keuze ...nieuwe bike 1500 euro range

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
saab
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 oktober 2017, 15:17
Mijn mountainbike: cube reaction hpa 2017

goedendag :wink:

zoals de titel beschrijft ben ik op zoek naar een andere fiets , ik had de -- Cube ltd pro 2017-- deze heb ik kunnen verkopen voor een zeer goede prijs , de reden ik vond hem wat zwaar ( en qua geometrie )voor single tracks net niet lekker ..ik ben echt geen pro ofzo hoor maar had/heb de middelen toevallig om te upgraden ...

hij is voor single tracks ....parcourtjes ....enz enz geen spectaculaire freestyle, high jumps shit ofzo :wink:
waar ik aan zit te denken zijn de ............

-- Trek superfly 7 2017 https://www.12gobiking.nl/trek-superfly-7-2017" onclick="window.open(this.href);return false;
-- Cube LTD SL 2017 https://www.12gobiking.nl/cube-ltd-sl-2017" onclick="window.open(this.href);return false;
-- Focus Black Forest Pro 27 2017 https://www.12gobiking.nl/focus-black-f ... ro-29-2017" onclick="window.open(this.href);return false;
-- bulls copperhead 29 rs 2017 https://www.12gobiking.nl/bulls-copperhead-29-rs-2017" onclick="window.open(this.href);return false;
-- Scott Scale 945 2017 https://www.12gobiking.nl/fietsen/mount ... e-945-2017" onclick="window.open(this.href);return false;

vooral belangrijk... is goede voorvork / wielset / xt /slx afmontage en gewicht ...... hiervan de beste verhouding qua prijs onderdelen enz
of misschien nog andere optie ?

geen internet bike zoals canyon of rose

alvast dank voor feedback
Laatst gewijzigd door saab op do 26 oktober 2017, 20:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Als je nu van elke fiets een speclist erbij zet dan hoeven wij dat niet voor elke afzonderlijke fiets op te zoeken en vergelijkt het wat makkelijker. :wink:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Waarom geen internetbike?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
saab
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 oktober 2017, 15:17
Mijn mountainbike: cube reaction hpa 2017

zelf niet te handig :-D .... wil kunnen zien in het echt ....koop meestal bij 12go biking (racefiets , fiets van vriendin , vorige fiets gekocht , enz enz )
saab
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 oktober 2017, 15:17
Mijn mountainbike: cube reaction hpa 2017

en zo goedkoop is bv caynon niet meer verhoudingsgewijs vind ik
saab
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 oktober 2017, 15:17
Mijn mountainbike: cube reaction hpa 2017

Dice Oldskool schreef:Als je nu van elke fiets een speclist erbij zet dan hoeven wij dat niet voor elke afzonderlijke fiets op te zoeken en vergelijkt het wat makkelijker. :wink:
gedaan 8)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Wat geometrie betreft lijken alle 3 deze fietsen precies op je Cube die je net hebt weg gedaan. Als het echt om lekker rijden op de moderne parcoursen in NL gaat, dan zou je misschien beter af zijn met een Long Travel Hard Tail (LTHT). Die sturen iets gemoedelijker, maar daardoor heb je wel meer controle.

Dan kom je eerder uit bij zo iets:
http://konaworld.com/honzo_al_dr.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;

Nadeel is dat die dan weer wat zwaarder is dan de 3 uit jouw keuze...


Van die 3 zou ik de Cube pakken. En dan voorzien van een kortere stuurpen en nog iets breder stuur. Dat komt de controle ook ten goede.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
saab
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 oktober 2017, 15:17
Mijn mountainbike: cube reaction hpa 2017

Lars TB schreef:Wat geometrie betreft lijken alle 3 deze fietsen precies op je Cube die je net hebt weg gedaan. Als het echt om lekker rijden op de moderne parcoursen in NL gaat, dan zou je misschien beter af zijn met een Long Travel Hard Tail (LTHT). Die sturen iets gemoedelijker, maar daardoor heb je wel meer controle.

Dan kom je eerder uit bij zo iets:
http://konaworld.com/honzo_al_dr.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;

Nadeel is dat die dan weer wat zwaarder is dan de 3 uit jouw keuze...


Van die 3 zou ik de Cube pakken. En dan voorzien van een kortere stuurpen en nog iets breder stuur. Dat komt de controle ook ten goede.
aha zal is in verdiepen ...thnx alvast :-q
saab
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 oktober 2017, 15:17
Mijn mountainbike: cube reaction hpa 2017

de cube die ik weg deed was 13,4 kilo

de trek is 11,43kg
de cube sl 12.55 kg
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16706
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Maar die Cube had je zelf gewogen en de andere gewichten zijn fabrieksopgaves?
Daar zou ik niet teveel op vertrouwen ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

kermit schreef:Maar die Cube had je zelf gewogen en de andere gewichten zijn fabrieksopgaves?
Daar zou ik niet teveel op vertrouwen ;-)
+1
Die Cube SL zal niet veel lichter zijn dan de pro. Frame en wielen sowieso niet. Met name de wielen(en banden) doen het hem in rijgedrag/gewicht
Geo van LTD Pro en LTD SL zijn ook hetzelfde dus de beleving op singletracks zal ook niet veel schelen.
Grand Canyon etc is een stuk lichter in deze prijsrange.
Echter met 1500 euro heb je ook nog geen echte lichtgewichten..of je moet een jonge gebruikte kopen uit een hogere prijsklasse.
saab
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 oktober 2017, 15:17
Mijn mountainbike: cube reaction hpa 2017

kermit schreef:Maar die Cube had je zelf gewogen en de andere gewichten zijn fabrieksopgaves?
Daar zou ik niet teveel op vertrouwen ;-)
:-D
saab
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 oktober 2017, 15:17
Mijn mountainbike: cube reaction hpa 2017

en qua '' bang for the buck '' qua deze 3 ?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De Cube.

De Focus heeft een duidelijk mindere voorvork en de Trek is vrij vergelijkbaar met de Cube, maar iets duurder.

Overigens gaat die ene (officiële) kilo het verschil niet maken. Ook bij deze fietsen zal je bijvoorbeeld in banden moeten investeren. Of in betere wielen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
saab
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 oktober 2017, 15:17
Mijn mountainbike: cube reaction hpa 2017

Lars TB schreef:De Cube.

De Focus heeft een duidelijk mindere voorvork en de Trek is vrij vergelijkbaar met de Cube, maar iets duurder.

Overigens gaat die ene (officiële) kilo het verschil niet maken. Ook bij deze fietsen zal je bijvoorbeeld in banden moeten investeren. Of in betere wielen.
.....aha kan me hier wel in vinden ...denk dat ik de cube dan maar neem, en ergens in de lente een mooi wielsetje aanschaf ....vind de onderdelen ,remmen /vork ,enz enz van de cube wel ok ... :-D en iets lichter dan wat ik had en stuk betere vork
Plaats reactie