keuze ...nieuwe bike 1500 euro range

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Die vork ga je zeker merken!!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Ik begrijp niet waarom je (in de basis)dezelfde fiets weer terugkoopt? Qua geometrie had je toch liever wat anders maar je koopt nu hetzelfde frame met wat duurdere afmontage. Verandert niets aan de geo.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

saab schreef: vooral belangrijk... is goede voorvork / wielset / xt /slx afmontage en gewicht ...... hiervan de beste verhouding qua prijs onderdelen enz
of misschien nog andere optie ?
Een Giant Fathom 0 past ook prima in jouw rijtje en zal vast nog wel ergens bij een fietsenboer staan voor beduidend minder dan de adviesprijs (en dat zeg ik niet alleen omdat ik er zelf een heb :wink: ).
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Xfries schreef:Ik begrijp niet waarom je (in de basis)dezelfde fiets weer terugkoopt? Qua geometrie had je toch liever wat anders maar je koopt nu hetzelfde frame met wat duurdere afmontage. Verandert niets aan de geo.
+1
saab
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 oktober 2017, 15:17
Mijn mountainbike: cube reaction hpa 2017

Das waar ...maar wel iets lichter ..betere remmen en betere vork ....qua geometrie kan ik niet iets vinden in mijn price range ...behalvens de trek superfly 7 ..
saab
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 oktober 2017, 15:17
Mijn mountainbike: cube reaction hpa 2017

klaast schreef:
saab schreef: vooral belangrijk... is goede voorvork / wielset / xt /slx afmontage en gewicht ...... hiervan de beste verhouding qua prijs onderdelen enz
of misschien nog andere optie ?
Een Giant Fathom 0 past ook prima in jouw rijtje en zal vast nog wel ergens bij een fietsenboer staan voor beduidend minder dan de adviesprijs (en dat zeg ik niet alleen omdat ik er zelf een heb :wink: ).
Heb je een link van die Giant die je bedoeld ?
NoepZor
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 1 april 2009, 19:11
Mijn mountainbike: Giant Fathom 29 1 LTD 2017
Contacteer:

https://www.giant-bicycles.com/nl/fathom-29-0" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb zelf de 1 LTD versie. Kan sowieso 15% van de advies nieuwprijs af. 2018 modellen komen er aan. Ik heb zelf 400 euro korting gehad op de fiets via de websale van vorige week.
saab
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 oktober 2017, 15:17
Mijn mountainbike: cube reaction hpa 2017

https://www.12gobiking.nl/cube-reaction-hpa-sl-2017" onclick="window.open(this.href);return false;
Cube Reaction HPA SL 2017
deze wordt het iets meer racy zit lichter en stijver :-q
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

saab schreef: ik had de -- Cube ltd pro 2017-- deze heb ik kunnen verkopen voor een zeer goede prijs , de reden ik vond hem wat zwaar ( en qua geometrie )voor single tracks net niet lekker ..ik ben echt geen pro ofzo hoor maar had/heb de middelen toevallig om te upgraden ...

alvast dank voor feedback
lichter okee, de geo ? :roll:

vergelijk de 29" en frame 17"

van LTD > HPA
Reach 393 >399(+6mm)
stack 617 >609(-6mm)
head 105>95(-10mm)
angle 69,5 > 70(+5 gr.)

idd, iets meer "voorover" maar of dat nu zoveel uitmaakt in de geo ? :roll: , qua gewicht is het :-q

Maar niet mijn knaken , igg veel plezier met de nieuwe bike :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Is zelf iets opbouwen een idee?
Laatste weken komen de Niner Air 9 frames in de RCZ nieuwsbrief gunstig voorbij. Vork erbij setje wielen en remmen en je bent echt een heel eind voor (en denk dan zelfs ruim binnen) het genoemde budget.
Plaats reactie