Aywaille

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Weer eens op bezoek in Aywaille.
Top spot om weer eens ff aan de techniek te werken, tricky op het moment op de trails die ik leuk vind, veel bladeren op een klei ondergrond, valt niet mee met de nobby`s.
Heb me spectral 27.5 maar weer eens op dikke bandjes gezet ( nobby`s 2.8 ).
Staat hem ook goed, al zeg ik zelf, clearance ( achter ) is niet helemaal top maar het gaat.
Ben nog zoekende met de bandenspanning maar de 2e dag gereden op front 1,4 bar en rear 1.6 bar en dat voelde redelijk goed.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Perfect zo`n camping met stookplaatsen.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Afgelopen nacht pittig regen gehad, vandaag een wandeldag, gelijk weer even wat leuke trails gespot, daar ga ik met de nobby`s niet rijdend beneden komen, gisteren ook af en toe slippend en schuivend de trial af.
Dus de nobby`s 2.8 eraf, mary`s er onder en wat nieuwe remblokken.
Hopen voor een beetje knap weer voor morgen, kijken of we dan wat leuke pica`s en clips kunnen schieten.
Afbeelding
Klaar voor vertrek :-q
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Ben benieuwd naar de beelden. :-q
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

Leuk om te lezen!
Zo te zien sta je op de zelfde camping (Dieupart) als dat ik stond, maar wat voor campeermiddel gebruik je? Lijkt me best koud op een camping deze tijd van het jaar.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

@koenuhhh,
Zoals gewoonlijk weer te veel beeld geschoten, dus dat wordt weer een uitzoekerij. Oude pc is RIP, dus nieuwe pc, dus nieuwe software om te editten :~ :evil: , dus het filmpje zal ff duren. ( moet ook nog wat oud materiaal wegwerken, zit ook leuk spul bij al zeg ik het zelf :-q )
@Bennie83,
Idd, dieupart :-q perfect man, ben met caravan gaat prima, zo gauw de zon weg is wordt het wat fris ( nu 4.5 graad ) maar binnen brandt de kachel ( nu 22 graad ) :-q

Vandaag goed weer, droog en `s middags zon, een ochtend en middag tochtje gedaan, wel glibberig op sommige trail, was wel blij met de mary`s, al had ik op sommige trail wel een Dirty Dan setje er onder willen hebben.
Zal straks eens ff de beelden en de plaatjes bekijken, kijken of er nog wat toonbaars tussen zit.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Toch nog wat toonbaars gevonden, enjoy.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En nog even het laatste hout opmaken.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Mooi! Ik ben van plan daar in het voorjaar heen te gaan. Die camping ken ik goed, maar gebiked heb ik nog niet in die omgeving. Ik heb gezien dat er meer dan een route ligt.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Vergeet de routes...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Hoezo?
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Kriebel kriebel.. mooie plaatjes :)
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

janvangastel schreef:Hoezo?
De vaste routes zijn niet super spannend. Nu is het wel zo dat natuurlijk niet iedereen "enduro" rijdt en voor diegenen met geen of weinig ervaring in de ardennen, zijn het goede inkomers.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Thanks.
Paar jaar geleden wat gepijlde route's gereden daar, zo uit mijn hoofd, kan je bij de ingang van de camping gelijk inhaken op route 36, en vlak bij de camping kun je route 35 + 42 en 43 oppakken, best leuke route's maar wil in dit terrein meer trainen op aspecten waar ik op mijn lokale rondjes gebrek aan heb.
Tijdens dit bezoek gezocht naar " enduro " trails, veel leuk's daar in een klein gebied.
Voor de wandelliefhebbers is de nabij gelegen Ninglispo ook een aanrader.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Probeer deze eens:
https://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=6460778" onclick="window.open(this.href);return false;
(of deze, is dezelfde : https://www.gpsies.com/map.do?fileId=gebvwgyunkctddrk" onclick="window.open(this.href);return false;)
De track wel opknippen in stukjes, de vele lussen maken het er niet duidelijker op.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

ThaSingleTrackMastah schreef:Probeer deze eens:
https://nl.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=6460778" onclick="window.open(this.href);return false;
(of deze, is dezelfde : https://www.gpsies.com/map.do?fileId=gebvwgyunkctddrk" onclick="window.open(this.href);return false;)
De track wel opknippen in stukjes, de vele lussen maken het er niet duidelijker op.
En goed om je heen kijken want er liggen her en der nog leuke technische trailtjes :winkie:
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Hieronder een impressie van wat trail`s die ik gereden heb rondom Aywaille.

https://www.youtube.com/watch?v=3WTN8Amo2_M" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie