De klok is weer verzet dus nu heb ik weer tijd om het internet af te struinen naar nieuwe onderdelen.
Nu zit ik te twijfelen over nieuwe wielen. Momenteel heb ik een KTM myroon master 1x11 met DT wielen. Ik denk dat ze overeenkomen met de spline 1700, maar weet dit niet zeker.
Ik kan natuurlijk voor een aluminium setje met bijvoorbeeld een notubes crest velgen gaan, maar ik profiteer dat minder van een bredere velg ten opzichte van de notubes arch.
Nu zat ik eens te kijken naar een carbon setje uit china, maar hier heb ik eigenlijk geen ervaringen mee. Heb wel het een en ander over chinese wielen voor de racefiets gelezen en de ervaringen waren over het algemeen toch redelijk positief. Maarja, mtb wielen zijn toch wel iets anders.
Ik kwam een setje van farsports tegen, en deze spraken me wel aan.
LinkDT 350 naven, 24,8mm interne breedte en +-1500g, en boost.
maar heb ook een setje van velobuild gezien.
linkNovatec D811/12 naven. 30mm extern, komt volgens mij wel overeen met 25mm intern. +-1450g, en boost.
Nu heb ik de volgende vragen.
1.: heeft er iemand ervaring met carbon wielen, en carbon uit china? Is dit een beetje goed spul, of kan ik beter voor een alu setje gaan.
2.: Hoe zijn de ervaringen met de fabricanten? Beetje goed, of ken je toevallig een andere goede?
3.: Zijn de novatec naven een beetje goed?