Route Posbank / Rheden

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik kreeg als vignethouder van de week inderdaad dus ook de mail, uiteraard naar voorkeur ingevuld en wilde zeker ook nog wel wat toevoegen na afloop, zoals bij zoveel enquete's het geval is.
Eigenlijk het bekende verhaal: Hou de route, en dan vooral de zuidlus, nou gewoon zoals ie is. En pak de écht slechte moddersectie's (oost) aan. Maar daar was deze enquete niet echt voor bedoelt geloof ik.
Ik hoop alleen maar dat ze zich realiseren dat een nieuwe route op zich wel bikers trekt, maar de zuidlus mijden betekent dat velen daar wild blijven rijden. Daar is die stuwwal nou juist té uniek voor in dit landje.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Tsjibiti schreef:Ook ingevuld en heb als belangrijkste punt ingevuld dat ik een route wil over brede bestaande paden waar ze niets aan hoeven te doen. Ken er heel wat die daar hetzelfde over denken maar hier op dit forum nooit komen. Ga die stimuleren vooral ook deze enquete in te vullen.
Wat een geluk heb jij dan al omdat die paden er juist al veel liggen. Langs de crossbaan naar de Kop van Deelen en dan onder de A50 door en dan naar de Zilvensche Heide. Kan jij daar mooi fietsen en de diegene die van singletracks en wat meer uitdaging houden over de nieuwe route. :-q
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
FerryW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 19:27
Mijn mountainbike: Kan sneller dan ik zelf

Vindt het wel lastig worden.......route wordt steeds minder uitdagend, onderhoud gebeurd niet of nauwelijks.
De enquête ingevuld, maar het is niet mogelijk om e.e.a. te onderbouwen/uit te leggen.
Ik heb al jaren het idee dat NM "ons" liever kwijt is.
Als een eventuele nieuwe/aangepaste route niet uitdagend genoeg is, dan vrees ik veel wildracers, wat de gesprekken met NM alleen maar lastiger zal maken.

Ik hoop er maar het beste van.
Laatst gewijzigd door FerryW op za 28 oktober 2017, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

FerryW schreef: Ik heb al jaren het idee dat NN "ons" liever kwijt is.
NM heeft terecht helemaal niets met MTB-en en zijn de MTB-ers waarschijnlijk liever kwijt.
Ze staan voor natuurbehoud. Een paar kabinetten terug moest er flink bezuinigd worden op de zogenaamde linkse hobbies en daar viel Natuurbehoud ook onder. Dus moest ook NM op een andere manier aan geld zien te komen. En daar maken de MTB-vignetten deel van uit. Het MTB-en zelf en het uitdagende van routes interresseert ze terecht niet.
Je kan het vergelijken met een carnavalsclub die vanwege de financiën een fietstoertocht organiseert. Die carnavalsclub heeft ook niets met fietsen.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Gingen de neuzen bij NM nou eens dezelfde kant op staan als Staatsbosbeheer op de Utrechtse Heuvelrug.
Daar willen ze juist het MTBen reguleren en in de hand houden, dat doen ze mede door het aanleggen van leuke routes.

Misschien is het ook wel een geld kwestie.

En wellicht ook nog wel klachten van wandelaars etc.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik heb niks tegen mountainbike pretparken zoals UHR, Dorst, LDD maar vind deze route (inderdaad met name de zuidlus) nou juist een heerlijke afwisseling zonder "onderhoud" . Dan maar bagger, rul zand en "gevaarlijk" uitgesleten paden.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Volledig mee eens, op de bagger na dan. Ik gruwel dan ook bij de gedachte dat deze unieke route gaat veranderen in de zoveelste Patrick Jansen kloon.
Ik rij ‘m het liefst vanaf de Koningsweg tot aan de Carolinahoeve, daar een bak koffoe of lunch, en dan weer over de zuidlus terug. Genieten, en zwaar genoeg.
FerryW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 19:27
Mijn mountainbike: Kan sneller dan ik zelf

