Fiets voor het stevigere werk gezocht....

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Duidelijk.

Cirkeltje rond en wordt het toch een Remedy waarmee ik begon :oops:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Of een YT Jeffsy 27.5
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

De Yeffsy 27.5 vind ik ook erg mooi, maar niet handig omdat ik aan een nederlandse fietsenboergebonden ben door een gunstige regeling met mijn werk.

Om daad maar bij woord te voegen net een Remedy 8 besteld bij 12gobiking voor een nette prijs.
Wel besproken dat als ik hem in het echt spuuglelijk vind ik altijd nog kan switchen naar de 9.7 van carbon :lol:
De carbon mooiere kleuren maar wel een iets mindere afmontage NX i.p.v GX Eagle en Yari ipv Lyrik, maar dat zou ik dan altijd achteraf nog kunnen upgraden.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Jurf schreef:De Yeffsy 27.5 vind ik ook erg mooi, maar niet handig omdat ik aan een nederlandse fietsenboergebonden ben door een gunstige regeling met mijn werk.

Om daad maar bij woord te voegen net een Remedy 8 besteld bij 12gobiking voor een nette prijs.
Wel besproken dat als ik hem in het echt spuuglelijk vind ik altijd nog kan switchen naar de 9.7 van carbon :lol:
De carbon mooiere kleuren maar wel een iets mindere afmontage NX i.p.v GX Eagle en Yari ipv Lyrik, maar dat zou ik dan altijd achteraf nog kunnen upgraden.
Heb je er al op gefietst? Of heb je 'm op plaatje uitgekozen?
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

De 9.7 in het echt gezien, maar in een veel te kleine maat. De Remedy8 is nog niet in nederland maar de eerste batch is al wel bijna uitverkocht :roll: , dus van het plaatje gekocht zodat ik hem rond Kerst/januari krijg.

Helemaal blind gokken is het ook niet. Ik heb altijd Trek racefietsen gehad en wel meerdere keren de Fuel geprobeerd en de Farley en die bevielen ook erg goed. Trek lijkt een bepaalde zit te hebben die mij goed ligt (net als Devinci wat ik ook mooi, maar te duur vind).

Vid ik de 8 mooi dan helemaal blij, vind ik hem spuuglelijk (ik hou van meer kleur) dan moet ik ff kijken of ik hem later opleuk met wat hope spulletjes of de 9.7 neem en tzt het binnenwerk van de Yari vork upgrade me een Lyrik demper.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Ik vind 'm juist stylish/gedistingeerd/"swag"/sjiek hoor.............en heb niet persé een voorliefde voor de stealthlook
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

maaf2 schreef:
Jurf schreef:De Yeffsy 27.5 vind ik ook erg mooi, maar niet handig omdat ik aan een nederlandse fietsenboergebonden ben door een gunstige regeling met mijn werk.

Om daad maar bij woord te voegen net een Remedy 8 besteld bij 12gobiking voor een nette prijs.
Wel besproken dat als ik hem in het echt spuuglelijk vind ik altijd nog kan switchen naar de 9.7 van carbon :lol:
De carbon mooiere kleuren maar wel een iets mindere afmontage NX i.p.v GX Eagle en Yari ipv Lyrik, maar dat zou ik dan altijd achteraf nog kunnen upgraden.
Heb je er al op gefietst? Of heb je 'm op plaatje uitgekozen?
Valide vraag, maar ook een reality check... ik zou een kleine enquête onder de forumbezoekers best interessant vinden met de vraag wie er daadwerkelijk heeft proefgereden op de fiets die is aangeschaft.

Ikzelf heb tot nu toe elke fiets vanaf een plaatje gekozen. En naarmate je meer kennis van fietsen en geometrie opdoet, kom je ook echt een heel eind. Ik ben nog nooit teleurgesteld, behalve bij een racefiets.

Inmiddels heb ik al een paar jaar geen racefiets meer :bier:


Veel plezier met de keuze!! Die Yari is best ok hoor :wink:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kapitein Iglo schreef:
maaf2 schreef:Heb je er al op gefietst? Of heb je 'm op plaatje uitgekozen?
Valide vraag, maar ook een reality check... ik zou een kleine enquête onder de forumbezoekers best interessant vinden met de vraag wie er daadwerkelijk heeft proefgereden op de fiets die is aangeschaft.

