04-11-2017 Rabo Veldtoertocht Nunspeet

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
DieLie
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 26 juni 2011, 19:29
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 29er

Volgende week blijkbaar weer tochtje in Nunspeet.
De eerste zaterdag van november kunnen mountainbikers zich uitleven in de bossen rond Nunspeet met de 3-sterren-klassieker van TC De Volharding: de RABO Veldtoertocht.
Zowel beginnende als gevorderde mountainbikers komen in Nunspeet aan hun trekken. Er kan gekozen worden uit 4 afstanden: 30, 50, 60 en 80 km.
De routes van de 30 en 50 km blijven dichter bij Nunspeet en Vierhouten. Op deze routes kom je langs 1 verzorgingspost. De routes van de 60 en 80 km gaan eerst richting Harderwijk en Leuvenum. Op deze routes komt men 2 keer langs een verzorgingspost.
De routes van 60 en 80 km zijn een absolute aanrader, met prachtige stukken langs het Hulshorster Zand en de Leuvenumse Beek. Met dank aan de natuurbeheerders van Natuurmonumenten, Staatsbosbeheer, Gemeente Nunspeet en Willemsbos is het een schitterend, landschappelijk zeer afwisselend parcours, dat het nodige van de deelnemers zal vergen, want de singletracks in het Zandenbos en Hendriksbos ontbreken niet.
Op de 30 km-route kan de jeugd van ± 8 tot 15 jaar als groep starten onder begeleiding van enkele ervaren clubleden. Hieraan zijn geen kosten verbonden. Deze groep verzamelt om 9:00 uur en vertrekt om 9:30 uur bij de sporthal.

Inschrijven voor deze 3-sterrentocht kan vanaf 8.30 uur, starten mag vanaf 9:00 uur.
Je kunt bij de inschrijving gebruik maken van Scan & Go.
Wil je liever voorinschrijven? Klik dan hier.
De deelnemers voor de 30, 50 en 60 km kunnen starten tot 10:30 uur, de deelnemers voor de 80 km kunnen starten tot 10:00 uur.
Jeugd onder begeleiding start om 9:30 uur.
Startlocatie: Sporthal De Feithenhof aan de Electraweg 5.
Routes
Het parcours is al jaren exact hetzelfde maar zeer afwisselend. Je komt over interessante technische stukken met veel singletracks, maar er zitten ook bredere en snellere zandpaden en karrensporen in de route. De route is bijna 100% onverhard en gaat door bos en heidevelden. En hoewel we rond Nunspeet geen bergen hebben, zit er wel het nodige hoogteverschil in de route, waarop je je zeker even stuk kunt bijten als je het gemiddelde hoog probeert te houden.
Rijd voor je plezier
Het is geen enkel probleem om tijdens de tocht over te stappen op een andere route. De splitsingen zijn duidelijk aangegeven.
Bij de start hangt een kaart en onderweg zijn er 2 verzorgingsposten, waar je altijd kunt vragen waar je bent. Ook zullen er punten langs de route gemarkeerd worden met letters, die ter oriëntatie dienen. Deze staan ook op die kaart, zodat je zelf al kunt bedenken waar je af zou willen snijden. Dat is geen enkel probleem, je rijdt voor je eigen plezier. Het is geen wedstrijd! (meneer met gele helm uit stoemperstocht, blijf thuis!)
Bereikbaarheid en kosten
De route naar startlocatie wordt duidelijk aangegeven, zowel vanaf de snelweg als de andere invalswegen. Er is ruime parkeergelegenheid, maar je kunt ook met de trein komen. Er is douchegelegenheid aanwezig, je kunt dus fris weer naar huis. De kosten zijn 6 euro en je krijgt 2 euro korting als je lid bent van NTFU of KNWU. Voor jeugd tot en met 15 jaar is deelname zelfs gratis.
Afbeelding
jerry
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 26 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Route ligt er nu perfect bij hopelijk blijft dat zo.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vorig jaar de 80km gereden. Erg mooie tocht alleen jammer dat aan het eind bij de heuveltjes en de singletracks alle routee bij elkaar komen en het opstroopt. Zelfs stukken moeten lopen toen. Maar wel een supermooie tocht altijd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

meneer met gele helm uit stoemperstocht, blijf thuis!??
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

