Het grote Old-School topic

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Real Epic '89 schreef:Maar is dat geen Djerba en de type naam Veloce?
Toevallig...
http://link.marktplaats.nl/m1194389764" onclick="window.open(this.href);return false;

Een Djerba extreme te koop
dirkiii
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: za 1 augustus 2009, 14:28
Mijn mountainbike: 2011 Salsa el mariachi, 1996 American Eagle Atlanta, 2002 Klein Adept

Ik zie een scapin op marktplaats staan weet iemand hier meer over. Met de racefietsen van scapin ben ik bekent

Scapin XP
http://link.marktplaats.nl/m1219913367? ... nt=app_ios" onclick="window.open(this.href);return false;
Ad
je rijd wat je bent, dus te zwaar en ouderwets :~
Stephen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 3 december 2013, 22:39

dirkiii schreef:Ik zie een scapin op marktplaats staan weet iemand hier meer over. Met de racefietsen van scapin ben ik bekent

Scapin XP
http://link.marktplaats.nl/m1219913367? ... nt=app_ios" onclick="window.open(this.href);return false;
Ad
Zonde van de maat dranghek :'(
tigern
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 359
Lid geworden op: za 17 juli 2010, 13:58
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen

Jamis Diablo schreef:Mooi man! Die kleuren knallen er uit, originele lak of heb je zelf gespoten?
Wel een heel erg late reactie :oops: maar dit is originele lak, heeft wel wat beschadigingen, maar dat hoort wel bij een fiets van 25 jaar oud...
E van Dalen
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 16 mei 2011, 22:23
Mijn mountainbike: AE easton team issue. AE lightning 890/AE durango 780 carbon.

james_jc schreef:Ik heb een kader thuis...
American Eagle World Cup van 1995 in Aluminium Easton elite 7005

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
heel mooi. die staat op 2dehands be te koop toch?? ik heb hem al eens gedeeld in onze fb AE groep. mooi frame.

ik ben een worldcup aan het opbouwen maar dan wel de staal versie..

Afbeelding
American Eagle MTB facebook groups.>

https://www.facebook.com/groups/1519785 ... ts&fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/profile.php?id ... ts&fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
dalecooper
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 29 oktober 2011, 19:55
Mijn mountainbike: Carbon,carbon,carbon

Ik zag op Instagram dat Hans Rey lezingen houdt in Engeland over zijn carriere zijn fietsen en alles wat ie heeft meegemaakt. Is dat leuk om zoiets in Nederland te organiseren? Ik heb Jeroen van het Mountainbikemuseum al een mail gestuurd hierover. Nogmaals het is maar een idee! Hans Rey stond er trouwens positief tegenover! Weet ook verder niet hoe of wat qua organisatie maar daar is natuurlijk altijd een mouw aan te passen!
troje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 7 januari 2007, 23:46
Mijn mountainbike: Vooral Rocky's!

Het lijkt me echt fantastisch om eens te kunnen luisteren naar Hans Rey! Die man moet echt vol met verhalen zitten, echt een legende. Ook al is het in de Nederlandse retro scene wat stil, ik denk echt wel dat hiervoor veel animo zal zijn!
troje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 7 januari 2007, 23:46
Mijn mountainbike: Vooral Rocky's!

Op retrobike is een flinke discussie over de toekomst van dat forum in de retro scene, en deels ook over de algehele passiviteit in de retro scene. Hier hetzelfde heb ik het idee! Daar wordt vooral geopperd dat de scene zich verplaatst naar facebook groups en dat de belangstelling voor builds verminderd doordat de meeste leden nu toch wel hun droomfiets hebben gebouwd.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Het wordt inderdaad rap minder op RB, kan je goed zien bij BOTM met de laatse tijd zo'n 7 a 8 inzendingen en weinig votes.
Ik denk dat het ook mee te maken heeft met de leeftijd van de forum leden, de meeste verzamelaars zijn tussen de 40-50 jaar en er komen (logisch ook, want hebben die tijd niet mee gemaakt) weinig jongeren bij.
Als je als 40er 10 jaar lang projecten hebt gebouwd, raakt de inspiratie op een gegevn moment wel een beetje op.
En het is ook een spiraal, minder mensen, minder projecten, minder reacties op projecten, dus minder snel de intentie om een project te laten zien enz.
Het is toch een passie om te delen en reacties te ontvangen op je projecten, dat miste ik in topic ook vaak.
Ik vind RB en ook hier de site erg ouderwets en dat trekt minder mensen.
De moeite die je moet doen om bijv. foto's te plaatsen is niet van deze tijd, daar is bijv. MTBnews veel beter in.
Erg jammer want die groepen op FB vind ik qua overzicht en naslagwerk veel minder geschikt.
Mombat is al offline, als bij RB niks gebeurt en John heeft er geen zin meer in bloedt dat ook dood en blijft er niet veel over.
Ikzelf ben de inspiratie in retro MTB ook een beetje kwijt en vind nu de klassieke randonneurs erg interessant.
Ik zal wel een ouwe l#l worden. :)
Hans1966
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: di 23 maart 2010, 21:32

De interesse in het retrobike gebeuren liep een aantal jaar geleden al terug.
Neem nou alleen al de Retrorides die René (reetegoed) organiseerde, de eerste had een behoorlijk aantal deelnemers en ook dat liep in rap tempo terug bij de daaropvolgende edities. Zelf ben ik ook niet meer fanatiek met het mtb'en bezig omdat mijn interesses verplaatst zijn naar een ander project waar ook een hoop tijd in gaat zitten. maar als ik het weer zou oppakken heb ik nog voor aantal jaar aan projecten staan waar ik al mijn inspiratie op kan loslaten.
Ja ja :roll: ......ik kan nog steeds geen afstand doen :lol: :lol:

