NP Utrechtse Heuvelrug - Rhenen - Kwintelooijen - Veenendaal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lefty29
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 880
Lid geworden op: za 26 november 2011, 12:40

Omdat ik verwachtte dat Amerongen en Leersum wel modderig zouden zijn na gisteren (wat volgens het forum mee leek te vallen) uitgeweken naar Rhenen voor 12 rondjes. Geen straf, en het lag er erg goed bij. Je zag het per ronde ongeveer opdrogen. Was ook lekker rustig trouwens. En ook hier heel veel prachtige paddestoelen :-q
MaartenT
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: di 24 mei 2016, 18:31

Lefty29 schreef:Omdat ik verwachtte dat Amerongen en Leersum wel modderig zouden zijn na gisteren (wat volgens het forum mee leek te vallen) uitgeweken naar Rhenen voor 12 rondjes. Geen straf, en het lag er erg goed bij. Je zag het per ronde ongeveer opdrogen. Was ook lekker rustig trouwens. En ook hier heel veel prachtige paddestoelen :-q
:-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q :-q
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding

Ons Parcours Kwintelooijen is zaterdag gesloten vanwege de jaarlijkse Nationale Veldrit van de AXA Valleirenners. Je kunt uiteraard wel komen kijken of deelnemen. Op de fiets kun je uitwijken naar Rhenen of Amerongen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Gisteren toch weer flink schik gehad op Kwintelooijen!

Afbeelding

En net toen ik dacht dat wij met veel veerweg onderweg waren, kwamen er twee gasten op DH fietsen van de parkeerplaats af richting de track :o
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Oh jullie waren aan het spelen op het recreatieterrein? Ik liep nog langs met de hond, maar zag zo snel geen bekende gezichten.

Geef je ook hier in de omgeving clinics? Dit is toch behoorlijk uit de richting voor jou? (Tijdje terug de clinics in de omgeving geïnventariseerd :P )
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

StephanR schreef:Geef je ook hier in de omgeving clinics? Dit is toch behoorlijk uit de richting voor jou? (Tijdje terug de clinics in de omgeving geïnventariseerd :P )
Follow the money!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

MacReal schreef:Gisteren toch weer flink schik gehad op Kwintelooijen!
Schik of schRik ;)
MacReal schreef: En net toen ik dacht dat wij met veel veerweg onderweg waren, kwamen er twee gasten op DH fietsen van de parkeerplaats af richting de track :o
Dat heb ik daar flink vaker gezien! Duwen ze zich de kolere om die fietsen boven te krijgen en dat komen met een rotgang naar beneden. Prachtig!
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

StephanR schreef:Oh jullie waren aan het spelen op het recreatieterrein? Ik liep nog langs met de hond, maar zag zo snel geen bekende gezichten.

Geef je ook hier in de omgeving clinics? Dit is toch behoorlijk uit de richting voor jou? (Tijdje terug de clinics in de omgeving geïnventariseerd :P )
Dat kwam vast omdat mijn naam niet achterop mijn shirt stond :P

Normaal gesproken geef ik mijn clinics inderdaad in Zoetermeer, maar probeer een groepje enduro rijders bij elkaar te krijgen.
Voor Nederlandse begrippen heeft Kwintelooijen redelijk "lange" afdalingen, die ook nog eens lekker ruig zijn. Ideaal terrein om te trainen!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Lars TB schreef:
StephanR schreef:Geef je ook hier in de omgeving clinics? Dit is toch behoorlijk uit de richting voor jou? (Tijdje terug de clinics in de omgeving geïnventariseerd :P )
Follow the money!
Toegegeven, in de auto naar huis zat ik al wel met het idee te spelen. Kwintelooijen heeft veel uitdaging en de mogelijkheid om kleine lusjes te maken :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

PaneVino schreef:
MacReal schreef:Gisteren toch weer flink schik gehad op Kwintelooijen!
Schik of schRik ;)
Schik, duidelijk schik!
Hoewel sommige bomen best geschrokken zullen zijn :lol:
PaneVino schreef:
MacReal schreef: En net toen ik dacht dat wij met veel veerweg onderweg waren, kwamen er twee gasten op DH fietsen van de parkeerplaats af richting de track :o
Dat heb ik daar flink vaker gezien! Duwen ze zich de kolere om die fietsen boven te krijgen en dat komen met een rotgang naar beneden. Prachtig!
Heb verder niet gekeken hoe ze de track op gingen (er kwamen donkere wolken aan en mijn fiets stond net op de auto), maar met zulke fietsen kun je iig hard naar beneden ja! :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

MacReal schreef:
En net toen ik dacht dat wij met veel veerweg onderweg waren, kwamen er twee gasten op DH fietsen van de parkeerplaats af richting de track :o
ligt daar ergens een illegaal DH baantje dacht ik.
Laatst gewijzigd door funride op ma 6 november 2017, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

MacReal schreef:
Normaal gesproken geef ik mijn clinics inderdaad in Zoetermeer, maar probeer een groepje enduro rijders bij elkaar te krijgen.
Voor Nederlandse begrippen heeft Kwintelooijen redelijk "lange" afdalingen, die ook nog eens lekker ruig zijn. Ideaal terrein om te trainen!
Prima terrein! jaartje geleden nog een enduro wedstijdje gehouden op de leukste stukken van kwintelooijen en hoge ginkel. Mag natuurlijk nog veel technischer maar het gebied heeft zeker potentie voor kleinschalig enduro/training.
Laatst gewijzigd door funride op ma 6 november 2017, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

MacReal schreef:
StephanR schreef:Oh jullie waren aan het spelen op het recreatieterrein? Ik liep nog langs met de hond, maar zag zo snel geen bekende gezichten.

Geef je ook hier in de omgeving clinics? Dit is toch behoorlijk uit de richting voor jou? (Tijdje terug de clinics in de omgeving geïnventariseerd :P )
Dat kwam vast omdat mijn naam niet achterop mijn shirt stond :P

Normaal gesproken geef ik mijn clinics inderdaad in Zoetermeer, maar probeer een groepje enduro rijders bij elkaar te krijgen.
Voor Nederlandse begrippen heeft Kwintelooijen redelijk "lange" afdalingen, die ook nog eens lekker ruig zijn. Ideaal terrein om te trainen!
Niet dat ik oiit een enduro gereden heb, maar vertel? Wat zijn de plannen?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

funride schreef:
MacReal schreef:
Normaal gesproken geef ik mijn clinics inderdaad in Zoetermeer, maar probeer een groepje enduro rijders bij elkaar te krijgen.
Voor Nederlandse begrippen heeft Kwintelooijen redelijk "lange" afdalingen, die ook nog eens lekker ruig zijn. Ideaal terrein om te trainen!
Prima terrein! jaartje geleden nog een enduro wedstijdje gehouden op de leukste stukken van kwintelooijen en hoge ginkel. Mag natuurlijk nog veel technischer maar het gebied heeft zeker potentie voor kleinschalig enduro/training.
Ach, als je hard genoeg naar beneden gaat worden die bomen vanzelf spannend :lol:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

punk86 schreef:
Niet dat ik oiit een enduro gereden heb, maar vertel? Wat zijn de plannen?
Gaat tegenwoordig allemaal via Facebook ;)
Ken je "mtb praat"?
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie