Giant 2018

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

kermit schreef:Met zo'n extreem kort -en geknikt- zitbuisje en een hele lange dropper kan het weleens lastig worden om die kwijt te kunnen. Bovendien, als je de pen dan maximaal laat zakken zit je zo op de achterband als je niet uitkijkt.
Een bikeyoke 160mm past prima bij mij... (2cm speelruimte dat ie verder naar beneden zou kunnen)
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

nielsvk schreef:
kermit schreef:Ik vind het wel een mooie fiets om te zien inderdaad, maar naar mijn idee heeft de trend naar steeds langer en slacker wel het punt bereikt waarop het niet meer verder hoeft. Ik heb het idee dat die geometrietrend niet toevallig ook samenvalt met de trend dat mountainbiken steeds meer plaatsvindt in aangelegde trailcentra en minder op natuurlijke paden.
Dat denk ik niet. Op een aangelegde flowtrail ben je op een wat 'tammere' trailbike nauwelijks in het nadeel t.o.v. een fiets als de Reign. Pas op steile ruige technische trails én op snelheid haal je echt voordeel uit zo'n extreem stabiel bakbeest.

Het is wel zo dat je skills én kracht nodig hebt om dat voordeel er echt uit te halen. Core stability en goede mobiliteit in de rug/heupen zijn ook vereist voor de actieve rijstijl die nodig is met die lange reach te kunnen omgaan. Verreweg de meeste mensen hebben dat niet vanwege onze zittende levensstijl, waardoor we stram zijn, en dan voelt zo'n bakbeest al snel te lang.

Voor mij blijkt yoga de sleutel te zijn, geen enkele upgrade aan het materiaal komt daar ook maar bij in de buurt. Zo veel meer lol op de fiets, ik sta er nog iedere keer versteld van.
+ 1 waarbij crossfiets oefeningen mijn alternatief voor yoga zijn..
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

nielsvk schreef:
kermit schreef:Ik vind het wel een mooie fiets om te zien inderdaad, maar naar mijn idee heeft de trend naar steeds langer en slacker wel het punt bereikt waarop het niet meer verder hoeft. Ik heb het idee dat die geometrietrend niet toevallig ook samenvalt met de trend dat mountainbiken steeds meer plaatsvindt in aangelegde trailcentra en minder op natuurlijke paden.
Dat denk ik niet. Op een aangelegde flowtrail ben je op een wat 'tammere' trailbike nauwelijks in het nadeel t.o.v. een fiets als de Reign. Pas op steile ruige technische trails én op snelheid haal je echt voordeel uit zo'n extreem stabiel bakbeest.
+1 voor 110%. Al is de Reign niet extreem lang, de reach van m'n hardtail is nog eens +15mm ten opzichte van een XL Reign.

Wel een zegen wanneer ze de overbrengingsverhouding naar beneden gebracht hebben en grappig dat er weer gewoon een coil in de 0 steekt...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

https://www.pinkbike.com/news/too-long- ... -2017.html" onclick="window.open(this.href);return false;
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ik zie ondertussen 2 modellen op de Nederlandse site staan. Jammergenoeg niet de alu 2.0 in die mooie blauwe kleur...

Weet iemand hoe het werkt bij Giant m.b.t. testrijden? Organiseren ze dagen of gaat het op aanvraag voor een dealer?
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

KleinPalomino schreef:Ik zie ondertussen 2 modellen op de Nederlandse site staan. Jammergenoeg niet de alu 2.0 in die mooie blauwe kleur...

Weet iemand hoe het werkt bij Giant m.b.t. testrijden? Organiseren ze dagen of gaat het op aanvraag voor een dealer?

9 & 10 september zijn de Giant testdagen in Bikepark Winterberg.
Wellicht is dat interessant voor je, dan kan je de Reign direct goed aan te tand voelen en vergelijken met jou eigen Foxy
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

:-q

Niet naast de deur en ze hebben ook alleen de carbon Reign om te testen. Even overleggen of dit iets voor mij is.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Knoop gehakt. Op zaterdag in de ochtend testen en in de middag dan via Giant een techniek seminar geboekt. Die doe ik dan op mijn eigen bike. Kan ik idd mooi vergelijken!
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Top :-q

Veel plezier alvast!

Enne, ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Ik vind de Foxy al een erg fijne fiets, en ben wel benieuwd naar jou ervaringen met de Reign :wink:
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

KleinPalomino schreef:Knoop gehakt. Op zaterdag in de ochtend testen en in de middag dan via Giant een techniek seminar geboekt. Die doe ik dan op mijn eigen bike. Kan ik idd mooi vergelijken!

