ddeftones schreef:stelletjes tekkies
Iemand een Propain Spindrift maat L?
- Nerobiker
- Mountainbike Junk
- Berichten: 240
- Lid geworden op: zo 17 april 2016, 12:03
- Mijn mountainbike: Antidote CarbonJack
- Contacteer:
It’s a Szytech thing. You wouldn’t understand..
- Antidote - EVIL - IGL Bike Coatings - Hope - NS-Bikes -
Szytech - Bikes done different
- Antidote - EVIL - IGL Bike Coatings - Hope - NS-Bikes -
Szytech - Bikes done different
- Nerobiker
- Mountainbike Junk
- Berichten: 240
- Lid geworden op: zo 17 april 2016, 12:03
- Mijn mountainbike: Antidote CarbonJack
- Contacteer:
Wrong..Lars TB schreef:Ja, dat begrijp ik. Maar leg nu eens uit wat het 'draaipunt' aan de achterkant doet. Gezien die op twee plaatsen aan het bovenste, zwarte gedeelte uit 1 stuk vast zit, kan het paarse gedeelte tussen de twee 'draaipunten' niet bewegen. Aan de voorkant moet de liggende vork scharnieren op de paarse link, maar aan de achterkant hoeft en kan niets scharnieren.
Het paarse en zwarte deel zijn tegenwoordig 1 geheel,
Hier echter afzonderlijke delen.
De hele triangle beweegt op de 2 links.. de bovenste gaat naar voren, en de achterste gaat naar boven waardoor een rear axle path ontstaat.
Zoals het was bij de Lifeline:
Zoals het nu is bij de Lifeline:
En zoals het zit op de Carbonjack:
Filmpje hoe het beweegt:
https://www.youtube.com/watch?v=HaJdiULcdu0
It’s a Szytech thing. You wouldn’t understand..
- Antidote - EVIL - IGL Bike Coatings - Hope - NS-Bikes -
Szytech - Bikes done different
- Antidote - EVIL - IGL Bike Coatings - Hope - NS-Bikes -
Szytech - Bikes done different
- Nerobiker
- Mountainbike Junk
- Berichten: 240
- Lid geworden op: zo 17 april 2016, 12:03
- Mijn mountainbike: Antidote CarbonJack
- Contacteer:
Niets! Dat is gewoon een vaste verbinding omdat het toen 2 losse delen waren.
Vanwege ease of installation/crash replacement is het geen lasverbinding.
Vanwege ease of installation/crash replacement is het geen lasverbinding.
It’s a Szytech thing. You wouldn’t understand..
- Antidote - EVIL - IGL Bike Coatings - Hope - NS-Bikes -
Szytech - Bikes done different
- Antidote - EVIL - IGL Bike Coatings - Hope - NS-Bikes -
Szytech - Bikes done different
"Nodeloos gecompliceerde constructie" heet dat!Necrobiker schreef:Niets! Dat is gewoon een vaste verbinding omdat het toen 2 losse delen waren.
Vanwege ease of installation/crash replacement is het geen lasverbinding.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- Nerobiker
- Mountainbike Junk
- Berichten: 240
- Lid geworden op: zo 17 april 2016, 12:03
- Mijn mountainbike: Antidote CarbonJack
- Contacteer:
Die term komt in de bike industrie niet voor.Luc151 schreef:Bij het construeren (van wat dan ook) geld eigenlijk maar 1 principe; KISS of te wel KEEP IT SIMPEL STUPID
It’s a Szytech thing. You wouldn’t understand..
- Antidote - EVIL - IGL Bike Coatings - Hope - NS-Bikes -
Szytech - Bikes done different
- Antidote - EVIL - IGL Bike Coatings - Hope - NS-Bikes -
Szytech - Bikes done different
- Nerobiker
- Mountainbike Junk
- Berichten: 240
- Lid geworden op: zo 17 april 2016, 12:03
- Mijn mountainbike: Antidote CarbonJack
- Contacteer:
Makkelijk aan te passen zonder compleet nieuwe parts te hoeven ontwikkelen.Lars TB schreef:"Nodeloos gecompliceerde constructie" heet dat!Necrobiker schreef:Niets! Dat is gewoon een vaste verbinding omdat het toen 2 losse delen waren.
Vanwege ease of installation/crash replacement is het geen lasverbinding.
Als beginnend bedrijf (Wat Antidote was ten tijde van dat frame) is dit veel kosten efficienter.
It’s a Szytech thing. You wouldn’t understand..
- Antidote - EVIL - IGL Bike Coatings - Hope - NS-Bikes -
Szytech - Bikes done different
- Antidote - EVIL - IGL Bike Coatings - Hope - NS-Bikes -
Szytech - Bikes done different
Gezien de constructie ben ik er vrij zeker van dat dat niet het geval is. Het bewijs leveren ze zelf door een jaar laten met een aanzienlijk eenvoudigere en goedkopere constructie te komen.Necrobiker schreef:Makkelijk aan te passen zonder compleet nieuwe parts te hoeven ontwikkelen.Lars TB schreef:"Nodeloos gecompliceerde constructie" heet dat!
Als beginnend bedrijf (Wat Antidote was ten tijde van dat frame) is dit veel kosten efficienter.
