GPS userlist

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Garmin Edge 1000 (speed + cad) met GarminOpenTopo maps op 32Gb MicroSD. Verder gekoppeld aan Garmin Virb Ultra 30 en Vivosmart HR.

Mijn vrouw (niet op het forum) heeft een Edge 1000 die ze gebruikt voor accu/motor controle van haar Specialized Turbo Levo FSR eMTB icm een Garmin Levo remote.
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

de kleine Garmin Edge 25, voornamelijk voor rit registratie (auto push naar strava), en sporadisch een ingeladen route rijden.
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Eerst zelfs nog gereden met een Garmin IQ (meer auto GPS uit vervlogen tijden).
Dan overgestapt naar een 705, later de 800, en nu al enige jaren de garmin 1000, omdat deze oa een groter scherm heeft.
Gebruikersavatar
jacobsentertainment
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 11:16
Mijn mountainbike: Cannondale, Scalpel, FSI, Scalpel HT.
Contacteer:

In ons gezin zijn de volgende Garmin's aanwezig.

Edge 510 (zelf in gebruik)
Edge 500 (was mij n voorganger, aan m'n vriendin gegeven)
Edge 200 (m'n eerste en doorgegeven aan m'n zoon)

Als hartslag heb ik eerste de borstband van garmin gebruikt maar deze verschoof nogal vaak, ben daarom als proef over gestapt op de Viviosmart HR welke ik te beknopt vond en heb nu eenFenix 3 HR safier welke me goed bevalt en me verbaast over de functies.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot........... I don't necessarily agree with everything I say.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Heb al meer dan 9 jaar tot volle tevredenheid een Garmin Edge 605. Wel een keer een accuutje vervangen. Ondertussen ook nog een Garmin Edge 705 gekregen van een kennis die een moderner toestel had gekocht omdat zijn accu het maar twee uur meer deed. Ook nieuwe accu er in en werkte weer prima. Kan met deze "ouderwetse" toestelletjes alles wat ik er mee wil.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Richards
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 12 juli 2017, 16:25

Naar volle tevredenheid een Garmin Edge 1000 bundle
Peterlon
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 oktober 2014, 16:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

Garmin 64S
Peterlon
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 oktober 2014, 16:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

Enige tijd Garmin 64S..........echter gestolen

Nu Garmin Edge Explorer
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bummer van de 64s.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen met de Edge Explore.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Inmiddels in het bezit van een Wahoo Element Bolt. Werkt prima om lijntjes na te rijden, maar merk wel dat de GPS ontvangst erg gevoelig is.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Peterlon
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 13 oktober 2014, 16:41
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

De Garmin Edge Explore bevalt prima!
Het scherm is groter en helderder dan het scherm van de 64S. De 64S gebruikte ik voor geocachen en mountainbiken. Daar is hij heel geschikt voor. Echt een outdoor gps. Geocachen doe ik nu veel minder (of met de app)

De Explorer is ontwikkeld voor fietsnavigatie. i.c.m. Met de Garmin Connect app krijg je o.a. een functie als Livetrack erbij (kon de 64S trouwens ook). En valwaarschuwing naar je contactpersonen.
Er is een kaart op geïnstalleerd en Garmin zorgt voor gratis updates. De kaart voldoet prima, maar er is tevens 16GB opslag voor je eigen kaarten.
De Explorer is meer op sport gericht......veel mogelijkheden o.a. hartslagzones (als je met een hartslagband fietst).
Het scherm reageert goed. en snel...ook met handschoenen goed te bedienen. Op Garmin Connect kan ik mijn rit nakijken met alle gegevens. Uploaden gaat automatisch bij gebruik van de app.
De Explorer heeft een ingebouwde batterij (de 64S twee penlights).

Groet, Peter
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, dat kan ik op de site van Garmin ook lezen. Alleen die 16GB vrij had ik nog niet gevonden. Handschoenen en nattigheid is voor het touchscreen geen pribleem las ik bij DC. Das mooi, want dat was voor mij tot nu toe de reden om voor knopjes te kiezen.

Ik ben vooral geïnteresseerd naar de prestaties vd Explore in een smalle kloof in de Alpen of Ardennen, naar de ontvangst onder een dik nat bladerdek en naar de batterijduur.
Garmin zegt niet dat de Explore Glonass gebruikt. De optie zit ook niet in de setup.
Merkwaardig, omdat fatsoenlijke chipsets tegenwoordig GPS, Glonass, Beidou en Galileo ondersteunen. Garmins eigen Edge130 doet dat bijv wel/ook.
Uit eigen ervaring ondervonden dat Glonass in lastige situaties een grote bijdrage levert aan de nauwkeurigheid, dus erg benieuwd naar de prestaties vd Explore..
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Voor zover ik kan achterhalen kan je de turn-by-turn niet uitschakelen van de Edge Explore, er zit ook geen barometrische hoogtemeter in.

Ik heb hem getest, samen met de 520 plus. Ik was op zoek naar een nieuw apparaat vanwege defecte batterij van mij edge 705. Ik vond het een mooi moment om een nieuwe gps te kopen. Echter de conclusie is toch een nieuwe batterij en wachten op de Edge 830. De Edge explorer is wel lekker snel en heeft een mooi helder scherm. Ik wil echter graag ook wel een track volgen, zonder turn-by-turn navigatie.

De edge 520 plus heeft als nadeel dat je niet naar 1 punt kan navigeren, je moet dan via de telefoon een route (dus een loop) maken en deze versturen naar je gps. Dit vind ik niet handig als ik op vakantie ben en ik wil naar een willekeurige plek op de kaart navigeren. Je kan ook niet scrollen met de kaart, alleen in- en uitzoomen.

Ik heb alleen thuis getest met de 2 toestellen, niet mee gefietst.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Forau schreef: ma 5 november 2018, 15:25 Ik was op zoek naar een nieuw apparaat vanwege defecte batterij van mij edge 705.
Wist je dit?
https://www.youtube.com/watch?v=gbS4QKi48TM
Ik heb al meer dan 10 jaar tot volle tevredenheid een edge 605. Een jaar of 4 geleden accuutje versleten en vervangen.Voor 10 Euro als nieuw:
https://www.subtel.nl/Navigatie-apparaa ... 01484.html
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Tsjibiti schreef: ma 5 november 2018, 18:08
Forau schreef: ma 5 november 2018, 15:25 Ik was op zoek naar een nieuw apparaat vanwege defecte batterij van mij edge 705.
Wist je dit?
https://www.youtube.com/watch?v=gbS4QKi48TM
Ik heb al meer dan 10 jaar tot volle tevredenheid een edge 605. Een jaar of 4 geleden accuutje versleten en vervangen.Voor 10 Euro als nieuw:
https://www.subtel.nl/Navigatie-apparaa ... 01484.html
Stond ook in mijn tekst :wink: :
Echter de conclusie is toch een nieuwe batterij en wachten op de Edge 830
Accu/batterij zit erin, nu even wachten tot de zomer op de 830. Ik wil wel een nieuwe GPS, alleen moet hij de basis functionaliteiten bieden wat ik nu heb. Strava live segments en powermeter koppelingen, group track, weervoorspellingen IQ koppelingen zijn leuk, maar ik wil een goede bediening en basis functionaliteiten welke gewoon werken.
Laatst gewijzigd door Forau op di 6 november 2018, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie