MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Des te meer type routes, afwisseling en omgeving, des te beter. Ben het er wel mee eens dat dezelfde rondjes meerdere keren rijden saai is. En persoonlijk ben ik er na 60 km UHR altijd wel klaar mee voor die dag.

Maar als dit allemaal klaar is kan ik in de zomer op de mountainbike vanaf mijn werk in Soesterberg helemaal via mountainbike routes naar Rheden fietsen. Hoe gaaf is dat!
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Mario070 schreef: Dit is het :-D vanaf Apeldoorn helemaal in de rondte :-q zo zat ik voor m'n zelf te kijken, het enige waar ik mee zit is v/a de route Apeldoorn waar je de n304 links op moet daar naar rechts en dat is bijna 12 km naar Roekel om de route Ede op te pakken en met alle andere aansluitingen is het nu max. 5 km tussen de route's. Ik doe het ff uit m'n hoofd...., de route's 150+ km en de fietspaden 25+ km dus ruim 175 km deze hierboven genoemde route's aan elkaar te rijden.
dat gaat het best via Leesten en vervolgens onderlangs Kootwijk. Daar is recent wel de situatie veranderd ivm de komst van runderen. Daarna Harskamp. Daar liggen mooie onverharde zandwegen die je kunt rijden tot aan Roekel.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

bert l. schreef:
Mario070 schreef: Dit is het :-D vanaf Apeldoorn helemaal in de rondte :-q zo zat ik voor m'n zelf te kijken, het enige waar ik mee zit is v/a de route Apeldoorn waar je de n304 links op moet daar naar rechts en dat is bijna 12 km naar Roekel om de route Ede op te pakken en met alle andere aansluitingen is het nu max. 5 km tussen de route's. Ik doe het ff uit m'n hoofd...., de route's 150+ km en de fietspaden 25+ km dus ruim 175 km deze hierboven genoemde route's aan elkaar te rijden.
dat gaat het best via Leesten en vervolgens onderlangs Kootwijk. Daar is recent wel de situatie veranderd ivm de komst van runderen. Daarna Harskamp. Daar liggen mooie onverharde zandwegen die je kunt rijden tot aan Roekel.
Of vanaf Apeldoorn route langs de Woeste Hoeve, dan richting de kop van Deelen, langs de motor crossbaan, Koningsweg oversteken, langs de A50 op (of via de west kan van de Rheden route), stukje Oosterbeek route, tunneltje van het Bommenlijntje en je zit op de route van Ede. Mogelijkheden genoeg.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik loop daar altijd vast. Het grote nadeel in die hoek is dat er een serie gebieden gesloten is, zoals Schietterrein Harskamp, NP Hoge Veluwe, Planken Wambuis, Deelerwoud.

Onderlangs zigzaggend door de tunneltjes van A12 tot aan Waterberg lukt prima. En dan noordwaarts via NP Veluwezoom naar Woeste Hoeve en daar kun je bij Parkeerplaats Varenna de vaste route Apeldoorn op.
Is er een onverharde mogelijkheid om langs de N804 van Schaarsbergen naar Hoenderloo te komen?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Rayb81 schreef:Zouden er gekken zijn die de HELE Heuvelrug pakken en dan ook nog de halve Veluwe doen?

Ik denk dat je zo richting de 300km gaat :P

Persoonlijk ben ik er na een km of 110 wel klaar mee ;)
Toen ik nog conditie had en gelukkig nog niet alles van de UHR af was: https://www.strava.com/activities/578377095" onclick="window.open(this.href);return false; Staat op de planning om komend voorjaar weer te doen, mits ik wat kilometers kan maken deze winter.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op ma 30 oktober 2023, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op ma 30 oktober 2023, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Rondom Otterlo ligt ook nog een uitgepijlde route van ongeveer 16 km. Vanaf de zuidlus is het nog maar een klein stukje naar de Ede route.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

bert l. schreef:Ik loop daar altijd vast. Het grote nadeel in die hoek is dat er een serie gebieden gesloten is, zoals Schietterrein Harskamp, NP Hoge Veluwe, Planken Wambuis, Deelerwoud.

Onderlangs zigzaggend door de tunneltjes van A12 tot aan Waterberg lukt prima. En dan noordwaarts via NP Veluwezoom naar Woeste Hoeve en daar kun je bij Parkeerplaats Varenna de vaste route Apeldoorn op.
Is er een onverharde mogelijkheid om langs de N804 van Schaarsbergen naar Hoenderloo te komen?
Het is niet de meest spannende weg, maar wel helemaal legaal:

Afbeelding

Bedoel je zoiets?
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

HANDIG!
Als de blubber een beetje gezakt is en de dagen gaan weer lengen, ga ik het eens uitproberen. Dank!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

bert l. schreef:HANDIG!
Als de blubber een beetje gezakt is en de dagen gaan weer lengen, ga ik het eens uitproberen. Dank!
Voordeel van deze route is dat het na regen prima te fietsen is.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op ma 30 oktober 2023, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

cheeta schreef:
awinkel schreef:Ik denk dat je je vergist...
Dit is een enorme meerwaarde die door heel veel fietsers gewaardeerd zal worden.
Niet iedereen is na een uurtje mountainbiken er wel weer klaar mee.
Waar zit die enorme meerwaarde dan precies in?
- in meer kilometers?
- in een sterk gedifferentieerd karakter van de routes (al dan niet ingegeven door terrein/ondergrond),
- een zeer duidelijke differentiatie in moeilijkheidsgraad...?
De meerwaarde zit erin dat je niet telkens langs hetzelfde punt komt zoals wel gebeurt als je een route van zeg 20km meerdere keren rijdt.
Ik ben een groot fan van de routes van de UHR, maar heb daar wel echt het gevoel op een kunstmatig parcours te rijden.
Zeker als je een rondje meerdere keren achter elkaar rijdt.
Bij een route zoals die in Apeldoorn heb ik meer het idee in de natuur te rijden en ik denk dat dit ook voor Ede gaat gelden.
En het is ook erg lekker als je een langere route kunt rijden zonder telkens op je GPS te moeten kijken waar je heen moet.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

@suravida: Tegen die tijd maak je dar toch zeker wel een Let's Ride van, of niet?! Lijkt mij ook iets moois om (een keer) te doen. ('Een keer', want bij mij houdt het meestal ook wel op na 130km :P )

Over de meerwaarde van vele kilometers routes en het aan elkaar lussen ervan... De vraag van Cheeta, waarin hij 3 punten opnoemt, is eigenlijk exact het antwoord. Het is de combinatie van kilometers, diversiteit in karakter en moeilijkheidsgraad van routes die de meerwaarde oplevert. "Het geheel is meer dan de som der delen", om het maar zo te zeggen.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

suravida schreef:
Rayb81 schreef:Zouden er gekken zijn die de HELE Heuvelrug pakken en dan ook nog de halve Veluwe doen?

Ik denk dat je zo richting de 300km gaat :P

Persoonlijk ben ik er na een km of 110 wel klaar mee ;)
Toen ik nog conditie had en gelukkig nog niet alles van de UHR af was: https://www.strava.com/activities/578377095" onclick="window.open(this.href);return false; Staat op de planning om komend voorjaar weer te doen, mits ik wat kilometers kan maken deze winter.
Mooie route. :-q
Zat hier een overnachting bij in of in 1 stuk door gereden?
Plaats reactie