:

Beetje erg slordig allemaal, of ze verdienen te goed, of ze zijn uit hun jasje gegroeid. :roll:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
storm-biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Storm Kohilo / Storm Nanotech CX / Storm Samoen

Woensdagavond besteld, vandaag in huis :-q
Born to ride a Storm.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Patrick-NH schreef:Welke tas heb je besteld?
Ben benieuwd naar je ervaring.
Ben eigenlijk toe aan wat anders dan de decathlon mini tas if de deuter vakantiekoffer voor op de rug :D
De Ergon BA3 enduro. Ik had twee rugzakken, een Ergon BX3 en een Camelbak Kudu 18. De Camelbak heeft een rugprotector maar kreeg ik niet echt lekker op mijn nogal gevoelige rug afgesteld. Ergon is een merk dat juist als speerpunt ergonomie heeft (ja, echt waar ;-)) en dat draagsysteem bevalt me goed.

De BA3 combineert dat draagsysteem met ruimte voor een protector :)
Inhoud is 15 liter, uitritsbaar naar 17 liter. Dat lijkt veel, maar een ruime rugzak die niet vol zit draagt veel prettiger dan een kleine die zo vol zit dat het rugpand bol komt te staan. Bovendien heb ik nog een kleinere Deuter, ik denk dat ik de Ergon vooral gebruik voor de ritten in wat stoerder terrein.

De Kudu ga ik te koop zetten, over de BX3 twijfel ik nog (ook fijn als wandelrugzak).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Patrick-NH
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: do 21 mei 2015, 21:02
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7 (2014)

Die BA3 Enduro lijkt me een fijne tas. Zit er zelf al lange tijd naar te kijken.

Is er veel verschil tussen de BA3 en de BX3? Gaat dat dan specifiek om de protector?

Wat inhoud betreft scheelt het niet veel. Dat een overvolle kleine tas beroerder zit dan een grotere lege dat wist ik al. Bobbels in de rug is nooit fijn. :wink:

Wandelen kan toch met elke rugzak. Als net als met biken al je spullen er maar inpassen. :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Met de nieuwe heb ik nog niet gereden, maar het draagsysteem van beide Ergons is voorzover ik kan zien volledig identiek. De BA heeft wel een extra vak voor de protector en de indeling van de overige vakken is ietsje anders dan bij de BX. Verder heeft de BA riempjes om protectoren aan te kunnen bevestigen tijdens wat langere klims. Maar die krijg je ook met de BX wel mee, zelf geprobeerd dit voorjaar ;-)

Als het prijsverschil klein is zou ik voor de BA gaan, hoef je niet zo nodig een protector (die maakt het nog 30 euro duurder want die moet je los kopen) is de BX ook een prima keuze.
Overigens is voor mij de voornaamste reden om Ergon te kiezen het draagsysteem, qua vakindeling en afwerkingskwaliteit zijn er merken die minstens zo goed zijn. Ergon is ook relatief duur, want ze leveren de protector en het drinkreservoir niet mee.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Patrick-NH
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: do 21 mei 2015, 21:02
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7 (2014)

Na de bovenstaande berichten op zoek gegaan naar een BA3 Enduro rugzak. Wat blijkt, bij RCZ voor een mooi prijsje van nog geen 70 euro.

Dinsdag laat in de avond besteld en vandaag geleverd. Beetje vreemde site met bestellen en aanmaken van een account. Track en trace was nog vager, maar wel vlot geleverd.

Tas past op dit lange bovenlijf prima overigens in een maat L.
Ziet er goed uit met een duidelijke gebruiksaanwijzing m.b.t. het juist afstellen van de tas.
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

Site is niet beveiligd confom mijn browser... voelt toch wat minder..terecht?

Inzake de codes, hebben jullie ook dat je maar 1 code per bestelling kan doen voor een specifiek product. Indien je een andere product met code wilt doen, verliest het eerste product z'n korting.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

maaf2 schreef:Na een prima ervaring de vorige keer begin ik nu toch wel te twijfelen. Vorige week een pike voor klein prijsje besteld, netjes betaalbevestiging gehad, maar dat is inmiddels een week geleden en heb niks meer gehoord. Net als antwoord op mijn vraag waar ik geen reactie op krijg (stond in titel dat het op een 140mm vork zou gaan, in omschrijving stond 130mm... Ben benieuwd wat ik nu uiteindelijk krijg)
Na 5 weken in spanning wat ik zou binnenkrijgen dan toch een pakketje geleverd: gelukkig de 140mm versie. Uiteindelijk perfect voor zeer goede prijs!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16771
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nu weer de nodige MET helmen in de aanbieding, je kunt er al een kopen voor twee tientjes (met de kortingscode uit de nieuwsbrief).
Dus er zijn echt geen goede smoezen meer om zonder helm op je knar te gaan biken ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie