Antwoord op onderwerp
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 18 oktober 2017, 20:31 
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Devinci Atlas RC 2012
Komend weekend 2 daagjes biken met m'n zoon.
Omdat ik de Eifel (het deel net onder Aken) niet ken, in Stolburg een hotel geboekt.
Nu aan het zoeken naar routes, ook hier op het forum, maar het lijkt of er geen uitgepijlde routes zijn. Ik kom alleen maar gps routes tegen en laat ik nou net geen gps hebben.
Iemand enig idee of er uitgepijlde routes zijn?

Zo ja, wat zijn de aanraders? Mag lekker technisch met max. zo'n 500 hm en zo'n 45 km.

Mill Man Trail 2015
Afdaling van de Tremalzo, me in all black

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: wo 8 november 2017, 20:53 
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Specialized Camber FSR
Hoi Erwin,

De eifel is een beschermd natuurgebied waar je heel weinig (lees bijna niks) mag als mountainbiker. De vaste (gepijlde) routes liggen niet direct in de buurt bij mijn weten. Er ligt daar wel ergens een trail park in de buurt, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Voor officiele routes kun je onder andere eens kijken op: http://trails.bike/mtb-route/duitsland.

Ik ben zelf recentelijk voor de tweede keer een week in Heimbach (iets zuidelijker) geweest: prachtige omgeving met hoogtes tot ongeveer 500 meter waar je als mountainbiker jezelf prima kunt uitleven. Tot mijn verbazing kwam ik toch een "mountainbike" route tegen, gepijld dmv routebordjes met een mtb plaatje erop. Ik was er niet eerder iets over tegengekomen. Mogelijk dat er in de buurt van jullie verblijf ook zoiets te vinden is. Al een bij jullie hotel geinformeerd?

Daarnaast zijn er op strava en gpsies wel hele leuke routes te vinden, maar dan moet je echt aan de GPS. Wellicht dat een telefoon (evt met accupack) een oplossing kan zijn? Er zijn tal van gratis applicaties (bv. osmand) voor route begeleiding over de niet geplaveide paden.

Bestudeer wel van te voren goed wat voor route je gaat rijden, want in de omgeving eifel heb je in vergelijking tot de meeste Nederlandse routes snel behoorlijk wat hoogtemeters met pittige klimmetjes. Ook zul je zeer waarschijnlijk over paden komen waar je officieel niet mag komen. Maar als je een beetje rekening houdt met de mede-gebruikers en vriendelijk groet zijn de Duitsers heel erg vriendelijk :-).

Veel plezier!

Profiel  

Antwoord op onderwerp