"Te veel' onderhoud hoeft voor mij ook zeker niet, beetje watermanagement is voldoende.
Een route die zo natuurlijk mogelijk is, heeft mijn voorkeur.
Ik ben van mening dat de Veluwe het mooiste stukje natuur van Nederland heeft en verre weg de beste mogelijkheden voor dé mooiste route van Nederland en dat is het nú nog zeker niet en ik twijfel er aan of dit ooit het geval gaat worden.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Zoveel bikers, zoveel wensen. Ik kan me helemaal uitleven op de UHR, maar old school routes rijden of een stukkie toeren over brede paden doe ik ook graag. Het zou mooi zijn als er met de verschillende wensen rekening wordt gehouden. Dat is daar best mogelijk.
modder zuigt!
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Ik zit redelijk dicht op het vuur en denk dat het wel goed gaat komen met de variatie in de route. Het zal zeker geen copy van de UHR gaan worden, maar eerder een combinatie van brede paden, singletracks en stukken waar je rustig naast elkaar kan fietsen, ouwehoeren en kan genieten van de prachtige natuur. Ik denk alleen wel dat het aantal hoogtemeters per kilometer minder zullen worden omdat sommige delen/een landgoed er tussenuit moeten. Dat is dan wel weer jammer, maar we krijgen er dan een hoop moois voor terug.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ze kunnen de route nog zo mooi maken, als de populaire zuidlus (hoogtemeters) er daadwerkelijk uit gaat mag NM wel een dozijn BOA's gaan aanstellen.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6110
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Giant-E schreef:Ze kunnen de route nog zo mooi maken, als de populaire zuidlus (hoogtemeters) er daadwerkelijk uit gaat mag NM wel een dozijn BOA's gaan aanstellen.
Dat vermoed ik ook
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Ik wacht het resultaat met angst en beven af... Hopelijk blijft de route uitdagend genoeg om er 140km heen-en-weer voor te blijven rijden.

Maar voor nu: is die omleiding fool-proof te volgen? Naast de originele route ben ik er namelijk helemaal niet bekend; ik wil dus niet “het bos” in worden gestuurd :winkie:
carbon bike, titanium collarbone...
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

dadionysos schreef:Ik zit redelijk dicht op het vuur en denk dat het wel goed gaat komen met de variatie in de route. Het zal zeker geen copy van de UHR gaan worden, maar eerder een combinatie van brede paden, singletracks en stukken waar je rustig naast elkaar kan fietsen, ouwehoeren en kan genieten van de prachtige natuur. Ik denk alleen wel dat het aantal hoogtemeters per kilometer minder zullen worden omdat sommige delen/een landgoed er tussenuit moeten. Dat is dan wel weer jammer, maar we krijgen er dan een hoop moois voor terug.
Ben erg benieuwd hoe het gaat worden, maar het zal wel even pijn doen, en ik denk voor vele mountainbikers, als de zuidlus nostalgie wordt.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10837
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Rayb81 schreef:Gingen de neuzen bij NM nou eens dezelfde kant op staan als Staatsbosbeheer op de Utrechtse Heuvelrug.
Daar willen ze juist het MTBen reguleren en in de hand houden, dat doen ze mede door het aanleggen van leuke routes.

Misschien is het ook wel een geld kwestie.

En wellicht ook nog wel klachten van wandelaars etc.
Stel je even voor de je van Nm bent. Je werkt voor een vereniging en het hoogste gezag wordt gevormd door de leden in de Algemene Ledenvergadering. Die mensen hebben in het algemeen niet zoveel op met fietsen in het terrein. Die moe t je dus overtuigen.

Dan beheer je daarnaast nog een gebied dat onder de Natura2000 regels valt. Dus dat houdt in dat niets mag veranderen zonder een analyse in de drievoud van impact van je verandering op alles wat leeft.
Je moet goedkeuring voor álles krijgen van de Provincie. En die krijg je niet vanzelf.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie