MTB route Zuidlaren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
maartenderuiter
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: wo 26 januari 2005, 13:47
Mijn mountainbike: Cube Reaction C62

Bokmaaa schreef:Gisterochtend heb ik beide lusjes gedaan, qua vocht op dat moment perfect, maar dat was voor de buien van gisteravond en vannacht ;)

Inderdaad nieuwe bordjes gezien, na de grote kombocht een route splitsing waarbij zwart linksaf gaat. Dat is dan richting het dorp, en in feite gewoon een verbindingsroute?
Ben afgelopen vrijdag vanaf dit punt de bordjes gevolgd richting de bosjes bij Dennenoord. Leuke toevoeging, al kon ik het niet helemaal afmaken ivm een aflopende crank (gevolg van nog ff vooraf bracket vervangen en crank laf vastzetten :o ...)

Was overigens begonnen bij de Vledders waar ik idd ook nieuwe bordjes ontdekte, was er een poosje niet geweest. Met de route mis je wat mij betreft wel de mooiste delen van de paden rond de plassen, je kunt er eindeloos breien maar goed. De route raakte ik op de vlakte bij Zeegse overigens snel weer kwijt. Kan aan mij gelegen hebben maar wellicht ontbreekt er nog een deel van de bewegwijzering. Verder was het natuurlijk 2 dagen na de storm dus op veel plekken takken en bomen over paden. Weggesleept wat kon maar benieuwd of er het weekend iemand met een kettingzaag op pad geweest is.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

De route is fantastisch qua vocht op het moment, alleen op het eerste stukje na de bruggetjes is het wat nat, voor de rest droog maar niet mul :-q

Op de nieuwe lus liggen er drie bomen over het pad. De eerste twee zijn mijn bunnyhop skills niet toereikend voor en moest ik er af, de laatste kom je met een bescheiden sprong wel overheen.

Verder was het gisteren SUPER druk, ik heb de parkeerplaats niet eerder helemaal vol gezien. Verder totaal geen problemen met andere bosgebruikers gehad overigens, af en toe een verdwaalde wandelaar op het pad, maar met remmen en vriendelijke groeten redt zich dat meer dan ok :)
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

maartenderuiter schreef:
Bokmaaa schreef:Gisterochtend heb ik beide lusjes gedaan, qua vocht op dat moment perfect, maar dat was voor de buien van gisteravond en vannacht ;)

Inderdaad nieuwe bordjes gezien, na de grote kombocht een route splitsing waarbij zwart linksaf gaat. Dat is dan richting het dorp, en in feite gewoon een verbindingsroute?
Ben afgelopen vrijdag vanaf dit punt de bordjes gevolgd richting de bosjes bij Dennenoord. Leuke toevoeging, al kon ik het niet helemaal afmaken ivm een aflopende crank (gevolg van nog ff vooraf bracket vervangen en crank laf vastzetten :o ...)

Was overigens begonnen bij de Vledders waar ik idd ook nieuwe bordjes ontdekte, was er een poosje niet geweest. Met de route mis je wat mij betreft wel de mooiste delen van de paden rond de plassen, je kunt er eindeloos breien maar goed. De route raakte ik op de vlakte bij Zeegse overigens snel weer kwijt. Kan aan mij gelegen hebben maar wellicht ontbreekt er nog een deel van de bewegwijzering. Verder was het natuurlijk 2 dagen na de storm dus op veel plekken takken en bomen over paden. Weggesleept wat kon maar benieuwd of er het weekend iemand met een kettingzaag op pad geweest is.
Gisteren heb ik in de regio gefietst, met iemand die er wat bekender is dan ik. We kwamen inderdaad veel routeborden tegen, hoewel we ze niet allemaal even strak hebben gevolgd. Zoals je zegt, de route slaat een paar leuke paadjes over. Verder niets dan hulde, voor mensen zoals ik die niet al te bekend zijn in het gebied zijn meer routes meer dan welkom!

Oh, en de "oude" route ligt er perfect bij, een paar PR's gereden op de kleine stukjes die we hebben meegepakt.
ATBoetie
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 01:01
Mijn mountainbike: zuidlaren

maartenderuiter schreef:
Bokmaaa schreef:Gisterochtend heb ik beide lusjes gedaan, qua vocht op dat moment perfect, maar dat was voor de buien van gisteravond en vannacht ;)

Inderdaad nieuwe bordjes gezien, na de grote kombocht een route splitsing waarbij zwart linksaf gaat. Dat is dan richting het dorp, en in feite gewoon een verbindingsroute?
Ben afgelopen vrijdag vanaf dit punt de bordjes gevolgd richting de bosjes bij Dennenoord. Leuke toevoeging, al kon ik het niet helemaal afmaken ivm een aflopende crank (gevolg van nog ff vooraf bracket vervangen en crank laf vastzetten :o ...)

