1:1 vervangen of niet?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
mc01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 17 maart 2013, 22:04
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp FSR

IK ben toe aan de eerste vervanging van mij MTB (Specialized EPIC) / Deze is af fabriek uitgerust met

Voorderrie Custom SRAM XO. 2x10, high direct mount
Rear: Shimano XT Shadow Plus. SGS cage
Cassette SRAM PG-1030.10-speed. 11-36
Ketting SRAM PC-1031,10-speed,

Crank Custom SRAM S-1250.7050 alloy arms. 10-speed double. PF30, 36/22T, 104/64mm BCD spider

Als ik ketting en cassette ga vervangen zouden jullie dan zelfde terugkopen of sturen op alles naar XT omzetten?
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

mc01 schreef:IK ben toe aan de eerste vervanging van mij MTB (Specialized EPIC) / Deze is af fabriek uitgerust met

Voorderrie Custom SRAM XO. 2x10, high direct mount
Rear: Shimano XT Shadow Plus. SGS cage
Cassette SRAM PG-1030.10-speed. 11-36
Ketting SRAM PC-1031,10-speed,

Crank Custom SRAM S-1250.7050 alloy arms. 10-speed double. PF30, 36/22T, 104/64mm BCD spider

Als ik ketting en cassette ga vervangen zouden jullie dan zelfde terugkopen of sturen op alles naar XT omzetten?
waarom wil je naar XT ?, gevoel ?, horen zeggen ?, meer km's mee te maken ? , beter ?

Kortom wat is de voornaamste reden om over te stappen , ben je er niet te vrede over de huidge groep ?
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
storm-biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Storm Kohilo / Storm Nanotech CX / Storm Samoen

Snelle Buffer schreef:
mc01 schreef:IK ben toe aan de eerste vervanging van mij MTB (Specialized EPIC) / Deze is af fabriek uitgerust met

Voorderrie Custom SRAM XO. 2x10, high direct mount
Rear: Shimano XT Shadow Plus. SGS cage
Cassette SRAM PG-1030.10-speed. 11-36
Ketting SRAM PC-1031,10-speed,

Crank Custom SRAM S-1250.7050 alloy arms. 10-speed double. PF30, 36/22T, 104/64mm BCD spider

Als ik ketting en cassette ga vervangen zouden jullie dan zelfde terugkopen of sturen op alles naar XT omzetten?
waarom wil je naar XT ?, gevoel ?, horen zeggen ?, meer km's mee te maken ? , beter ?

Kortom wat is de voornaamste reden om over te stappen , ben je er niet te vrede over de huidge groep ?
Het gaat de TS alleen om de ketting & cassette. (en het is overigens tevreden te vrede ;))
1:1 vervangen hoeft niet, je kunt elke 10 speed cassette & ketting die je wilt monteren, let wel even op de vertanding als 11-36 je bevalt moet je die weer bestellen.
Ik zou in jou geval een SLX cassette en ketting bestellen. Het minimale verschil met XT is de meerprijs, IMHO, niet waard.
Born to ride a Storm.
mc01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 17 maart 2013, 22:04
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp FSR

@snellebuffel ik kom van XT af (vorige fiets Scott Scale SLX na verloop van tijd naar XT geupgrade ). Rest is meer gevoel dat de combi SRAM/Shimano niet optimaal is. In begin ook problemen gehad maar naar vervangen van der. kabel en richten derrie-pad geen problemen meer gehad. Dus de vraag kun je ook stellen als zouden jullie naar SRAM of Shimano only gaan of maakt dat niets uit.
@storm-biker bedankt voor je reply.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

De PG-1030 zit op hetzelfde prijsniveau als de slx cassette.
Let wel dat de shifter ook veel invloed heeft op het schakelgedrag/gevoel.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Niks mis met Sram 1030 / 1050 en 1070 en ook niks mis met slx en xt cassettes.
Persoonlijk vind ik het investeren in meer kettingen waardevoller dan investeren in duurdere cassettes.
Plaats reactie