Evil The Following V1

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie bak,

De Following stond ook hoog op mijn shortlist. En wat Paulus zegt, een dropper post, wielen (breed) en dan een stevige vork zou ik aanpakken voor de remmen en dan als laatste evt het schakel gebeuren. YMMV

Enjoy


Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Freedazed
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 10:07
Mijn mountainbike: Yeti ASR SL & Yeti 4x 088/100, On-one Inbred, Evil the Following, Trek Slash

Thnx voor de suggesties.. Velgen zijn al 30mm breed.. Pike en dropper staan hoog op het verlanglijstje..
Vandaag voor het eerst er op gereden: Holy shit!! Deze fiets wil berg af zo verschrikkelijk hard! Omhoog viel me ook alles mee.. Missie geslaagd!
Rigard
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 13 januari 2006, 12:15
Mijn mountainbike: Van Nicholas | Voodoo | DMR

Al eerder gezegd maar zet er zsm een Pike (of vergelijkbaar Fox) in dan weet je helemaal niet wat er gebeurd als je naar beneden rijdt. De REBA kan de Evil echt niet bijbenen, te veel flex en de motion control demper is er gewoon niet geschikt voor. En let op de offset, Following is voor 51mm vork offset gemaakt.

En ik snap helemaal wat je bedoeld met je Holy Shit! de fiets wil hard bergaf. Heb er naast mn lokale XC rondjes (gaaap) 4 dagen winterberg mee gereden, daar was ik vooral de beperking. IXS downhill geen probleem, wel even de grote drops/gaps over geslagen. Fiets geeft zoveel vertrouwen, volgend jaar gaat ie weer mee en dan ga ik toch eens andere lijnen proberen te rijden.

Andere tips;
- Probeer de Low stand eens, mijne kwam zo uit de doos en staat nog steeds zo. Dacht er veel de grond mee te gaan raken, maar tot nu toe op één hand te tellen.

- Check je bovenste shock bevestiging even. Bij mij zat de bevestigingsbus er niet helemaal gecentreerd in wat een dof knakkend/tikkend geluid maakt (dat 't frame een lekker klankkast is helpt hier niet bij). de spacertje hebben wat speling/speelruimte maar t moet wel netjes verdeeld zijn.

- Haal sowieso de demper eens in de maand even los om de boel goed schoon te maken is nogal lastig door de constructie. En check regelmatig de bouten van de deltalink. Die zorgt er trouwens ook voor dat de boel netjes blijft "hangen'' als de shock eruit is. Ook wel prettig.

bleedblackdieevil ;-)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Rigard schreef:... En let op de offset, Following is voor 51mm vork offset gemaakt. ...
Meteen weer vergeten.

De huidige inzichten zijn dat die geometrie ook nog eens beter werkt met 43 mm offset.

En dan is er ook nog eventueel 46 mm...


Er zitten natuurlijk verschillen in, maar daar merkt de geometrie niets van. De rijder wel. Je zou kunnen overwegen dat 51 mm voor NL de beste optie is. En 43 mm als je vooral naar beneden wilt raggen. Dan blijft 46 mm als tussenoplossing over.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Een "alles kunner" ligt niet zozeer aan je fiets ;-)
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Freedazed
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 10:07
Mijn mountainbike: Yeti ASR SL & Yeti 4x 088/100, On-one Inbred, Evil the Following, Trek Slash

thnx voor de feedback.. de Reba heeft een offset van 51mm maar flexxed behoorlijk.. dat merk ik al.. gaat dus zeker een upgrade komen... ff sparen nog :)
Gebruikersavatar
Freedazed
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 10:07
Mijn mountainbike: Yeti ASR SL & Yeti 4x 088/100, On-one Inbred, Evil the Following, Trek Slash

maverick76 schreef:Een "alles kunner" ligt niet zozeer aan je fiets ;-)
Dat klopt als een bus.. maar vanaf mn 5e deed ik al bmx wedstrijden en vanaf 92 ongeveer stond ik al aan de start van mijn eerste mtb wedstrijd.. ben nu bijna 40.. dus kan wel een beetje sturen...;) Niet dat ik mezelf de beste mtb-er vind hoor.. maar heb wat ervaring zullen we maar zeggen..
Gebruikersavatar
Freedazed
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 10:07
Mijn mountainbike: Yeti ASR SL & Yeti 4x 088/100, On-one Inbred, Evil the Following, Trek Slash

Lars TB schreef:
Rigard schreef:... En let op de offset, Following is voor 51mm vork offset gemaakt. ...
Meteen weer vergeten.

De huidige inzichten zijn dat die geometrie ook nog eens beter werkt met 43 mm offset.

En dan is er ook nog eventueel 46 mm...


Er zitten natuurlijk verschillen in, maar daar merkt de geometrie niets van. De rijder wel. Je zou kunnen overwegen dat 51 mm voor NL de beste optie is. En 43 mm als je vooral naar beneden wilt raggen. Dan blijft 46 mm als tussenoplossing over.
Evil adviseerd een 51mm offset.. dus heb er maar gehoor aan gegeven.. rijd prima iig..
Gebruikersavatar
Freedazed
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 10:07
Mijn mountainbike: Yeti ASR SL & Yeti 4x 088/100, On-one Inbred, Evil the Following, Trek Slash

Afbeelding 4 jaar later.. word er bijna uit gereden door mijn zoon op de 4x.. De evil heeft ondertussen een pike, 650b wielen een angle set er in gekregen.. JA, Lars.. Het kan niet.. maar ik rijd er op als een malle.. ;) Nu op zoek naar een nieuwe fiets.. Slash of Megatower staan hoog op het lijstje..
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

:-q
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
hoodoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: do 8 november 2007, 16:27
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei, Evil Offering, Canyon Grizl, Scott Addict

Nee joh!
doe net als ik en kies voor een Evil Offering
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi setje zo samen

En snode plannen voor uitbreiding ook. Hoe kom je tot je shortlist van de Slash en Megatower?

Er is in de high end Enduro's echt heel veel keuze, Evil Wreckoning, Yeti SB150 om bij je huidige merken te kijken, maar ook een Rocky Mountain of een Mondraker zouden prima in het rijtje kunnen. En wat dacht je van een Cotic Rocketmax, steel is real, of een full custom project12. Of een van de high pivot bikes die de nieuwe releases domineren boven de 150mm veerweg.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
C1Rob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL

Vette fietsen! :)

Als aanvulling op bovestaand heb je eventueel ook nog de Privateer 141 en 161. (wellicht iets minder highend maar schijnen wel goede frames te zijn)
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Als we ze toch opnoemen: Nicolai Saturn 14 ST/G1 :winkie:
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

BTR heeft de allerlaatste Pinner te koop, als je dan toch écht cool wil zijn. Maar Trek en Santa Cruz zijn tegenwoordig wel een beetje saai, zeker na een Evil.

Maar als ik nu een dikke fully zou willen kopen (ipv bouwen) zou ik neigen naar een Actofive P-train.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie