Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Even offtopic. Jouw Pyga is wel een verdomd mooie fiets.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

[quote="j---esse"]Ik heb even wat advies nodig;
Op dit moment heb ik een reverb stealth 125mm dropperpost in mijn pyga zitten. Echter heeft deze nog de oude remote en dat irriteert mij. Ik kom niet goed bij de remote


Als ik het goed zie op de foto, heb je de remote links op het stuur. Als ik de stand van de remote zie snap ik dat je er niet lekker bij kan ( staat erg steil omhoog ), en dat het je niet voegt.
Volgens mij heb je je remhendels ook vrij diep staan als ik het goed zie op de foto. ( cockpit setup is persoonlijk, maar als ik deze standen zie krijg ik al kramp in mijn polsen en onderarmen :o )
Misschien is het wat om wat aandacht te besteden aan je cockpit set-up, beetje experimenteren en proberen, zou dan zomaar kunnen dat je huidige remote zo slecht niet is.

ALs je op de bike zit, zadel op ongeveer middenstand zetten, hand om grip en je wijsvinger op remhendel en je duim op remote, zo kan je zonder ( misschien een fractie ) je pols te draaien allles tegelijk bedienen.
Dat is een beetje basis setup, en dan gewoon sleuteltje mee op de trail en experimenteren.
Ik zou in iedergeval de remhendels wat omhoog doen en de remote wat naar beneden.
Suc6

On topic, rijd al jaren met reverb`s alle 125 drop ( 2 stuk 2014 + 1 stuk 2015 )
Heb laatst 1 uit 2014 laten servicen via lbs, deze lekte wat olie en had 5 a 7 mm drop als ik er op ging zitten.
Voor de rest alle 3 foutloos :-q
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik zou idd de stand van de remote aanpassen naar veel meer horizontaal zodat je hem goed met de duim kan bedienen. Is even lastig monteren. Maar waarschijnlijk alles even iets losschroeven. Dan positie van de remote goed zetten op een manier dat je shifters en rem ook goed staan. Dan kijken wat je het beste het eerste kan vastschroeven. Bij is dat de remote....
Brambobeers
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 1 januari 2017, 14:28

Kan je op de Bike yoke revive 160 ook met de Remote van scott twinlock de dropper bedienen?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die remote blijft waarschijnlijk in de "ingedrukte" stand vast staan?
Voor een dropper is dat niet handig, dan wil je een remotehendel die niet vergrendelt.

Afgezien daarvan gaat het vooral om de kabeltrek, als je remote genoeg kabel trekt zou het in principe moeten werken. Ik heb wel vaker remotehendels gecombineerd met andere merken droppers, meestal werkt het.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Brambobeers
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 1 januari 2017, 14:28

kermit schreef:Die remote blijft waarschijnlijk in de "ingedrukte" stand vast staan?
Voor een dropper is dat niet handig, dan wil je een remotehendel die niet vergrendelt.

Afgezien daarvan gaat het vooral om de kabeltrek, als je remote genoeg kabel trekt zou het in principe moeten werken. Ik heb wel vaker remotehendels gecombineerd met andere merken droppers, meestal werkt het.
Gelukkig is het de "triple lock" welke nu al min syncros dropper bedient. Maar ik wist niet dat het gebruik universeel wss voor alle droppers, exclusief hydro
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3461
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

kermit schreef:... Ik heb wel vaker remotehendels gecombineerd met andere merken droppers, meestal werkt het.
Let op: Meestal, niet altijd dus :bier:
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik gebruik nu sinds een maand of 5 een bikeyoke in de giant reign werkt echt superdeluxe (het ontluchten is wel een beetje irritant, maar ruimschoots gecompenseerd door hoe fijn ie werkt wat mij betreft).

Omdat ik de prijs van de bikyoke wat overdreven vond voor de trek stache (die fiets komt niet vaak buiten NL) heb ik daarvoor een crankbrothers highline gekocht. De crankbrothers doet wat ie moet doen voor 2/3 van de prijs, maar zo mooi als de bikeyoke werkt het niet. Het handeltje werkt zwaarder en de pen dropt (veel) langzamer.

Nu afwachten hoe duurzaam de crankbrothers blijkt!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als het goed is wordt er straks een Race Face Turbine dropper bij mij thuis bezorgd. In een opwelling besteld bij RCZ in de aanbieding, en pas daarna wat reviews gelezen... die zijn niet allemaal even lovend.
Nou ja, ik ga maar eens kijken hoe hij het doet en als er problemen komen zit er iig twee jaar garantie op :)

Puntje is wel dat-ie bedoeld is voor in een project dat pas over een paar maanden rijdbaar zal zijn, dus ik ben meteen al een paar maanden garantie kwijt voordat er ook maar een meter mee gereden is...

Ben benieuwd, net als Paulus ben ik de afgelopen maanden verwend met de BikeYoke die qua functioneren wat mij betreft toch aardig de perfectie benaderd (*) De RF kostte de helft, ik vond het net als hij ook wat duur worden voor een tweede bike om nog een BY aan te schaffen.

*) Velozine denkt er ook zo over:
http://www.velozine.nl/2017/10/13/bikey ... -duurtest/" onclick="window.open(this.href);return false;
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Raceface droppers = Tranzx ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

De Aeffect lijkt er wel heel erg op ja.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik heb de Turbine, die gebruikt het principe van de 9point8 Fall Line dropper, een soort "rem"mechanisme.

Hij is binnen, het spul ziet er allemaal prima uit. Maar ja, wat is er te zien aan een dropper...
Van de week maar eens de boel in een "proefopstelling" monteren en kijken of alles goed functioneert. Een proefopstelling, want ik heb geen zin om de BY uit m'n (voorlopig) enige frame met stealth kabeldoorvoer te halen :)

Edit: kabel en remote gemonteerd (los, nog niet in een fiets) en het lijkt allemaal goed te werken.
Dus nu is het wachten op een project waar ik hem in kan gebruiken... :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Storck76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 27 oktober 2017, 14:53

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede dropper. De keuze is beperkt door de voor mijn fiets vereiste 27,2 diameter zadelpen. Nu dacht ik de oplossing te hebben gevonden in de vorm van een Kind Shock LEV Integra. Maar nu kom ik op diverse sites een gewichtslimiet tegen van 90kg. Nu ben ik zelf 2 meter en weeg 105 kg. Zijn er zwaardere mensen met ervaring met deze dropper?
Brambobeers
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 1 januari 2017, 14:28

Brand x heeft sinds kort ook en 27,2 variant
http://www.chainreactioncycles.com/mobi ... prod159175" onclick="window.open(this.href);return false;
Storck76
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 27 oktober 2017, 14:53

dat scheelt nogal in prijs.
Plaats reactie