last van knieen

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
bohaco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: di 8 januari 2013, 15:18
Mijn mountainbike: Specialized camber comp

3 dagen gefietst met nieuwe setup, geen problemen meer
peter.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 11 augustus 2012, 21:12
Mijn mountainbike: Trek Sawyer, Salsa Spearfish, Cube Cross Race en Trek Stache.

Het jezelf aanleren van een hoger trap frequentie kan ook klachten voorkomen.
Adventure by bike
luxaflex
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 27 juni 2016, 22:27

peter. schreef:Het jezelf aanleren van een hoger trap frequentie kan ook klachten voorkomen.
Ik heb ook veel last van mijn knie en hogere trapfrequentie lijkt inderdaad te helpen,
Zit nog wel te denken aan overstap naar Flat Pedalen. Iemand ervaring met het overstappen van SPD naar flats?
Ik rijd ook veel op de weg en vraag me af of ik met flats nog wel even hard kan fietsen :-D
lochnes
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: do 24 december 2015, 23:06

met flats fiets je niet langzamer op de weg. Wel zul je net ietsjepietsje extra power missen bij die onmogelijke klims waar je op het laatste randje balancerend met spds nog net een laatste zetje kunt geven en met flats het net niet haalt.
Voordeel is dan wel dat je gewoon af kunt stappen.
Alleen moet je dat nog steeds niet naar de kant van de afgrond doen....

Was voor mij wel een oplossing voor mijn knieen.
Koop flats met serieuze pinnen die niet al te scherp zijn (superstar components nano, DMR vault of v8 of die hele goedkope plastic zijn ook fijn) five-ten schoenen bij voorkeur beetje winterproof met klitteband flap over de veters, en begin met een paar scheenbeschermers om totdat je leert de pinnen van de pedalen niet in je schenen te parkeren. Dat gaat vanzelf over.

Eggbeaters ipv spd kliks schijnt ook fijner te zijn voor je knieen, maar ik heb teveel lol op mijn flats in rock gardens en andere ongein waar je je anders zou bedenken.
beemer_E91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 27 februari 2012, 12:35
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel, Cannondale Fsi

eggbeaters / candy's scheelt inderdaad. net wat meer speling maar toch vast.

ik heb ook last van mijn knie gehad, overbelasting en spierknopen in mijn bovenbeen waren het probleem. dus niet alleen naar de knie kijken..

hopelijk is je nieuwe setting juist zodat je er geen last meer van hebt.
tja, wat zullen we ervan maken
Gebruikersavatar
Kartoffel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 339
Lid geworden op: vr 5 juni 2015, 17:38
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM V4

bohaco schreef:Vanochtend een bikefitting gedaan.

conclussie;

Zadel stond 2 cm te ver naar voren waardoor ik dus recht boven mijn crank zat en dicht op mijn stuur en mijn zadel stond 1cm te hoog.

Hopen op droog weer dan kunnen we rondje testen.
Hoi Bohaco,

Mag ik vragen waar je deze bikefitting hebt gedaan? Ik heb namelijk ook nog wel eens last van m'n knieën en wil daar graag vanaf.

Groeten,

Arjan
Plaats reactie