Discussie: verlichting (voor in het donker)

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
PaganiProductions

Ik naar boven
http://www.sports-tracker.com/workout/p ... 2a98db476a" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar dat is niet punt van dit topic.
PaganiProductions

Als ik donker ga fietsen doe ik meestal niet de moeilijker die bewaar ik voor als het licht is.
En daar ik fiets alleen 99% van de tijd alleen.
Laats heb ik wel gemerkt dat een lamp helm soms ook wel handig is als je op redelijks steile stukken gaat fietsen maar aangezien ik meestal een gopro op mijn helm heb staan heb er niet zo plaats meer op.
Voor mijn normale stukken in het donker is meer 700+ lumen zat is mijn ervaring dat is al erg fel licht bijna een auto koplamp.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ramon 73 schreef:
Wiel-Maat schreef:Volgens mij geeft Ramon ook aan dat hij hem "Bij helemaal geen straatverlichting" op vol vermogen gebruikt. Dat is dan in principe niet op de openbare weg, tenzij je misschien op onverlichte landelijke wegen rijdt.
Ik rij inderdaad onverlichte landwegen, en zolang het vlakke rechte weg is kan ik met een van de lagere standen gerust toe. Maar er zijn twee afdalingen in mijn woon-werk route waar het strak asfalt is en met 8-10% naar beneden gaat. Dus daar wil je wel snelheid maken, maar de weg is daar onverlicht en om 6:00 in dit jaargetijde is het er zó donker dat het duister zowat tastbaar wordt. Holle wegen waarboven een bladerdek groeit dat bijna aaneengesloten is.

Seinen van tegenliggers heb ik geen last van gehad, op 1 fietser na maar toen had ik ook de overdrive stand ingeschakeld.
Ja lijkt me logisch dat je voor dermate donkere wegen goede lichtsterkte hebt. Ik heb zelf t geluk redelijk dicht bij werk te wonen dus doe dat gewoon op de stadsfiets. In de winter dan ook wel met verlichting trouwens. ;)
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

@Pagani: registraties van je fietstochtjes posten zijn altijd leuk maar bedenk wel dat iedereen die naar je linkje klikt ook meteen weet waar je vandaan vertrekt en weer aankomt. Als dat je huis is waar je fiets geparkeerd staat...
any way...je kan in Strava ook een zone (privacy zone) aangeven rond je huis die niet zichtbaar is voor anderen. Misschien een tip die aan te zetten....
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
PaganiProductions

Heb toevallig vandaag mijn nieuwe koplamp binnengekregen een Solarstorm x2 met een 1500 lumen volgens bol.com
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

PaganiProductions schreef:Heb toevallig vandaag mijn nieuwe koplamp binnengekregen een Solarstorm x2 met een 1500 lumen volgens bol.com

Ist wa???
PaganiProductions

bonzaiking schreef:
PaganiProductions schreef:Heb toevallig vandaag mijn nieuwe koplamp binnengekregen een Solarstorm x2 met een 1500 lumen volgens bol.com

Ist wa???
Ga morgen avond testen
Rouge baste
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 7 september 2016, 14:53
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp FSC 2017

PaganiProductions schreef:Heb toevallig vandaag mijn nieuwe koplamp binnengekregen een Solarstorm x2 met een 1500 lumen volgens bol.com
Je hebt hier ook de €50,- voor betaald die Bol.com vraagt? Misschien is het een andere lamp maar ziet er hetzelfde uit als de €20,- aliexpress lampjes.
PaganiProductions

Rouge baste schreef:
PaganiProductions schreef:Heb toevallig vandaag mijn nieuwe koplamp binnengekregen een Solarstorm x2 met een 1500 lumen volgens bol.com
Je hebt hier ook de €50,- voor betaald die Bol.com vraagt? Misschien is het een andere lamp maar ziet er hetzelfde uit als de €20,- aliexpress lampjes.
Ja bij mijn lbs vragen minimaal nog 50 euro extra voor een 1000+lumen lamp
nendv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 29 augustus 2017, 08:45
Mijn mountainbike: CUBE RACE ONE 29

Ik heb een Fenix BC21R fietslamp gekocht laatst voor €75.
Lamp heeft 880 lumen op de hoogste stand, maar de 400 lumen stand is meer aan te raden wegens een langere batterijduur.
Qua verlichting vind ik dit zelf te weinig om mee door het bos single track te doen, ook vind ik de bevestiging erg slecht en blijft deze niet zitten op onverhard terrein.
Op straat vind ik deze lamp echt super!
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Ik vind nightbiken wel interessant om te doen nu 't vroeg donker is. Maar is 't eigenlijk wel toegestaan?
Zou om Zeist gaan.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Nee, is niet toegestaan en ook terecht.
Dieren schrikken zich een ongeluk en vliegen alle kanten op en dat kan dus ook zomaar de weg op zijn.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Iets genuanceerder; het is niet overal toegestaan. Bij natuurmonumenten veelal niet " geen toegang na zonsondergang en voor zonsopkomst" maar andere landeigenaren hebben dat niet op de bordjes staan en soms mogen er ook fietsers op hun terein komen dus technisch gezien mag je dan ook 's nachts fietsen. Als je daar lol aan hebt ...
Laatst gewijzigd door Ook Peter op ma 13 november 2017, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Lekker fietsen!
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Hij gaf aan dat het om Zeist ging en daar mag het niet. :-)
Kjiratsiekoedel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2021
Lid geworden op: di 7 september 2004, 21:05
Mijn mountainbike: Kona Manomano

Zit wat in. Helaas. Is er nog een parcours in de buurt van Utrecht wel toegankelijk in de nacht?
Plaats reactie