Was overigens begonnen bij de Vledders waar ik idd ook nieuwe bordjes ontdekte, was er een poosje niet geweest. Met de route mis je wat mij betreft wel de mooiste delen van de paden rond de plassen, je kunt er eindeloos breien maar goed. De route raakte ik op de vlakte bij Zeegse overigens snel weer kwijt. Kan aan mij gelegen hebben maar wellicht ontbreekt er nog een deel van de bewegwijzering. Verder was het natuurlijk 2 dagen na de storm dus op veel plekken takken en bomen over paden. Weggesleept wat kon maar benieuwd of er het weekend iemand met een kettingzaag op pad geweest is.
Dat je bij Zeegse de route kwijtraakte is logisch , de vergunning voor de route over Zeegse is opgeschort dus nog niet af :(
rond de vledders zijn toch de leuke stukken mijns inziens gelukkig wel in de route gekomen ( en zijn we blij dat we er uberhaupt een route hebben mogen leggen ).
verder is de onderhoudsploeg weer goed bezig geweest , bomen verwijdert , paden verbreedt en verbetert en bulten en speeltjes geplaatst. :-q :-q
the right to ride
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Goed bezig! Is het nieuwe deel rond de Vledders nu wel een rondje, of een stuk route van A naar B?
ATBoetie
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 01:01
Mijn mountainbike: zuidlaren

hij eindigt helaas nog op het pad naar zeegse
the right to ride
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Vandaag over deze route gefietst, stopte inderdaad bij de Zeegserduinen. Maar daar fiets ik gewoon een rondje. Wat is de bedoeling van deze route, wordt deze een losse route of wordt deze aangesloten op die bestaande route bij de Strubben?
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Gisteren in de regio rondgefietst. Deels routes gevolgd, deels de omgeving verkend. De route was op sommige plekken erg nat. Ik zag dat het deel met de bruggetjes is afgesloten op het moment, onderhoud? Bruggetje(s) verrot? Verder bij het omkleden bij de auto mn trouwring verloren, waar ik pas thuis achterkwam.. 3 uur later gelukkig weer teruggevonden in de blubber op de parkeerplaats :D
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Oei, wat zal jij het warm hebben gekregen toen je erachter kwam dat je die ring kwijt was.

Ken deze route ook wel, kan daar op vele plekken inderdaad een en al blubber zijn ja.
Appelscha blijft veel langer beter rijdbaar bij regenachtig weer.
One life, ride it!
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Mark-ering schreef:Oei, wat zal jij het warm hebben gekregen toen je erachter kwam dat je die ring kwijt was.

Ken deze route ook wel, kan daar op vele plekken inderdaad een en al blubber zijn ja.
Appelscha blijft veel langer beter rijdbaar bij regenachtig weer.
Haha, het was de bedoeling naar Appelscha te gaan. Maar ik kwam er (vanuit Groningen) op de snelweg achter dat m'n benzine bijna op was en ik geen pinpas bij me had... Dus maar wat dichter bij huis gebleven. Op de parkeerplaats ook nog ontdekt dat ik mn SPD schoenen niet bij me had trouwens. Puur toevallig (gelukkig) wel mn flats en gereedschap mee.
ArjanT
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 23 augustus 2018, 13:50

grunnfred schreef:Vandaag over deze route gefietst, stopte inderdaad bij de Zeegserduinen. Maar daar fiets ik gewoon een rondje. Wat is de bedoeling van deze route, wordt deze een losse route of wordt deze aangesloten op die bestaande route bij de Strubben?
Gisteren nog even nagevraagd bij de beheerders van de route en het volgende antwoord gekregen:
'Wij kunnen niet aangeven hoe lang het nog duurt dat er een vervolg komt aan de route. Het wachten is op toestemming van landeigenaren om mtb-routepalen te mogen plaatsen. Hopelijk gaat dat niet meer al te lang duren!'
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Pas kort geleden kwam ik er achter dat vanuit het centrum van Zuidlaren ook een lusje ligt, dat via een mooie verbindingsroute helemaal naar de Strubben loopt :o Is dat kort zo, of heb ik dat al die tijd gewoon niet geweten?

Erg leuk stukje trouwens, twee dikke drops er in, skinny, en een heel krap stukje singletrack parallel aan de N34. Maakt het weer wat afwisselender daar :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Klinkt goed, ik ken dat paadje ook niet denk ik. In elk geval niet de skinny en de drops.
En ik rijd daar toch bijna elke week. Heb je een Strava kaasrtje misschien?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
ATBoetie
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 01:01
Mijn mountainbike: zuidlaren

dan word het tijd om het te ontdekken :winkie:
vanaf de brink in zuidlaren staan de bordjes en een groot info bord.
vanaf de strubben word je na de grote kombocht verwezen naar centrum zuidlaren.
have fun :-q :-q
the right to ride
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Echt de moeite waard! Leuk verrassend stukje.
Plaats reactie