17 december 2017 - Sint Anthonis - TOS Winterveldtoertocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
teve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 18:38

WINTER VELDTOERTOCHT TOURCLUB OPLOO-SINT ANTHONIS (TOS)

Zondag 17 december organiseert de Tourclub Oploo-Sint Anthonis (TOS) haar jaarlijkse Winter Veldtoertocht in de bossen en over de heide in Sint Anthonis onder auspiciën van de NTFU.
Een pittig parcours is uitgezet d.m.v. linten over de onverharde paden en wegen in de bosrijke omgeving van Sint Anthonis en Oploo. Dit jaar zijn enkele nieuwe verrassende elementen toegevoegd.
Het parcours is geschikt voor de geoefende als ook voor de beginnende mountainbiker. Natuurlijk zijn de veldrijders en bezitters van de fat boys ook van harte welkom. De deelnemers hebben de keuze uit 30 of 45 km te fietsen. Op de pauzeplaats worden de deelnemers uitgebreid voorzien van drank, soep en een versnapering, dit ter versterking van de inwendige mens.
LET OP: Start- en finishplaats zijn gewijzigd. De start en finish vind plaats bij MFC OELBROECK, Breestraat 1d, 5845 AX Sint Anthonis, dit is tegenover de oude startplaats, dezelfde parkeerplaats.
Men kan inschrijven vanaf 8:30 uur tot 10:00 uur. Er is een bewaakte fietsenstalling. Na de toertocht is er gelegenheid om de fiets af te spuiten en er is gelegenheid om te douchen.
Tot ziens in Sint Anthonis bij de TOS Winter Veldtoertocht. Meer informatie op de website https://www.wielerclub-tos.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
FocusBiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: do 10 december 2015, 15:52

wat is globaal verschil met de herfsttocht qua route?? Mooi aan dit gebied is dat het altijd goed te rijden is, ondergrond blijft vaak niet te nat.
teve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 18:38

De route ligt geheel omgekeerd. De route is nooit hetzelfde. Er zitten altijd nieuwe stukken bij en andere herken je van vorige keren. De route is nu kort bij de 50 km. Volgend jaar willen we de afstanden 35 en 50 of 55 maken. Volgens mij zijn er meer voor de 55 km. Laat maar eens weten op dit forum. Wat we in Sint Anthonis missen zijn technische stukken. En die zitten er nu een paar in. Langs het kanaal maken we tussen 2 kazematten een technisch stuk op de dijk. Dus niet onder langs rechtdoor knallen. Helemaal nieuw is dat we toestemming hebben om de vuilnisbelt te gebruiken. Dit is een pad met enkele korte klimmen. Zaterdag wordt het in orde gemaakt. Er is nog nooit gefietst dus de grond is nog een beetje zacht. Maar dat is goed voor de bovenbenen toch. :D :winkie:
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

teve schreef:Wat we in Sint Anthonis missen zijn technische stukken. Langs het kanaal maken we tussen 2 kazematten een technisch stuk op de dijk.
Dat die technische stukken er niet zijn maakt voor mij juist deze tochten aantrekkelijk.
Gewoon rechtdoor tussen die kazematten of in ieder geval de mogelijkheid wie daar rechtdoor wil de keuze laten.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
FocusBiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: do 10 december 2015, 15:52

Tsjibiti schreef:
teve schreef:Wat we in Sint Anthonis missen zijn technische stukken. Langs het kanaal maken we tussen 2 kazematten een technisch stuk op de dijk.
Dat die technische stukken er niet zijn maakt voor mij juist deze tochten aantrekkelijk.
Gewoon rechtdoor tussen die kazematten of in ieder geval de mogelijkheid wie daar rechtdoor wil de keuze laten.
Inderdaad Tsjibiti, met mijn beachracer heb ik ook wel voorkeur voor rechte paden :-D :-D
teve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 18:38

Inderdaad Tsjibiti, met mijn beachracer heb ik ook wel voorkeur voor rechte paden :-D :-D[/quote]

Het technisch stuk is ± 250 meter. Maar langs het kanaal blijft tot de mogelijkheden. Alleen niet vergeten over te steken bij de 2e kazemat. Anders mis je een deel van de route.

