Schwalbe Dirty Dan XC (iemand ervaring?)

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
gebruikert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 7 februari 2016, 22:38

Schwalbe Dirty Dan XC iemand ervaring met deze banden?
PaganiProductions

gebruikert schreef:Schwalbe Dirty Dan XC iemand ervaring met deze banden?
Dat lijkt mij meer een Downhill Band dan een xc band.
https://www.schwalbe.com/nl/offroad-rea ... y-dan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef:
gebruikert schreef:Schwalbe Dirty Dan XC iemand ervaring met deze banden?
Dat lijkt mij meer een Downhill Band dan een xc band.
https://www.schwalbe.com/nl/offroad-rea ... y-dan.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kssst, ga jij eens terug naar je eigen topic!


De smalle 29x2.00 uitvoering is voor XC.

En om meteen maar een antwoord op de vraag te geven: blijkbaar heeft niemand dus ervaring met deze band, maar zo een extreme modderband is in NL eigenlijk nauwelijks meer nodig. Een 'gewone' noppenversie zoals de Nobby Nic voldoet eigenlijk wel. Tenzij je inderdaad heel specifiek terrein rijdt en nu grip te kort komt. Wat dat betreft ken ik de oudere versie wel van Schwalbe en die werkte op een niet al te dikke modderlaag erg goed. Hij moest wel door de modder heen kunnen prikken, want anders zakte je gewoon diep weg omdat het een smal bandje was. Om die reden reed ik met een brede band in de modder.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
gebruikert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 7 februari 2016, 22:38

Bedankt voor de reactie....

Ik heb nu voor rocked ron en achter racing ralph. Afgelopen weekend tijdens wedstrijd flink afgezien, banden zaten volledig vol met modder/klei iedere bocht was weer een nieuw avontuur.....
Iets meer zekerheid zou wel lekker zijn als je max gaat....
Laatst gewijzigd door gebruikert op di 7 november 2017, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

gebruikert schreef:Bedankt voor de reactie....

Ik heb nu voor rocked ron en achter racing ralph. Afgelopen weekend tijdens wedstrijd flink afgezien, banden zaten volledig vol met modder/klei iedere bocht was weer een nieuw avonduur.....
Iets meer zekerheid zou wel lekker zijn als je max gaat....
Wedstrijden is weer wat anders. Vaak over gras en daar wil je wat extremers als het natter is. De bredere RoRo bevalt mij als achterband in de winter prima. Maar de smallere uitvoering heeft kleinere noppen en die prikken niet meer door de modder heen.

Het nadeel van de Dirty Dan is dat je op hardere ondergrond flink gaat zwabberen zodat bochten ook een avontuur worden.

Ergens iets er tussenin zou dus leuk zijn. De X-King van Conti lijkt op de RoRo, maar ook daar heeft de 2.2 kleine noppen dan de 2.4.

En van andere merken ken ik ook eigenlijk vooral de bredere noppenbanden, die dus minder geschikt zijn voor het wedstrijdgebeuren. Misschien dat anderen nog opties hebben.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Ikke wel, bandje is perfect als het nat is, zelfs droge omstandigheden is ie zeker niet slechrer dan een rocket ron, rolweerstand is gering, gewicht ook goed
Bird Aeris 9 blurple
gebruikert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 7 februari 2016, 22:38

Zou de Maxxis Beaver misschien vergelijkbaar zijn? of is dat nix?
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Ook veel mee gereden, de beaver is iets meer allround, kun je eigenlijk hele jaar wel mee rijden. Zanderige ondergrond(niet mul, maar meer nattig) gaat met de dirty dan perfect, grip zonder einde, maar weet natuurlijk niet waar je veel rijdt. Als je zo min mogelijk banden wil wisselen zou ik eerder voor de beaver gaan, maakt het je niet zo veel uit, dirty dan!!, iig als voorband
Bird Aeris 9 blurple
Plaats reactie