Strandrace seizoen 2017/2018

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
wolli
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 9 december 2009, 22:01

Ik denk,het weer voor HVH-DH zijn niet zo slecht.
De Wind koms van de westlijke kant met een kracht 3-4
zo heb we 10% de wind in de rück tot Katwijk.
Op middag kans een kleine regenbuie kome.
Tot morgen
De rider van de achterhoek

https://www.windfinder.com/?utm_source= ... -05T12:00Z" onclick="window.open(this.href);return false;
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

net thuis uit Den Helder. De laatste (?) editie en een hele zware. De wind viel in het begin wel mee, uit zee met een klein beetje rugwind, maar op het laatst stevig tegen. Het strand vond ik erg slecht, vooral tot IJmuiden. Maar vooral het waanzinnige tempo bij de start vond ik killing. Vanaf start echt volle bak gereden en voor mijn gevoel bleef dat tot IJmuiden zo. Daarna normaliseerde het iets met goed waaier-rijdende groepjes maar laatste uur continu tegen de kramp aan gereden. Maar achteraf, zoals altijd, weer erg gaaf :D
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Hier hetzelfde verhaal, het stuk voor camperduin liep dan nog wel ff lekker.
Heb er echt flink van genoten.
Vond het kwa bandenspanning ook een moeilijke.
Maar gekozen voor iets harder en geen panne, om op de slechte stukken daar weer aan te twijfelen.
En wat zitten er een aso's tussen zeg !
Alleen daarom heb ik al een voorkeur voor mountainbiken.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Bandenspanningdilemma en -keuz idem dito.

Aso’s? Niet zo’n last van gehad gelukkig. Is me alleen opgevallen dat echt iedereen er door komt te zitten.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Ik vind het altijd wel mooi hoe sommige gasten de leiding om in een waaier te rijden nemen. Beetje schreeuwen en doen. Wel weer een aantal keer gezien dat lui troep op het strand dumpen. Zal Eem van de redenen zijn dat het allemaal erg lastig wordt.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Lefty29 schreef:Bandenspanningdilemma en -keuz idem dito.

Aso’s? Niet zo’n last van gehad gelukkig. Is me alleen opgevallen dat echt iedereen er door komt te zitten.
Voornamelijk fietsen over het hek tillen Of op andere manieren voordringen in t startvak.
Ik krijg het idee dat dat zo hoort bij strandracen.
Onderweg vloeken naar anderen die toch ook echt op het strand mogen zijn (en die eigenlijk toch echt aan de kant stonden)

Neemt overigens niet weg dat het een prachteditie was met perfecte omstandigheden.
Starten op t strand vond ik ook een hele verbetering.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
jan old skool
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: za 16 juni 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Giant Anthem Pro

Hier ook hvh dh gereden maar met n andere invalshoek. Rijd normaal alleen 3 tot 4 per keer jaar een 40 km strandrace (derpbikersrace, EPE, deining, Scheveningen meestal). September (850 km) en oktober (550 km) veel d1 en D2 gereden. Bijna allemaal strandkm.

Normaal kom ik niet boven 3000 km per jaar en houd ik op de 2 ritten per week.

Wilde perse Hvh Dh uitrijden (voorzover je zelf dat in de hand hebt). Gekozen om met onze groep van 4 man bij elkaar te blijven. Dus vrij ontspannen (gemiddeld zo'n 20 slagen onder omslagpunt) gereden en vrij fris over de finish. Geen supertijd maar wel tevreden.

En wat n machtige tocht. Alles gehad. Regen, hagel, onweer en alle soorten wind. Vond t strand redelijk behalve na Camperduin. Maar dat laatste is bekend.

Als er 1000 man starten zijn er altijd (helaas) die zich niet netjes gedragen. Vuil achterlaten en denken dat je alleen bent op t strand. Maar goed dat geldt ook als je wandeltochten op t strand organiseert of wat dan ook.

Het is onwijs jammer dat dit soort lange tochten er niet meer komen. Helaas wel begrijpelijk. Het is wachten op de eerste reeks van ongelukken. Als je al ziet hoeveel grote groepen in de voorbereiding op EPE er in de maanden vooraf op de stranden tussen Schoorl en De Pier over t strand denderen.....

Maar man man wat heb ik genoten van deze Hvh Dh. Echt een elf steden tocht op t strand.
Goed man. Prima
mosselmania
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: za 7 september 2013, 20:01

Zijn er wat bekende foto sites waar foto's staan van deze rit?
wolli
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 9 december 2009, 22:01

https://www.facebook.com/beachbiking.nederland" onclick="window.open(this.href);return false;

De race was een pokerspel .Na de wolkbreuk in Wijk aan Zee de wind draaide zich om naar zuiden.
voor een korte duur.daar moest je van profiteren.22km de wind in de rück.tot Sint Maartenszee
daarna moest ik met de Noordwest.tot de finish gevecht. Lekker harde strand .Ik denk, een van de beste
HVH-DH eventment.Tijd : 5:18 Arg een jammer voor de laaste keer.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Hier staan foto's voor 8 euro per stuk en dan mag je ze voor dat bedrag nog niet eens gebruiken op social media: https://www.oypo.nl/ABD6F4698DD91AE9" onclick="window.open(this.href);return false;

Tja.....
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Het ging uiteraard niet vanzelf, maar het is mij enigszins toch wel meegevallen.
Ik zit in zowel privé als werk in een drukke periode, de timing was dan ook iets wat ongelukkig.
In de aanloop naar de wedstrijd was er ook al geen positief weerbeeld voor de zondag afgegeven.
Ik had mij dan ook ingesteld op wind 5 noordwest en regen.
Echter we gingen van start met een windje uit zuidwest, op een traditioneel slecht zuigend strand tot aan Scheveningen.
Inmiddels was de wind gedraaid en kwam uit noordwest.
Met een goede groep zijn we dan ook op een redelijk strand met een stevig tempo naar IJmuiden gereden.
Eenmaal bij Wijk aan Zee weer op het strand met een enorme grote groep, hadden we verrassend genoeg de wind weer mee, hierdoor hebben we van Wijk aan Zee stevig door gereden tot aan de lagune.
Maar net als voorgaande jaren van af Petten was het vechten tegen de kramp.
Het strand was goed te doen van af Petten tot het einde, alleen de wind was minder prettig.

op naar de volgende ...
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

inderdaad op naar de volgende; Katwijk. We hebben zondag al een beetje hernieuwd kennis kunnen maken met de op en afrit ik Katwijk. Heeft iemand ervaring met dit rondje? Ik zag de tijden van vorig jaar en die waren erg snel, iets meer dan een uur voor de top. Dat had ik over 37,5km en dit rondje niet verwacht. Of was het parcours toen anders?
Pbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: za 18 januari 2014, 00:48

Gelukkig was het niet de laatste.

Hoek van Holland - Den Helder maakt doorstart :-q

http://www.bikesight.nl/hoek-van-hollan ... exventure/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Lefty29 schreef:inderdaad op naar de volgende; Katwijk. We hebben zondag al een beetje hernieuwd kennis kunnen maken met de op en afrit ik Katwijk. Heeft iemand ervaring met dit rondje? Ik zag de tijden van vorig jaar en die waren erg snel, iets meer dan een uur voor de top. Dat had ik over 37,5km en dit rondje niet verwacht. Of was het parcours toen anders?
Het was toen anders, dit jaar tellen de 4 ronden bij elkaar 43 km.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Klopt. Parcours is verder wel hetzelfde gebleven afgezien van het feit dat het keerpunt in de Zuid wat dichterbij is.
Plaats reactie