Het idee zou misschien het vervangen van onderdelen geweest kunnen zijn, maar dan is het nog steeds een slechte uitvoering van dat idee. Maar ik vermoed veel eerder dat het met de stijfheid rond de onderste link te maken heeft. Daarvoor is het een mooie constructie, die in de praktijk uiteindelijk niets brengt. En daarom houden ze nu al 5 jaar vast aan de huidige achtervorkconstructie.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- Nerobiker
- Mountainbike Junk
- Berichten: 240
- Lid geworden op: zo 17 april 2016, 12:03
- Mijn mountainbike: Antidote CarbonJack
- Contacteer:
Je hebt gelijk hoor
It’s a Szytech thing. You wouldn’t understand..
- Antidote - EVIL - IGL Bike Coatings - Hope - NS-Bikes -
Szytech - Bikes done different
- Antidote - EVIL - IGL Bike Coatings - Hope - NS-Bikes -
Szytech - Bikes done different
Necrobiker schreef:Je hebt gelijk hoor
(als ik ongelijk zou hebben, dan betekende dat Antidote ook pas in 2013 hun systeem gehad zou hebben en dat ik dan weer gelijk gehad zou hebben dat Propain (ook) de eerste was met dat systeem! Nu winnen we beide! )
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 210
- Lid geworden op: di 3 november 2015, 22:45
- Mijn mountainbike: Ripmo
Vandaag de Spindrift getest op een klein bikepark en wat trails rondom Osnabruck.
+ Fiets voelt verrassend gebalanceerd aan. Niet te licht, niet te zwaar.
+ Speelse geometrie. Voelde als een soort van opgevoerde BMX. Fiets is echt gemaakt voor bikepark en dat merk je. Geeft direct een glimlach op je gezicht als je wegfietst.
+ Achterdemper heeft nauwelijks last van blubber. Er zat bijna overal blubber, behalve bij de demper. Het 'spatbordje' doet zijn werk.
+ Fiets voelt stabiel aan.
+ 180mm veerweg is echt een pre bij grote jumps. Ik schatte een tabletop verkeerd in en lange ver erna, maar fiets hield zich goed en nog voldoende veerweg over.
+ De fiets kan zelfs behoorlijk klimmen. De 12 versnellingen helpen allicht, maar het relatieve gemak waarmee de fiets omhoog ging, belooft wat voor trails in de Alpen waar je ook wat moet trappen.
+/- de reach voelde net wat aan de korte kant aan. Zit wellicht tussen m'n oren en wellicht ook bewust zo gebouwd door Propain. Geeft volgens mij wel een speelser effect aan de fiets. Ben er nog niet uit of ik dit dus fijn vind of niet.
- Weinig eigenlijk. Als ik dan toch wat moet noemen: de decals waren niet heel mooi. Deze zagen er echt uit als plastic stickers. Zijn ze ook, maar kan allicht mooier. Fiets zag er hierdoor goedkoop uit. Misschien als je wat minder opvallende kleuren neemt (zwart i.p.v. neon geel) dat dit dan meevalt.
+ Fiets voelt verrassend gebalanceerd aan. Niet te licht, niet te zwaar.
+ Speelse geometrie. Voelde als een soort van opgevoerde BMX. Fiets is echt gemaakt voor bikepark en dat merk je. Geeft direct een glimlach op je gezicht als je wegfietst.
+ Achterdemper heeft nauwelijks last van blubber. Er zat bijna overal blubber, behalve bij de demper. Het 'spatbordje' doet zijn werk.
+ Fiets voelt stabiel aan.
+ 180mm veerweg is echt een pre bij grote jumps. Ik schatte een tabletop verkeerd in en lange ver erna, maar fiets hield zich goed en nog voldoende veerweg over.
+ De fiets kan zelfs behoorlijk klimmen. De 12 versnellingen helpen allicht, maar het relatieve gemak waarmee de fiets omhoog ging, belooft wat voor trails in de Alpen waar je ook wat moet trappen.
+/- de reach voelde net wat aan de korte kant aan. Zit wellicht tussen m'n oren en wellicht ook bewust zo gebouwd door Propain. Geeft volgens mij wel een speelser effect aan de fiets. Ben er nog niet uit of ik dit dus fijn vind of niet.
- Weinig eigenlijk. Als ik dan toch wat moet noemen: de decals waren niet heel mooi. Deze zagen er echt uit als plastic stickers. Zijn ze ook, maar kan allicht mooier. Fiets zag er hierdoor goedkoop uit. Misschien als je wat minder opvallende kleuren neemt (zwart i.p.v. neon geel) dat dit dan meevalt.
be quiet and drive
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 210
- Lid geworden op: di 3 november 2015, 22:45
- Mijn mountainbike: Ripmo
geloof het wel... Ik heb ook een Santa Cruz Nomad gereden en die beviel ook heel erg. Als ik die fiets wil aanschaffen, moet ik m'n huidige fiets wel verkopen, want die Santa Cruz zijn niet heel goedkoop
Wordt dus of een duurdere Nomad of Firebird of ik houd m'n trailfiets en schaf de ProPain aan als 2e bike.
Lastig.. haha
Wordt dus of een duurdere Nomad of Firebird of ik houd m'n trailfiets en schaf de ProPain aan als 2e bike.
Lastig.. haha
be quiet and drive