Kona Unit Freewheel

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
elduderino
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 22 juni 2015, 21:31
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey

Hallo allen,

Ben op zoek naar een freewheel voor mijn Kona Unit of eventueel een compleet achterwiel. Heeft iemand nog iets liggen??

Tnx!
gsxrmars
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 3 juli 2011, 09:34

Heb nog een orginele wielset liggen van een unit.
Denk iets van 150 km op gereden daarna vervangen door een setje Hope hoops.
Pb maar als het je iets lijkt.
P-J
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: vr 28 september 2007, 20:49

Hoi, als ik het goed heb begrepen, kun je dat vergeten. Mijn Unit naaf / freewheel klonk ook alsof hij gesmeerd moest worden, maar de naven zijn zo goedkoop, dat die niet te servicen zijn. Ben ermee naar de lbs geweest , die kon me ook niet helpen. Lang zoeken op de website van het navenmerk ( ben het ff kwijt nu) bracht me ook niet verder. Ik heb een nieuwe wielset gekocht, met bredere velgen, rijd echt super nu, met 2,6" voor.
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

P-J schreef:Hoi, als ik het goed heb begrepen, kun je dat vergeten. Mijn Unit naaf / freewheel klonk ook alsof hij gesmeerd moest worden, maar de naven zijn zo goedkoop, dat die niet te servicen zijn. Ben ermee naar de lbs geweest , die kon me ook niet helpen. Lang zoeken op de website van het navenmerk ( ben het ff kwijt nu) bracht me ook niet verder. Ik heb een nieuwe wielset gekocht, met bredere velgen, rijd echt super nu, met 2,6" voor.
Soortgelijk verhaal hier. Het zijn Joytech naven als ik het me goed herinner. Zou er niet teveel in investeren, lagers zijn cup-conus systeem, dus als die gaar zijn dan kunnen je die ook niet echt vervangen.

Je zou nog kunnen overwegen de velgen over te (laten) spaken, die zijn zo slecht nog niet.
elduderino
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 22 juni 2015, 21:31
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey

Denk dat ik idd maar ga overspaken, zag een deore as voor weinig, bedankt allen!

Mag op slot!
Plaats reactie