Schwalbe Nobby Nic 29 x 2,60

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ik heb wel gemerkt dat de pacestar makkelijker op de velg te krijgen is dan de trailstar. Die eerste was een makkei met de hand en het tubeless maken was ook eenvoudig, 2x pompen met een joeblow. De trailstar was onmogelijk met de hand op de velg te krijgen en dan moest ik ook nog eens 20-30 keer flink aanzetten met de pomp om hem een beetje op druk te krijgen.
<maurice>>
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: za 11 april 2009, 22:49
Mijn mountainbike: Cotic Solaris

Jurriaan schreef:Verder dan de NoNi 2.6 is Schwalbe niet gekomen, helaas.
Heel jammer... Een Rara of Roro in 2.6 zou top zijn!
Grote wielen, sneller thuis.

pain is brood in het frans
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Wat is er nog meer te krijgen voor 29ers in 2.6? Een NN bevalt mij als voorband uitstekend, maar achter heb ik graag iets wat iets lichter rolt, zeker voor het gebruik wat ik voor ogen heb.
Mag gerust een ander merk als Schwalbe zijn, als het gewicht maar binnen de perken (+/- <800 gr) blijft.

De bedoeling is wat meer comfort op een hardtail zonder naar 650b/2.8 te moeten grijpen (dat betekent namelijk ook meteen een andere wielset... een no go).
2.6 lijkt me een mooie tussenmaat die nog niet zo achterlijk zwaar wordt maar nu ik eens wat verder zoek is het aanbod niet echt groot.

Ik heb het idee dat 2.6 banden in 29" dun gezaaid zijn, de keus in 650b is veel groter. Een Rekon, Michelin Force AM zijn er wel in 2.6 voor 650b maar niet voor grote wielen.
Zal wel weer met het hokjesdenken te maken hebben dat een trailbike persé kleine wielen moet hebben... :roll:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kalfonske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 230
Lid geworden op: vr 10 juli 2009, 22:29

Maxxis Forekaster schijnt binnenkort ook in 29x2,6 uit te komen
Lijkt misschien echter teveel op een NN
Mainturion
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: ma 18 augustus 2008, 14:56
Mijn mountainbike: SantaCruz Tallboy C, Nordest Bardino, Ibis Ripmo, LaPierre Rapt 2.1, Trek Fuel Ex 5
Contacteer:

kermit schreef:Wat is er nog meer te krijgen voor 29ers in 2.6? Een NN bevalt mij als voorband uitstekend, maar achter heb ik graag iets wat iets lichter rolt, zeker voor het gebruik wat ik voor ogen heb.
Mag gerust een ander merk als Schwalbe zijn, als het gewicht maar binnen de perken (+/- <800 gr) blijft.

De bedoeling is wat meer comfort op een hardtail zonder naar 650b/2.8 te moeten grijpen (dat betekent namelijk ook meteen een andere wielset... een no go).
2.6 lijkt me een mooie tussenmaat die nog niet zo achterlijk zwaar wordt maar nu ik eens wat verder zoek is het aanbod niet echt groot.

Ik heb het idee dat 2.6 banden in 29" dun gezaaid zijn, de keus in 650b is veel groter. Een Rekon, Michelin Force AM zijn er wel in 2.6 voor 650b maar niet voor grote wielen.
Zal wel weer met het hokjesdenken te maken hebben dat een trailbike persé kleine wielen moet hebben... :roll:
Check mijn post over de Teravail Cumberland 29x2,6. Je mag 'm wel een keer lenen om uit te proberen, rolt heerlijk en superbite van de zijnoppen (daarom: RockRazor on steroids):

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 8#p2275905

Afbeelding

Afbeelding
Een dag niet gebiked is een dag niet geleefd

Aka https://www.facebook.com/slow.joe.7
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat profiel ziet er best interessant uit. Maar meer als een kilo, dat is toch redelijk heftig...
Waar heb jij 'm vandaan, want het zal geen bandje zijn dat de meeste webshops op de plank hebben liggen lijkt me?

Een eventuele test zou nog een tijdje op zich laten wachten, op dit moment heb ik nog geen frame waar-ie in past ;-)

Ik zag trouwens ook Vittoria 2.6 rubber, zal daar ook eens verder naar kijken.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Mainturion
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: ma 18 augustus 2008, 14:56
Mijn mountainbike: SantaCruz Tallboy C, Nordest Bardino, Ibis Ripmo, LaPierre Rapt 2.1, Trek Fuel Ex 5
Contacteer:

Tijdens het rijden had ik meer plezier van de lage rolweerstand dan last van het gewicht (1 kg).

De mijne heb ik uit de USA, maar in Europa zijn ze sinds kort ook verkrijgbaar vanuit de UK bij Charlie the Bikemonger:
http://www.charliethebikemonger.com/ter ... 3429-p.asp
Een dag niet gebiked is een dag niet geleefd

Aka https://www.facebook.com/slow.joe.7
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Thanks!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

kermit schreef:Dat profiel ziet er best interessant uit. Maar meer als een kilo, dat is toch redelijk heftig...
Waar heb jij 'm vandaan, want het zal geen bandje zijn dat de meeste webshops op de plank hebben liggen lijkt me?

Een eventuele test zou nog een tijdje op zich laten wachten, op dit moment heb ik nog geen frame waar-ie in past ;-)

Ik zag trouwens ook Vittoria 2.6 rubber, zal daar ook eens verder naar kijken.
De Mezcal, een 29x2.6 voor 860 gram, da's netjes. Echter wel een band voor droge condities, een andere 29x2.6 heb ik nog niet kunnen ontdekken. Overigens relatief licht, mijn Goma 29x2.4 weegt iets van 1100 grammekes :o
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Maxxis Recon kwam ook in 29er 2.6"uit. Alleen weet ik niet wanneer.
Mainturion
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: ma 18 augustus 2008, 14:56
Mijn mountainbike: SantaCruz Tallboy C, Nordest Bardino, Ibis Ripmo, LaPierre Rapt 2.1, Trek Fuel Ex 5
Contacteer:

zonoskar schreef:Maxxis Recon kwam ook in 29er 2.6"uit. Alleen weet ik niet wanneer.
Die zou ik ook wel eens willen testen!
Een dag niet gebiked is een dag niet geleefd

Aka https://www.facebook.com/slow.joe.7
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De Vittoria Mezcal in 2.6 lijkt mij de band die Kermit zoekt. Zeker als dit waar is. Rolweerstand vergelijkbaar met RaRa, en dat gecombineerd met de voordelen van een bredere band.
Mainturion
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: ma 18 augustus 2008, 14:56
Mijn mountainbike: SantaCruz Tallboy C, Nordest Bardino, Ibis Ripmo, LaPierre Rapt 2.1, Trek Fuel Ex 5
Contacteer:

Jurriaan schreef:De Vittoria Mezcal in 2.6 lijkt mij de band die Kermit zoekt. Zeker als dit waar is. Rolweerstand vergelijkbaar met RaRa, en dat gecombineerd met de voordelen van een bredere band.
Hoe breed valt die Mezcal uit (gemeten)?
Een dag niet gebiked is een dag niet geleefd

Aka https://www.facebook.com/slow.joe.7
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Vittoria schrijft 65mm. Een winkel waar de banden te koop zijn heb ik nog niet gevonden.
WAS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 13 juni 2018, 18:12

Voor wie ook nieuwsgierig is naar de afmetingen, zijn 30mm velgen waar ze op zitten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie