Mountainbike trip Februari

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

Omdat ik hoogstwaarschijnlijk in februari een flinke vakantie ga hebben ben ik op zoek naar een mountainbike bestemming voor in deze maand. Vliegen lijkt me haast noodzakelijk om een goede bestemming aan te doen in deze periode, dus dat is geen probleem. Tot nu toe heb ik alleen opties gevonden in Tenerife. Iemand toevallig nog andere suggesties? Misschien zuid spanje/portugal?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Usual suspect: Finale Ligure? Ik was daar dit jaar in maart, genoeg te doen, prima fietsweer...
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

@Jesse,
Wat zoek je precies ?
Bijv, tochten met gids of wil je alleen op pad, zoek je flowtrails of mag het wat avontuurlijker met wat stenen, wil je uplifts of zelf omhoog biken, neem je een bike mee of wil je huren?

Alvast een voorzetje: La Palma of Gran Canaria, ik weet dat er op beide eilanden gegidste dagtochten zijn maar kan je zo gauw niet even een link geven.
La Palma: top ligt op +/- 2400 hm en je kan dan afdalen naar zee, niet duur, zou wel zorgen dat je een auto hebt, erg handig, heb er vroeg meerdere dagen gewandeld, vette trails, niet voor beginners denk ik zelf.
Gran Canaria: top ligt op +/- 2000, Bikemotion biedt er dagtrips aan met gids, verhuren ook goede fietsen, eiland ligt boordevol singletrack, wel erg stenig maar, ik vond het er kei gaaf.

Ik had me eigen bike mee naar Gran Canaria en ook Fuerteventura, kosten toen 80 euri bij transavia, is de moeite waard als je voor een langere periode gaat.
Suc6.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Madeira!
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Madeira ga ik toevallig volgende week naar toe, tot nu toe alleen maar positieve berichten dus ben benieuwd...
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Ik ga elk jaar naar Spanje en neem altijd mijn eigen bike mee. Zoals boven al is aangegeven, rond de 80 euro bij Transavia om je bike mee te kunnen nemen. Ik fiets altijd in de Costa Blanca ,omgeving van de provincie Valenciana (Calpe, Villayojosa, Alicante en alles wat daar tussenin zit.)
Ik fiets altijd met de locale mtb club mee. Er zijn ook daar in de omgeving super mooie trails en beklimmingen te biken :-q

Tis maar net wat je zoekt. Ga je alleen of met een gids/groep. Er zitten daar ook genoeg bikeshops die mtb's verhuren. Al zou ik altijd mijn eigen bike meenemen...heb toch altijd meer vertrouwen in mijn eigen bike.

succes :-q
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Hieronder een impressie van een dagtocht met gids op Gran Canaria.
https://www.youtube.com/watch?v=vk2kO52 ... RT&index=8" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Was het mtb’en niet aan banden gelegd op de kanarische eilanden?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Marokko? Google maar eens. Ik ben er zelf eens in januari geweest (roadtrip, geen mtb) en vond Sahara en stuk Atlas zeer indrukwekkend.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

ThaSingleTrackMastah schreef:Was het mtb’en niet aan banden gelegd op de kanarische eilanden?
Zover mijn info op orde is, dat mtbèrs de meeste problemen ondervinden op Tenerife ( volgens mij het dichts bevolkte eiland ) en dat er ook wat gemorrel is op La Palma ( dat staat ook hoog aangeschreven als "het " wandeleiland van de canarisch, en de wandelpaden zijn vaak de ...... , moet ik verder tikken ).

Zelf nooit problemen gehad, of gehoord / gelezen op GC of Fuerteventura. ( mischien komt dat ook omdat ik meer afgelegen / avontuurlijke trails zoek :winkie: )

Mijn volgende keus voor de canarisch zou La Gomera zijn.
La Gomera is een klein eiland, groen( je weet het als er veel groen is, regenkleding mee ), mooie wandelpaden, ook erg steile stukken wat ik me nog kan herinneren.
Je vliegt eerst op Tenerife en dan met de boot nog naar La Gomera, het is wat omslachtig, het is handig als je een ochtend vlucht neemt, dan ben je rond de middag op Tenerife en heb je nog tijd genoeg om met de boot over te gaan, het is afhankelijk waar je gaat verblijven op LG want als je daar in het donker de bergen in moet, dat kan voor sommige mensen wel een spannende ervaring zijn ivm steil en erg krappe wegen met afgronden en het gebrek aan vangrials.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

mugged schreef:Madeira ga ik toevallig volgende week naar toe, tot nu toe alleen maar positieve berichten dus ben benieuwd...
Mooi man, gave bestemming, neem je wel genoeg kleding mee, het is er prachtig groen,dus regelmatig regen.
Have fun.
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

Madeira en Finale Ligure staan nu hoog op m'n lijstje! Voorkeur gaat toch uit naar Finale omdat ik dat eventueel met de auto kan doen. Maar hoe zit het met het weer in februari in Finale? Volgens mij is het dan minder dan 15 graden daar?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Finale: kijkend naar de grafieken gemiddeld zo'n 12 deg, overdag. Meeste regen valt in het najaar. Maar: je moet geluk hebben. Afgelopen 12 maanden 3x geweest, november, maart en november, en eigenlijk gewoon lekker weer gehad.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Finale met sneeuw in maart is edoch ook niet onrealistisch...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Bij de NATO base wellicht. Maar das mooi aan Finale: als het boven (NATO, Rollercoaster, etc.) koud en guur is kan het dichter bij de kust nog best oké zijn..
Plaats reactie