Fox performance float DPS remote kit

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Vroemm
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 6 februari 2014, 13:51
Mijn mountainbike: Trek Topfuel 8
Contacteer:

Op mijn huidige hardtail gebruik ik de remote lockout van de vork vrij veel. Ik ben nu aan het kijken naar een fully en het valt mij op dat sommige merken/fietsen wel een remote op de fox float DPS demper hebben en andere weer niet.

Als ik een fiets koop met een fox float dps achter demper zonder lockout, zijn er dan kits verkrijgbaar waarmee je een remote kunt opbouwen op de demper?

Ik heb al gezocht op internet maar kom alleen dergelijke sets tegen voor de voorvork.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Ik denk dat het rendabeler is de demper op Marktplaats te mikken en één met remote terug te kopen. Vaak zijn die DPS/CTD remote dempers online in de aanbieding te vinden. Als ik het goed heb moet de hele voorkant van de bestaande demper (eyelet assembly met ventiel, CTD hendel, rebound knop, etc.) namelijk ervangen worden. Da's rond de €190,- aan onderdelen alleen.
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik heb die demper nu een goed half jaar in gebruik en heb nog niet 1 keer de behoefte gehad om hem te locken. En mocht je het toch willen dan is dat prima handmatig te doen. Lockout op het stuur is totaal overbodig.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je gaat een FS kopen, en het 1e dat je doet is de vering blokkeren ???
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
lksurf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 251
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 21:42
Mijn mountainbike: RM Thunderbolt / GF Hifi

Dice Oldskool schreef:Ik heb die demper nu een goed half jaar in gebruik en heb nog niet 1 keer de behoefte gehad om hem te locken. En mocht je het toch willen dan is dat prima handmatig te doen. Lockout op het stuur is totaal overbodig.
:-q
## http://www.witchcraft.nu" ##
Sailboards Fuerteventura
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

IIRC is de performance niet met een remote te blokkeren, alleen 1 van de factory-versies.
Plaats reactie