frame te groot?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
scottpaul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: do 14 november 2013, 12:08
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Pro

Klopt Lars!
Ik rijd een BMC in de mt S terwijl die net zo groot is als een M bij willekeurig welk ander merk!
Ik heb echter naar de geometrietabel gekeken van die Bulls en TS is iets groter dan ik ben met een iets langere Beenlengte, vandaar het advies voor een M. :wink:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

scottpaul schreef:..., vandaar het advies voor een M. :wink:
Maar is dat dan 41 of 46 cm bij Bulls :~ :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
bennie83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 11:41
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29 plus

S is 41, M is 46 bij Bulls.
Ik ben zelf 1.70m met binnenbeenlengte van 79cm en ik heb een Copperhead maat S / 41 genomen omdat ik een sportievere/diepere houding wou. Ondertussen heb ik een wat kortere stuurpen geplaatst en ander zadel omdat ik steeds maar naar de punt van het zadel bleef glijden, verder qua geometrie ben ik wel tevreden.
Vraag wel even wat de levertijd is van dat nieuwe 2018 model. Toen ik ook het "nieuwe model" (2014 copperhead 29 plus) rond deze tijd had uitgekozen was de levering pas half februari. Zucht.
scottpaul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: do 14 november 2013, 12:08
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Pro

Dat is idd de M bij Bulls.
Bij een lengte van 1.70 tot 1.73 kan je kiezen tussen de S en de M, ik ben ook 1.70cm en heb altijd gekozen voor de M (Scott Scale, Spark, nu de S van BMC), echter ook gereden op een 27,5 Scott Scale in de mt S en ook dat beviel goed.
Maw beide keuzes zijn niet verkeerd, wanneer je iets meer comfort wil, neem je de M en wil je een racey houding en een kort, klein frame, dan ga je voor de S.
Rickbr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 24 oktober 2017, 12:11

Oke bedankt voor de info allemaal. Ik ga voor een M, levertijd van het model is ongeveer half december bij het specifieke model. Dus is nog te overzien.
franskem71
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: do 16 januari 2014, 02:19

Het enige beste advies is eigenlijk........:proefrijden, dan weet je pas hoe een maat aan voelt.
Ik heb op diverse maten M,L, 18,5 en 19" proef gezeten en gereden, pas zo weet je welke maat je moet hebben.
Ook verschillende merken uittesten, zeker voor dat geld is een heel wat te vinden
Plaats reactie