Nieuwe retroprojecten showen op zowel dit topic als in ''show your stuff'' geeft idd weinig tot geen reacties bij andere liefhebbers. In ''show your stuff'' krijgt een 13 in dozijn éénheidskoe massa product die je alleen herkent aan de merksticker op het frame waar een ander zadel op is gezet meer aandacht, waardering en reacties krijgt dan een oldschool project waar heel veel tijd in is gestopt om hem zo tijd correct mogelijk op te bouwen, m.a.w. de huidige generatie heeft i.d.d. niks (meer) met oldschool. :-{ :~
Wel jammer dat er geen oog meer is voor de diversiteit waar het ooit mee begonnen is :-{ .


Een paar jaar geleden voor mijn oldschool MTB interesse heb ik mij bezig gehouden met het chopper en cruiserfiets gebeuren, toen dat op een geven moment ook op een laag pitje stond en voor mijn gevoel doodgebloed was ben ik over gestapt naar oldschool MTB's.
Ik ben nu een aantal jaar na dato begonnen met de verkoop van alle cruiser en chopperonderdelen die ik in de loop der jaren verzameld had en het valt mij op dat ik die spullen vrij rap kwijtraak op MP tegen redelijke prijzen.........de scene is dus minder doodgebloed dan ik dacht , want ik verkoop mijn spullen aan (nieuwe) mensen die deze vorm van fiets hobby nog steeds koesteren. Hopenlijk is dat ook met de retro scene hier in Nederland het geval.
Een man zonder passie is als de Chinees zonder nasi.
Mijn vrouw zegt dat ik nooit luister.................of zoiets
Stephen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 3 december 2013, 22:39

Hahaha jongens jongens, het begint nu steeds meer op een "vroeger was alles beter" topic te lijken ;)

Nee snap het wel hoor. als RB ter ziele zou gaan is dat heel erg droevig :'( Hoewel ik er niet super actief qua posten ben. De schat aan informatie en de coole builds die erop staan doet mij menig avond klikken.

Zelf ben ik al jaren niet meer jong met 34 :P Maar een mooie fiets is een mooie fiets, in welk genre en leeftijd dan ook. Als ik op pinterest kijk zie ik toch echt wel veel retro MTB's. Mijn vrienden vinden het ook altijd mooi als ik vertel over mijn projectjes.

Zal binnenkort wel twee posts maken van een 1986 Giant Escaper die ik ga restaureren en mijn retro mod lichtgewicht Mongoose IBOC project. Daarbij zal ik vooral beide eerste jullie hulp nodig hebben. Dus helemaal dood is het niet mensen ;)

Nu we hier toch aan het schrijven zijn. Gisteren in de hoofdstad des lands een Marzocchi XC 700 uit 95 opgehaald. Hij is wat vies, de sticker zijn...tja eigenlijk het woord sticker niet meer waardig XD. Schroefjes voor bevestiging kroon zijn begh veroest. Zowel stickers als schroeven al gevonden op Ebay :D. De vork veert echt super soepel, dus dat is wel weer plus :D Eigenlijk niet echt een bestemming voor op het moment :P Maar ik vind het mooie vorken en een nieuw leven waardig :D Iemand nog handige tips betrefende deze vorken? Altijd welkom!

@Hans: Cruiser scene is zeker nog wel sterk en juist onder wat jonger publiek, heeft toch iets urbans :D
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

De duitse Marzocchi dokter heeft van alles in huis.

En wat Hans zegt klopt wel.
Ik heb mijn Retroride FB pagina ook opgeheven.

De mooie MTB fietsjes zijn er nog steeds, maar daarnaast heb ik ook een leuke verzameling Koga Vintage racefietsjes, knutselen en fietsen blijft leuk.
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
Stephen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: di 3 december 2013, 22:39

reetegoed schreef:De duitse Marzocchi dokter heeft van alles in huis.
Deze herr Reetegoed?: https://dr-marzocchi.projectweb.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dirty Harry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 330
Lid geworden op: za 13 december 2008, 18:47
Mijn mountainbike: Cannondale f800sl, ,Klein attitude, Ventana El Chiquillo
Contacteer:

reetegoed schreef:
Ik heb mijn Retroride FB pagina ook opgeheven.
.
Jammer ik was dan toch 1 van de misschien te weinige? "likes" :((
mijn Klein is groot genoeg
Gebruikersavatar
Gideon
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 222
Lid geworden op: do 27 november 2003, 15:13
Mijn mountainbike: . Giant Super Sierra '88
Contacteer:

Bij mij is de interesse er nog wel, maar ik heb minder zin om een uur in de auto te zitten om ergens te gaan fietsen. Omdat de meeste fietsen bij mij staan te verstoffen doe ik er af en toe een weg, misschien binnenkort een mountainbike naar het mtb museum brengen. Mijn mooiste exemplaren gaan voorlopig nog niet weg. Fietsen (als transport) is nog steeds mijn liefhebberij, helaas heeft een auto gisteren mijn 1990 Giant Expedition gekraakt, frame total los :-(. Dus nu bezig een 1993 Specialized Sequoia randonneur op te bouwen voor mijn dagelijkse woon-werk-woon ritje. Daarnaast heb ik enkele ligfietsen voor het snelle werk, is ook leuk.
Plaats reactie