Baggy regenkleding?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Vraagje, hoe kleden jullie je op regen?

Gisteren 3u rondgeploeterd op de Posbank en geen draad die nog droog was aan m`n onderlijf. Bij de trailride in Nijmegen was het hetzelfde geval, geen harde regen maar na 5u toch compleet doorweekt ondanks waterafstotende kleding.

Het gaat me vrnl om het onderstel (m.n. kont, dijen en voeten). Wat gebruiken jullie zoal, goretex/DWR shorts, al dan niet icm een wintertight of gewoon een lange (regen)broek? Gebruiken jullie gaitors of overschoenen om het water uit je schoenen te houden? Wat voor sokken, boterhamzakjes, etc?

Zelf denk ik aan een Goretex lange broek (geen regenbroek) icm de Endura MT500+ flatpedal overschoenen voor m`n FiveTen`s maar ik hoor graag alternatieven.

Alvast bedankt voor de input :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Inderdaad biedt Endura een zeer ruime keuze.

Mijn keuze op dat (dit!) soort dagen is echter mountainbike.nl/forum :bier: :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Lars TB schreef:Mijn keuze op dat (dit!) soort dagen is echter mountainbike.nl/forum :bier: :winkie:
Idem, maar soms zit buienrader er nogal naast (of ik gok gewoon slecht, gisteren zou het nl volgens BR redelijk droog blijven in die hoek ) :(
Laatst gewijzigd door TenZNL op zo 12 november 2017, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Mijn ervaring met dit soort dingen is dat waterafstotend niet genoeg is. Voor een jack 1x gelukt gehad met een zeer goede aanbieding voor een jack met een goretex active shell. Na uren in de regen ploeteren is het lijf nog steeds droog. Ze hebben ook (korte) broeken met een echt membraan, dus daar zou je naar kunnen kijken.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Daar zat ik ook al naar te kijken: een goretex short met daaronder een wintertight. Dan blijft echter het probleem dat m`n schoenen vollopen als je door plassen rijdt. Ik heb nog wel een paar lichte halfhoge goretex wandelschoenen staan, zou zoiets (klik) dan helpen?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Sealskin sokken? Zelf geen ervaring mee, wel met de waterdichte handschoenen.

Ik heb zelf verder een wintertight, eventueel gecombineerd met een Endura MT500 baggy. En een paar northwave Celsius schoenen voor als het echt koud is. Maar die werken niet op flats denk ik.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Nee, dat denk ik ook niet.
Mss dat die endura-overschoenen wat zijn en een wintertight heb ik nog wel in de kast hangen.

Die sealskin-sokken klinken wel interessant, thnx.
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Bij dit ploeterweer ga ik niet fietsen..
Tussen de buien door ga ik joggen..
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Water- en winddicht dicht jack dat prima ventileert (Gore Bike Wear: Power Trail Gore Tex Active jacket in mijn geval), bijpassende short van Gore over mijn gewone broek, en warme waterdichte Nortwave Celsius schoenen.
Meer heb je niet nodig om warm en droog te blijven.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Ik heb een 3/4 Endura MT500 voor 'slecht' weer/bodemgesteldheid en daar ben ik supertevreden over. Voor echte regen denk ik dat de voorzijde ook zal doorlekken op een gegeven moment. Heb voor in de bergen of eventueel slecht weer op komst ook rainlegs :winkie:

Die Endura-overschoenen heb ik ten tijde van die post dezelfde dag besteld en meteen 's avonds laten leveren door Futurumshop. Die heb ik de volgende dag weer teruggestuurd hahaha. Het leek er in de verste verte niet op dat ik die over mijn Specialized 2Fo Flat's zou krijgen :-(
Zijn vrij stug en niet echt flexibel.......ze zijn officieel gemaakt op Five Tens dus misschien dat ze bij jou wel passen. Het lijken me in elk geval degelijke dingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Die NW Celcius zijn wat lastig op flats, Aurelis :wink:
TaurineR schreef:Bij dit ploeterweer ga ik niet fietsen..
Tussen de buien door ga ik joggen..
Dus jij blijft thuis als er ook maar kans is op een druppeltje? Tja, da`s ook een manier om nooit eens verrast te worden :winkie:

Ik zoek de regen niet op maar de kans op een leuke rit (als ik tijd heb) laat ik ook niet liggen :)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

rutger079 schreef:Ik heb een 3/4 Endura MT500 voor 'slecht' weer/bodemgesteldheid en daar ben ik supertevreden over. Voor echte regen denk ik dat de voorzijde ook zal doorlekken op een gegeven moment. Heb voor in de bergen of eventueel slecht weer op komst ook rainlegs :winkie:

Die Endura-overschoenen heb ik ten tijde van die post dezelfde dag besteld en meteen 's avonds laten leveren door Futurumshop. Die heb ik de volgende dag weer teruggestuurd hahaha. Het leek er in de verste verte niet op dat ik die over mijn Specialized 2Fo Flat's zou krijgen :-(
Zijn vrij stug en niet echt flexibel.......ze zijn officieel gemaakt op Five Tens dus misschien dat ze bij jou wel passen. Het lijken me in elk geval degelijke dingen.
Oke, goed om te weten. Ik heb FiveTen Freeriders mt42 dus dat zou moeten passen.

VWB die MT500, is dat de spray of de waterproof?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

TenZNL schreef:Die NW Celcius zijn wat lastig op flats, Aurelis :wink:
:oops: :lol: !
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Ik heb de Spray..........dus dan zal je met die Waterproof je ook aan de voorzijde geen zorgen hoeven maken. Het ademend vermogen zal daarintegen wel wat afnemen.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ik heb 3/4 Altura Black Attack waterproof shorts die me prima droog hielden tijdens een weekje biken in Wales.
Plaats reactie