En? Ben je nog geweest?
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ja, ahum. Ken je die mop van de biker die niet is gegaan. Nou dat dus....

Ik zou vrijdagmiddag al naar Limburg rijden om zaterdag vanuit daar verder te gaan naar Winterberg. Nu zat ik vast in een hele stroperige file. Na anderhalf uur was ik vanuit Rotterdam nog Dordrecht niet voorbij.... Dus ik ben omgekeerd en niet gegaan... :-? Nu was het zaterdag ook wel baggerweer terwijl de vooruitzichten de hele week wel redelijk waren.

En op zondag had ik geen trek om 4 uur heen en 4 uur terug vanuit Rotterdam te rijden. Nu maar eens kijken of er nog een kans komt.

Op zich heb ik een aantal nieuwe 2018 fietsen in het Reign-segment naast elkaar gezet en de enige die op papier in aanmerking komt om de Foxy te vervangen is de Reign. Die wil ik dus nog steeds graag testen.
PaganiProductions

Persoonlijk vind ik Giant beneden maat qua kwaliteit prijs/afmontage als ik naar de nieuwe mtb's kijk voor 2018.

Ben gister nog in een Giant Store geweest.
PaganiProductions

Voorbeeldje hier zou ik geen 2000 euro voor betalen
https://www.giant-bicycles.com/nl/xtc-a ... -2-ge-2018" onclick="window.open(this.href);return false;
Krijg je bij Orbea bijvoorbeeld meer waar voor je geld zelfs bij Specialized.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef:Voorbeeldje hier zou ik geen 2000 euro voor betalen
https://www.giant-bicycles.com/nl/xtc-a ... -2-ge-2018" onclick="window.open(this.href);return false;
Krijg je bij Orbea bijvoorbeeld meer waar voor je geld zelfs bij Specialized.
Nu vraag ik me af hoe serieus je nog genomen kan worden als je voor je bandenwissel naar de dealer gaat. Maar in dat geval kun je inderdaad beter gewoon de goedkoopste fiets nemen. Dan heb je nog wat over om te verkwisten... .


Ik denk dat je je in dit geval iets laat misleiden door de afmontage. Inderdaad, voor een €2.000,- fiets krijg je een laagwaardige afmontage als je die vergelijkt met bijvoorbeeld een aluminium Cube. Maar Giant bouwt wel de betere/beste frames en in dat opzicht krijg je hier behoorlijk waar voor je geld!

Alleen zou ik dus nooit het compromis aan gaan tussen zo een duur frame en zulke goedkope onderdelen. Voor een carbon hardtail zou je minstens €4.000,- uit moeten geven om de voordelen te gaan merken!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Lars TB schreef:
PaganiProductions schreef:Voorbeeldje hier zou ik geen 2000 euro voor betalen
https://www.giant-bicycles.com/nl/xtc-a ... -2-ge-2018" onclick="window.open(this.href);return false;
Krijg je bij Orbea bijvoorbeeld meer waar voor je geld zelfs bij Specialized.
Nu vraag ik me af hoe serieus je nog genomen kan worden als je voor je bandenwissel naar de dealer gaat. Maar in dat geval kun je inderdaad beter gewoon de goedkoopste fiets nemen. Dan heb je nog wat over om te verkwisten... .


Ik denk dat je je in dit geval iets laat misleiden door de afmontage. Inderdaad, voor een €2.000,- fiets krijg je een laagwaardige afmontage als je die vergelijkt met bijvoorbeeld een aluminium Cube. Maar Giant bouwt wel de betere/beste frames en in dat opzicht krijg je hier behoorlijk waar voor je geld!

Alleen zou ik dus nooit het compromis aan gaan tussen zo een duur frame en zulke goedkope onderdelen. Voor een carbon hardtail zou je minstens €4.000,- uit moeten geven om de voordelen te gaan merken!
Voor 1800 euro heb ik al een goede Carbon hardtail met een betere afmontage dan die Giant hetzelfde geld trouwens ook voor Trek.
Zonder ik een fiets van internet te bestellen.
Dan kan nog zeker 4 a 500 euro uitgeven voor een fatsoenlijke voorvork.
Wie is hier nu gek.
Mijn alu Canyon is nog een paar 100 gram lichter dan die lichte Carbon frames in hun standaard setup wat zijn mensen toch dom.
Die moeten zich een goed achter de oren krabben anders ze straks hun zaak sluiten.
Plaats reactie