Garmin (800) Hartslagband u/s tips?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
MTBRobert
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 12:52

Ik heb een paar maanden geleden een "elastische borst riem hartslagmeter" op een bekende chinese webshop gekocht ter vervanging van mijn Garmin hartslagmeterband. Ik liep al een half jaar te klooien met de Garmin hartslagmeterband, nieuwe batterijen, in de wasmachine, natmaken, enzovoort. Na een paar jaar werkt de band dus niet meer goed, en dat ligt niet aan de sensor.
Deze chinese is goedkoper dan sommige batterijen die ik heb geprobeerd, Garmin sensor erin klikken en hij doet het perfect.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

De laatste Garmin band is ook soft strap premium band. Ongeveer 1,5 jaar in gebruik. Dit is de 3e band die ik onder garantie heb gekregen. (Had 5 jaar garantie bijgekocht bij mijn Garmin 510, voor 10 euro).
Als ik nu heb gefietst gaat de band gewoon mee onder de douche en spoel ik hem meteen af. Tot nu toe geen problemen met lage of geen waarden.

edit: Ik maak de band altijd nat onder de kraan voordat ik ga fietsen
Laatst gewijzigd door Mike123 op ma 6 november 2017, 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Mijn garmin banden gingen ongeveer 1 seizoen mee.

Mijn Polar gaat nu al anderhalf seizoen mee ongeveer.
En ik was hem eigenlijk nooit :P

Overigens gebruik ik Ultrasoon gel, geen spuug.
Plaats reactie