NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Volgens buienradar vandaag 2.2 mm (en zonnetje) en morgen 2.9 mm. Is het dan (al) traildisrespect als je zaterdag gaat fietsen?

(In mijn geval een zuiver hypothetische kwestie trouwens, ik krijg het al weekends achter elkaar niet voor elkaar tijd vrij te maken voor een stukkie op de MTB :-( )
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Als het daarbij blijft zou ik me om die paar druppels niet zo druk maken...
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 29 augustus 2023, 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Iemand vandaag wezen biken op UHR ? Hoe ligt het parcours er bij ?
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Vandaag prima fietsweer, morgen ook. Zondag wordt voor mij ruk.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

bert l. schreef:
MacReal schreef:Met de aankomende regen zal #trailrespect wel weer trending worden ;)
baanwielrennen is een hele leuke bezigheid. Kombochten, hout. Ik zie paralellen.
Ik vind baanwielrennen fantastisch (en niet alleen omdat je met 100 kg op die continue northshore een stuk makkelijker peddelt dan in het bos) maar toch heb ik vanmiddag op de CX nog genoten van Amerongen en Leersum. 't Was niet heel modderig, maar wel glad genoeg om met zachte tubeless bandjes te rijden.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

38x10 schreef:Volgens buienradar vandaag 2.2 mm (en zonnetje) en morgen 2.9 mm. Is het dan (al) traildisrespect als je zaterdag gaat fietsen?

(In mijn geval een zuiver hypothetische kwestie trouwens, ik krijg het al weekends achter elkaar niet voor elkaar tijd vrij te maken voor een stukkie op de MTB :-( )
kwestie van prioriteiten stellen. Een week heeft voor iedereen 168 uur en een weekend 48 uur of 72 uur. :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Met dit wisselvallige weer vind ik het ook erg lastig om een mtb rit in te plannen.
Als je er om de hoek woont kun je makkelijk een gokje wagen.
Maar als je eerst een uur in de auto moet zitten om er dan op locatie achter te komen dat het regent of gaat regenen, dat schiet ook niet op.
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Vandaag in het AD, triest maar waar....waar gaat dit heen?

https://www.ad.nl/utrecht/vrijwilligers ... afd9ca3c3/

Verhuftering, dit is gewoon tuig van het laagste soort!
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

futura schreef:Vandaag in het AD, triest maar waar....waar gaat dit heen?

https://www.ad.nl/utrecht/vrijwilligers ... afd9ca3c3/

Verhuftering, dit is gewoon tuig van het laagste soort!
Gelukkig gaat het om een buitengewoon beperkt aantal incidenten tegenover de honderden, nee duizenden, enthousiastelingen die ons ego voortdurend strelen :) . Vanmorgen weer bezig geweest op route Amerongen en dat levert uitsluitend lachende (en bemodderde, maar dat lag niet aan ons) gezichten op. En tsja, kranten reageren nou eenmaal beter op slecht nieuws dan op goed nieuws ........ en morgen verpakken we de vis erin!
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Je hebt gelijk dubbelop, ik werd op het artikel door mijn vrouw gewezen.
Beter om het te negeren en jullie eens extra te belonen!!!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Rayb81 schreef:Met dit wisselvallige weer vind ik het ook erg lastig om een mtb rit in te plannen.
Als je er om de hoek woont kun je makkelijk een gokje wagen.
Maar als je eerst een uur in de auto moet zitten om er dan op locatie achter te komen dat het regent of gaat regenen, dat schiet ook niet op.
Mee eens. Vandaag de gok genomen en de 90 km naar de UHR gereden. Buienradar voorspelde geen regen, maar toen ik om 9:30 arriveerde was het al zeiknat en bleef het regenen. Toch maar op de bike gestapt en Leersum-Hoge Ginkel-Amerongen gereden. Achteraf toch blij dat ik wat gedaan had. Maar zeker niet goed voor het materiaal.
Nog de onderhoudsploeg tegengekomen op Amerongen. Prachtig wat ze allemaal aan het doen waren. Bedankt mannen!
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Amerongen en Leersum lagen er vanochtend weer fantastisch bij. Iets vochtig, maar één plasje dieper dan 10 cm.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Daar sturen we TrailCare gelijk op af. Waaro?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

StevenK schreef:Amerongen en Leersum lagen er vanochtend weer fantastisch bij. Iets vochtig, maar één plasje dieper dan 10 cm.
Haaa dat belooft goeds voor vrijdag want het zou in de loop van de week steeds droger worden.

Verder idd mooi verwoord @ Dubbelop, die krant met dat slechte nieuws: morgen verpakken we de vis er in! :D
Zoveel goed werk wat er door jullie verricht wordt, het positieve nieuws en de opmerkingen op de route tijdens onderhoud hebben daarbij gelukkig nog ruim de overhand. Topklasse! :-q

PS in het nieuwe jaar kom ik ook weer es meehelpen, het komt er voor mij nu even niet van in de komende periode maar mijn voornemen voor 2018 is er alvast. :wink:
Plaats reactie