alero schreef:meneer met gele helm uit stoemperstocht, blijf thuis!??
Zet ik toch lekker m'n blauwe op :-q
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Afgelopen zaterdag Putten gereden en wat zou ik graag ook deze rijden, maar helaas ben ik het haasje met mijn weekend-diensten... is er iemand die mijn dienstje wil overnemen? :wink: Kan ik lekker biken in deze schitterende omgeving :-q
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

ijskonijn schreef:Kan ik lekker biken in deze schitterende omgeving :-q
"Biken"? In NL heet dat gewoon fietsen :-D
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik ga de toch ook fietsen, ik doe de 80KM. De omgeving is nu mooi.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

zwaantje schreef: De omgeving is nu mooi.
Dat is ook het enige waar het in toertochten echt om gaat.
Voor hoogteverschillen , technische uitdagingen , sportieve prestaties e.d. daarvoor dienen wedstrijden en marathons.
Als iedereen dat zich nu eens goed ter harte nam dan waren de acties zoals bij de Stoemperstocht in Putten ook verleden tijd.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
bduits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: do 16 april 2009, 07:54
Mijn mountainbike: Lapierre XR SL 729, Orbea Terra Black Gravel, Ghost HTX 9000 Actinum 29, Empella CX'er

Tsjibiti schreef: Dat is ook het enige waar het in toertochten echt om gaat.
Voor hoogteverschillen , technische uitdagingen , sportieve prestaties e.d. daarvoor dienen wedstrijden en marathons.
Als iedereen dat zich nu eens goed ter harte nam dan waren de acties zoals bij de Stoemperstocht in Putten ook verleden tijd.
Goh, echt waar joh? Is dat de definitie van een toertocht? En dat het asociale bedrag van mensen bepaald wordt door het type parcours, dat had ik echt nooit bedacht. Gelukkig nog iemand die weet hoe het zit. :o :~ :lol:
Het spijt mij te moeten melden dat er in deze tocht veel hoogteverschillen en technische uitdagingen zitten.....maar ik zou willen vragen aan de deelnemers er toch maar van te genieten. :-q
Cyb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: do 6 januari 2005, 22:19
Mijn mountainbike: Rose RM 29er : B1-Cyber : American Eagle SS

Deze deelnemer heeft er in ieder geval erg van genoten, prima weer, mooi parcours, bepijling was erg goed en niet veel last gehad van drukte (80km) of lomp gedrag (ook niet gezien btw) Top ochtend gehad :-q
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Me too! En wat een weertje was het zeg! Niet te warm, niet te koud, droog, zonnetje.
Mooie route ook met zowel stoep stukken als singletracks en wat technische/wortel passages. Zoals het hoort bij een MTB TT!
En een perfecte organisatie. Laten we dat vooral niet vergeten.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Super mooie tocht en perfect georganiseerd, wel een keer een asociaal groepje die het nodig vonden om te gaan passeren waar het echt niet kon, jammer jammer jammer :-? .....mooie is dat we ze later weer in het zicht kregen omdat ze toch zichzelf overschat hadden :lol: ,maar ondanks deze figuren hebben we weer een topdag achter de rug met dito weer erbij, op de 80km lus was het lekker rustig rijden.
Organisatie bedankt, zelfs het parkeren was perfect!

PS: waar en wanneer zijn de foto's? :-D
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
jerry
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 26 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Black Scotty schreef: op de 80km lus was het lekker rustig rijden.
Organisatie bedankt, zelfs het parkeren was perfect :-D
Na hertelling bleken er 1850 deelnemers te zijn geweest
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

jerry schreef:
Black Scotty schreef: op de 80km lus was het lekker rustig rijden.
Organisatie bedankt, zelfs het parkeren was perfect :-D
Na hertelling bleken er 1850 deelnemers te zijn geweest
ik heb ze niet gezien. Ik heb ook de 80 gereden, het was mooi rustig onderweg, kwam misschien ook doordat ik vroeg startte, zat om 8.45 op de fiets. Maar mooie tocht, mooie omstandigheden, voorgaande jaren was het ook wel eens anders. Maakte alleen 1 vergissing door bij de 2de rust mijn bidon niet vol te gooien, in de veronderstelling dat er nog 1 kwam...
Plaats reactie