Wanneer je op je beachracer komt, zul je wel genieten op delen op de heide :-q
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

teve schreef:Wanneer je op je beachracer komt, zul je wel genieten op delen op de heide :-q
"beachracer" ; wat is dat? (Engels woord voor stadsfiets??)
Als ik meedoe dan ga ik dat inderdaad op de stadsfiets doen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
teve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 18:38

Morgen nog een keer de route helemaal fietsen, kijken wat de regen van afgelopen dagen allemaal veroorzaak t heeft. Ik hoop dat het mee valt. :-?
teve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 18:38

De route dinsdag na alle regenbuien helemaal gefietst. De modder viel 100% mee. Wat kan dit bos veel water verwerken. De zand op de hei was goed aangeregend en is goed vast. Hierdoor fietste het zeer gemakkelijk. Enkele stukken hebben een zuigende ondergrond, dat is wel zwaar. Dikke bovenbenen. :oops:
De nieuwe stukken: Technisch stuk helemaal kunnen fietsen. :-q De vuilnisbelt 2 keer moeten klunen. :oops:
Ik kon nu ook mooi nieuwe Strava stukken maken. :D Ben benieuwd welke snelheden er gehaald worden.
Tot zondag 17 december. :-q
MTBPatrick
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 2 oktober 2016, 08:37
Mijn mountainbike: TREK Procaliber 9.7 2017

misschien dat ik ook wel kom, is mooi in de buurt :-)
teve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 18:38

Gisteren de laatste werkzaamheden verricht. Leuningen langs de brug gemaakt en een omgewaaide boom verwijderd. :-q
De GPX files van zowel de 30 als ook de 45 km staan op http://www.fietssport.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.ntfu.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
De modder valt mee, maar enkele stukken met zuigende ondergrond, maar dat is goed voor de bovenbenen. :oops:
We zijn benieuwd wat jullie van de nieuw aangelegde stukken vinden.
We zien elkaar op zondag. :D :-q
teve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 18:38

Morgen de bordjes plaatsen en linten ophangen. Het ziet er naar uit dat het weekend droog blijft. 8)
teve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 18:38

De lintjes hangen, borden geplaatst. Hopen op mooi weer morgenvroeg en kunnen jullie starten.
Over het geheel ligt het parkoers er vrij droog bij. Sommige stukken zijn wat soppiger.
GPX files staan op http://www.ntfu.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.fietssport.nl" onclick="window.open(this.href);return false;.
Tot morgen. :-q
teve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 18:38

Onder prachtige weersomstandigheden is op zondag 17 december 2017 de winterveldtourtocht gefietst. Om en nabij de 400 deelnemers hebben kunnen genieten van een prachtig uitgezette pittige veldtourtocht.
De reacties waren dan ook alom positief, over de organisatie, de uitgezette route, de nieuwe stukken in het parcours, de door Hans en Gunter bewaakte stalling, enz.
Ook over de nieuwe startplaats "MFC Oelbroeck" is iedereen erg positief.
Het ontvangst was er in een hele mooie sfeervolle ruimte. Wat opviel was dat er, in tegenstelling tot andere keren, heel veel deelnemers na de rit nog na bleven zitten voor een kop koffie met een stuk vlaai en/of broodje met knakworst.

Kortom een zeer geslaagde "Winter Veldtourtocht 2017"❗ Iedereen bedankt voor de inzet en/of deelname en graag tot de volgende keer❗

Helaas was het s morgens zo glad dat het bijna onverantwoord was om te rijden met de auto. Dit heeft zeker invloed gehad op het aantal deelnemers.

Alvast enkele foto's https://www.wielerclub-tos.nl/fotos/win ... ocht-2017/" onclick="window.open(this.href);return false;
Andere foto's komen op http://www.tunnis.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

ja hier ook genoten was leuke route weer en goede pauze plaats, organisatie bedankt weer en tot de volgende keer
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Plaats reactie