Cube Attention 2017

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Samstelbier
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 7 november 2017, 23:30

Beste forumleden,

Enige tijd ben ik aan het rondkijken voor een leuke mountainbike. Mijn budget ligt rond de 700,- en mijn ogen zijn gevallen op de Cube Attention uit 2017 en een Bulls King Cobra. Kunnen jullie mij vertellen of ik hier blij van ga worden?
Veel verstand van de onderdelen heb ik niet. Hopelijk kan iemand mij adviseren om één van deze fietsen wel of juist niet aan te schaffen of dat er nog andere alternatieven zijn.

Ik ben van plan om er 1 á 2 keer per week mee te gaan rijden (in de zomer wat meer). Zowel op de verharde weg als op de MTB route in Schoorl.

De links naar de betreffende fietsmobielen:
de Cube: https://www.12gobiking.nl/cube-attention-2017" onclick="window.open(this.href);return false;
De Bulls: https://www.12gobiking.nl/bulls-king-cobra-29-2017" onclick="window.open(this.href);return false;

Alvast bedankt!
Het leven is net Lucille Werner.. ..Het kan raar lopen..
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Beide zijn leuke fietsen waarvoor jij ze wilt gebruiken. De enige 'beperking' is de voorvork. Die veren beide op een stalen veer. Dat werkt voor mensen tussen de 70 en 85 kg, maar heel precies zijn ze niet af te stellen. De vorken bieden comfort, maar zeer beperkt controle als de snelheid wat op gaat lopen. In het begin zul je dat niet zo snel merken, maar heb je enige ervaring opgedaan, dan zit je snel op de limiet. Ook in Schoorl en laat staan als de fiets een keer mee mag naar bijvoorbeeld de Ardennen.

Net iets meer uitgeven levert meteen een fiets met een luchtgeveerde vork op. Die is beter af te stellen en ook een tikje hoogwaardiger wat demping betreft. Ga je langer plezier van hebben!

Is een stapje van €100,-, dus is te overzien... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Samstelbier
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 7 november 2017, 23:30

Bedankt voor je reactie! Ik zie inderdaad dat mtbs met een luchtgeveerde voorvork iets duurder zijn. Maar zo te horen is dat de extra investering wel waard.
Het leven is net Lucille Werner.. ..Het kan raar lopen..
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Met een €100 extra heb je dan wel 1 met een goede voorvork:
https://www.12gobiking.nl/cube-attention-sl-2017" onclick="window.open(this.href);return false;
Samstelbier
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 7 november 2017, 23:30

Vandaag een Cube Acid 2017 gekocht. Met een mooie luchtgeveerde vork, vandaag eerste rondje mee gedaan en hij rijdt als een trein.

Nogmaals bedankt voor het advies!
Het leven is net Lucille Werner.. ..Het kan raar lopen..
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Samstelbier schreef:Vandaag een Cube Acid 2017 gekocht. Met een mooie luchtgeveerde vork, vandaag eerste rondje mee gedaan en hij rijdt als een trein.

Nogmaals bedankt voor het advies!
Mooi! Snelle actie, goed bezig :-q

Veel plezier met je fiets. En bij verdere vragen kun je je altijd op het forum melden :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie