Mondraker Vantage | "Panama" >> 1x12

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Specialized19
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 27 januari 2012, 17:59

Zo’n tool kost ongeveer 100 euro. En omdat je dit niet vaak gaat doen (denk ik) is het dat niet waard. Ik ga een lbs zoeken die het voor me wil doen. Ik denk dat ze ongeveer 15 minuten nodig hebben dus dat gaat geen 100 euro kosten. De lbs het dichtst bij mij heeft er geen dus nog ff door zoeken...
Banana!
https://www.facebook.com/WildDukeBikePark" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wilddukes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

De lbs hier in het dorp rekende al €50 voor het monteren van een nieuw (press fit) BB... Dus geloof niet dat ik daar aan ga kloppen hiervoor. :roll:
Ik ga het eerst eens proberen met fijn schuurpapier en blokje. Zal dan wel wat langer duren, maar heb geen haast.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Hij was toch al gefeesd?, dan met een heet scherp mes de laklaag eraf halen, dat heb ik ook al eens gedaan
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Specialized19
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 27 januari 2012, 17:59

Merijn. schreef:De lbs hier in het dorp rekende al €50 voor het monteren van een nieuw (press fit) BB... Dus geloof niet dat ik daar aan ga kloppen hiervoor. :roll:
Ik ga het eerst eens proberen met fijn schuurpapier en blokje. Zal dan wel wat langer duren, maar heb geen haast.
En die BB had je ook daar aangeschaft? Dan is 50 euro best wel veel...
Banana!
https://www.facebook.com/WildDukeBikePark" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wilddukes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Een beetje verf op je frame maakt volgens mij ook niet uit hoor. Ik haal het er nooit af, en nog nooit problemen mee gehad.
Gebruikersavatar
Specialized19
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 27 januari 2012, 17:59

japie carbon schreef:Een beetje verf op je frame maakt volgens mij ook niet uit hoor. Ik haal het er nooit af, en nog nooit problemen mee gehad.
Dat is het lastige eraan. De een zegt dit de ander dat... Ik heb het ook nog nooit gedaan maar ben toch aan het twijfelen geraakt.
Banana!
https://www.facebook.com/WildDukeBikePark" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wilddukes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Wat voor mij meespeelt om het toch weg te halen, is dat de lak kan scheuren als ik het BB erin draai.
Bij het opbouwen van de Derby nadat deze was gespoten toch ook op een paar plekken meegemaakt dat de lak niet bestand was tegen de krachten/wrijving van een paar bouten. Uiteraard hangt dat ook samen met de gebruikte kracht / nm waarmee iets wordt aangedraaid, maar toch..

En ja, 20 euro voor het BB (standaard Shimano) en €30 arbeidsloon. Terwijl de monteur zei dat het een klusje van niks was, aangezien ik zelf de trapas er al uit had gehaald. Maar goed, het moest even snel en ik had geen zin om te lopen kloten.. :roll:
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Merijn. schreef:En ja, 20 euro voor het BB (standaard Shimano) en €30 arbeidsloon. Terwijl de monteur zei dat het een klusje van niks was, aangezien ik zelf de trapas er al uit had gehaald. Maar goed, het moest even snel en ik had geen zin om te lopen kloten.. :roll:
Dan ben je toch behoorlijk genaaid. Die rekening had minstens een tientje lager moeten zijn. Zeker de enige fietsenmaker in het dorp.
modder zuigt!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Misschien eerst nog de draad schoongedraaid en frame gevlakt voor montage? Half uur werk zit er al gauw in...
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

suravida schreef:Misschien eerst nog de draad schoongedraaid en frame gevlakt voor montage? Half uur werk zit er al gauw in...
In dit geval ging het om BB van de Trek, dat is een pressfit. (beetje verwarrend in m'n Mondraker topic :tong )
Maar conclusie is in ieder geval dat ik niet snel weer naar de lbs hier in het dorp ga voor een klusje...
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Weekje vakantie en een badkamerverbouwing die door leverproblemen / bijna overspannen aannemer tot nader order is uitgesteld :roll: zorgen ervoor dat ik ineens wat tijd over heb om rustig op te gaan bouwen.
Lak rond BB en balhoofd heb ik voorzichtig met een houtblokje en schuurpapier weggehaald. Montage van balhoofdlagers is gelukt met een combi van zelfgemaakte pers en rustig tikken met een hamer.

Afbeelding
En ja, (voorkant van) de stuurpen is inmiddels al omgedraaid.. :oops:
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Wel vet dat je al een bijpassend support vehicle hebt staan!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Niet slim, als je nu je fiets tegen je auto zet zie je 'm niet meer staan...
;-)

Maar het ziet er goed uit, mooi kleurtje en die grijze accenten maken het best chic.
(Gelukkig heb ik de cap van mijn eigen Spank pen wel goed gemonteerd :))
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mooi, hoor :-q
Past goed bij de Derby (is niet dezelfde kleur, toch?)
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

TenZNL schreef:Past goed bij de Derby (is niet dezelfde kleur, toch?)
Wel, maar er zit een minimaal verschil in de tint. Dat risico wist ik vooraf en is op die foto's onder kunstlicht dus inderdaad net te zien.
Helaas weinig aan te doen met ongeveer 5 jaar verschil tussen het mengen, twee verschillende spuiters, wel/geen blanke lak en een kleur die al 30 jaar niet meer gebruikt wordt. :wink:

In de buitenlucht valt het al minder op:
Afbeelding
Mondraker is dus net een tikje donkerder.
Plaats reactie