MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Tja, als ik al lees dat schoolkinderen hier een mtb-uitje beleven.... Daar is parcours Dorst toch niet voor bedoeld?
Pak dan één van de andere 2 drieluik tracks. Of maak de chicken-runs duidelijker voor nieuwkomers.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Lars TB schreef:
WelkomBuiten schreef:..., maar erg leuk dat jongeren nog laagdrempelig met stoere buitensport in aanraking kunnen komen.
Gebeurt meer en meer dat scholen ook mountainbiken als 'gym' aanbieden. Diverse partijen bieden het inmiddels aan. Ik weet dat Karst van MTBClinic.nl het werkelijk al jaren doet en niet alleen rondom Arnhem.
Ik zie ook meerdere malen per week grote groepen kinderen s'ochtends bij Bergschenhoek rijden. Mooie ontwikkeling wat mij betreft!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

sja... de drop is voor nieuwe bikers niet echt verstandig, maar er staan bordjes bij, veel meer kan je niet doen denk ik. Toch vaak overmoedig om em toch te pakken zonder te verdiepen in de techniek.

Zelf pak ik toch stiekem ook meestal de chicken run, zeker als ik alleen fiets. Afvoeren met de ambulance is nogal extreem, maar er kan genoeg fout gaan wat ook niet echt lekker is als je om 8 uur in de ochtend alleen ligt met je fiets in de kreukels of met een gebroken sleutelbeen... Misschien heeft het ook wel met leeftijd (en verantwoordelijkheid en kinderen etc) te maken, vroeger deed ik dat soort dingen zonder na te denken, maar toch veranderd dat. (los van de skills)
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

Ach bike er al sinds de route bestaat en dender nog steeds overal overheen gewoon lekker gas geven. Dit heeft trouwens niets met verantwoordelijkheid ( zakelijk en prive ) of leeftijd te maken en andere smoesjes ..... :lol:
Wat wel verstandig is om te rijden naar eigen vermogen en te genieten van de flow van deze geweldige route en de mooie natuur als buitenmens, lees biker.

Chickenrun is er trouwens voor alle diersoorten en naar mijn bescheiden mening goed aangeven.
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ja dorst,kom er al jaren nu waren we er al een hele tijd niet geweest. Afgelopen zondag eindelijk weer eens gegaan echt heerlijk was het en erg gezellig ook!! gelijk de baan maar 2x gereden met een grote glimlach
Benniears
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 7 november 2017, 02:52

De fietser die 4 november is verongelukt is mijn vader. Ik zou graag in contact komen met degene die 112 heeft gebeld. Mijn vader heeft zijn nek gebroken. Hij ligt in ziekenhuis gaat redelijk naar omstandigheden. Fiets is op dit moment nog missende. Mijn mail bennie.a @ gmail.com
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Das erg heftig, wens je vader maar heel veel beterschap
Benniears
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 7 november 2017, 02:52

Thx, ik zou graag meer weten over het ongeluk en daarbij of een omstaander heeft gezien wat het met zijn fiets is gebeurd. (Marina nine xt) verder zou ik graag in contact komen met degene die 112 heeft gebeld. Weten jullie of er een website is van deze baan of andere forums?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Deze site: http://www.mtbtracksoosterhout.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

En heel veel sterkte voor je vader en jullie als naasten!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Giant-E schreef:Tja, als ik al lees dat schoolkinderen hier een mtb-uitje beleven.... Daar is parcours Dorst toch niet voor bedoeld?
In Frankrijk gaan ze meteen naar een downhillpark...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Benniears schreef:Thx, ik zou graag meer weten over het ongeluk en daarbij of een omstaander heeft gezien wat het met zijn fiets is gebeurd. (Marina nine xt) verder zou ik graag in contact komen met degene die 112 heeft gebeld. Weten jullie of er een website is van deze baan of andere forums?
naast de website die kermit noemt is de facebook pagina misschien ook nog een kanshebber, daar is ook nog wel wat activiteit:
https://www.facebook.com/MTBTracksOosterhout" onclick="window.open(this.href);return false;,
misschien ook even contact opnemen met de beheerders, wellicht kunnen ze een post op de FB pagina zetten of hebben ze via via wat gehoord!
Sterkte!
(ik was er heel vroeg en heb niks gezien, eigenlijk helemaal niemand, behalve tussen de routers in)

/edit
zat even te kijken of ik via strava nog wat kon achterhalen, maar ik kan via de beta feature "Flyby" alleen tussen 8 en 10 zien wie er gereden hebben. Mocht je vader toevallig strava aan hebben gehad, zou je kunnen kijken of er nog andere strava fietsers rond dat tijdstip voor bij zijn gekomen, wellicht kan je daarmee connected en berichten uitwisselen
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Even iets recht zetten,heb gisteren contact gehad met denk ik een familielid !!
En heb daarmee afgesproken dat we tot woensdagavond zouden kijken of die fiets bij een bepaalde fietszaak zou worden afgeleverd omdat dit is afgesproken daar ter plekke in het bos!?
Ik hoor dat morgen.Bij geen fiets zetten wij morgen een oproep op Facebook!

Gr en sterkte met je vader.

Rob.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Pfff... Toch wel beetje veel ongelukken laatste tijd. Hopelijk gebeurt dat voorlopig niet meer. Sterkte en beterschap voor degenen die dit aangaan. Hopelijk geen instabiele wervelfractuur, want dat kan zeer veel gevolgen hebben.
Mijn maandelijkse rondje is er bij in geschoten afgelopen tijd, maar volgende week hoop ik Rob's (en team) werk weer te bewonderen.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Pfff,gelukkig goed nieuws.Met de man gaat het redelijk en mag waarschijnlijk snel naar huis.
Hopelijk komt alles goed !!
En de fiets is ook terug,stond bij het pannekoekhuis.
En ja de ongelukken,de ene keer zijn het er 3 in de week en weer een hele tijd niks.
Kijk veel mensen willen de grenzen verleggen door steeds sneller te willen en ja dan gaat het wel eens mis.
De snelste man op Dorst was ooit aan het uit fietsen en gleed weg over wat denneappels,je wil niet weten wat hij allemaal gebroken had !!!
Dus je weet het toch niet .Het blijft een risico sport.

GR robke.
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Onderhoudsman schreef:Pfff,gelukkig goed nieuws.Met de man gaat het redelijk en mag waarschijnlijk snel naar huis.
Hopelijk komt alles goed !!
En de fiets is ook terug,stond bij het pannekoekhuis.
En ja de ongelukken,de ene keer zijn het er 3 in de week en weer een hele tijd niks.
Kijk veel mensen willen de grenzen verleggen door steeds sneller te willen en ja dan gaat het wel eens mis.
De snelste man op Dorst was ooit aan het uit fietsen en gleed weg over wat denneappels,je wil niet weten wat hij allemaal gebroken had !!!
Dus je weet het toch niet .Het blijft een risico sport.

GR robke.
Geweldig nieuws!!
Plaats reactie