Ikzelf heb tot nu toe elke fiets vanaf een plaatje gekozen. En naarmate je meer kennis van fietsen en geometrie opdoet, kom je ook echt een heel eind. Ik ben nog nooit teleurgesteld, behalve bij een racefiets.
Proefrijden is werkelijk compleet overschat, tenzij je de fiets drie dagen mee kunt krijgen en er van alles aan mag ombouwen. Maar tegen die tijd ben je er toch wel aan gewend, dus maakt het niets meer uit.

Hooguit moet je uitkijken dat je niet iets bestelt dat niet bij je inzetbereik past. In dat opzicht zou een proefrit goed zijn om te ervaren of een concept wel of niet werkt.


In dit geval sluit de fiets prima aan bij wat TS er mee wil gaan doen en ook Trek maakt gewoon goede fietsen. Wat denk je te gaan ervaren op een proefrit?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurf schreef:Om daad maar bij woord te voegen net een Remedy 8 besteld bij 12gobiking voor een nette prijs.
Goede actie :-q

Overspuiten is zelfs een mogelijkheid. Maar ook andere stickers voor je vork en frame fleuren de boel al op. En inderdaad wat geanodiseerde onderdeeltjes hier en daar.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Eerst maar eens dat ding binnen krijgen (men heeft het nu over week 9 ipv met Sinterkerst) en dan rustig gaan pielen ermee :).
Iedereen en Lars in het bijzonder nogmaals hartstikke dank voor het meedenken..ik ga het collectief verstand hier ook nog zeker raadplegen met de afstelling van de veringen als ik hem binnen heb.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Week 9 als in "ongeveer 1 maart" ??? :o
Met een beetje pech komt het Chinese nieuwjaar er nog tussen en kan je 's zomers pas fietsen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef:Week 9 als in "ongeveer 1 maart" ??? :o
Met een beetje pech komt het Chinese nieuwjaar er nog tussen en kan je 's zomers pas fietsen...
Voorpret, daar draait het om!

(ik zou het echter zelfkastijding noemen :roll: :winkie: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Eerder werd over tussen Kerst en 2e week januari gesproken, maar ja het is dan ook een racer he, deze doet er wat langer over :roll:
Aan de andere kant,vanuit Haarlem rij je in januari ook niet ff voor een dagje naar de Ardennen en is Winterberg nog vooral Winterpret.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Kapitein Iglo schreef:
maaf2 schreef:
Heb je er al op gefietst? Of heb je 'm op plaatje uitgekozen?
Valide vraag, maar ook een reality check... ik zou een kleine enquête onder de forumbezoekers best interessant vinden met de vraag wie er daadwerkelijk heeft proefgereden op de fiets die is aangeschaft.

Ikzelf heb tot nu toe elke fiets vanaf een plaatje gekozen. En naarmate je meer kennis van fietsen en geometrie opdoet, kom je ook echt een heel eind.
Opzich heb je daar best een punt eigenlijk (realiseer me nu pas dat ik dat bij mijn laatste 2 fietsen ook niet gedaan heb). Echter kreeg ik bij TS niet echt het idee dat hij geometrie heeft afgewogen. Dat een racefiets van zelfde merk goed zit zegt weinig over een mountainbike denk ik.
Wellicht interessant voor andere topic :)
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

De Fuel en Farley 2017 ook geprobeerd, maar inderdaad geo maar zeer beperkt afgewogen omdat ik daar gewoon TE weinig verstand van heb.
Wel het nodige gelezen en aan maten vergeleken met dan die Fuel die lekker zat en de Devinci Django wat een andere fiets is maar ook als gegoten zat als basis maar eerlijk gezegd kan ik daar niet echt chocola van maken en direct lezen wat 1cm meer of minder voor impact heeft zoals sommige hier een frame kunnen lezen.
Wat dat betreft is het ook een beetje een gok op inzetbereik en vertrouwen in Trek dat ze een bepaalde handtekening in hun rijgevoel door de hele range hebben.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie