Noordwijk tijden- en ander nieuwtjes-topic

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

gisteren weer paar rondjes gereden , was hier en daar wat droog en zeker niet snel maar daardoor niet minder leuk .. de col de aubergine begint nu echt een leuke afdalinge te krijgen met n flinke drop aan het eind .. jummy ..
Gebruikersavatar
DvdW
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 9 juli 2016, 09:05
Mijn mountainbike: Cube Aim SL black/flashred

Wiel-Maat schreef: Herkenbaar; weliswaar geen slag in mijn wiel, maar ik ben op dat zelfde stuk ook wel eens onderuit gegaan in de zomer...behoorlijk mul daar in deze periode. :roll:

Hopelijk vallen de kosten voor je fiets mee! :-{
Helaas, de kosten vielen niet mee. Velg+spaken waren niet meer te redden en moesten beide vervangen worden.... Nu binnenkort maar weer eens op stap gaan (paar weken uit de running geweest vanwege een ongelukje (vervelende botkneuzing)) Ik hoop volgende week even langs Noordwijk te gaan, ben benieuwd wat ik daar aantref. Hopen dat de regen de boel een beetje vochtig maakt.
Gebruikersavatar
Freedazed
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 10:07
Mijn mountainbike: Yeti ASR SL & Yeti 4x 088/100, On-one Inbred, Evil the Following, Trek Slash

Even een vraagje: Afgelopen woensdag avond was ik aan het wandelen in de duinen en kom op de wandel paden een groep Noordbikers tegen??? Is er een nieuw gedoogbeleid?
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

nee
Gebruikersavatar
Freedazed
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 10:07
Mijn mountainbike: Yeti ASR SL & Yeti 4x 088/100, On-one Inbred, Evil the Following, Trek Slash

Niet zo handig dan...Als plaatselijke vereniging heb je toch een voorbeeld functie..
Gebruikersavatar
Freedazed
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 10:07
Mijn mountainbike: Yeti ASR SL & Yeti 4x 088/100, On-one Inbred, Evil the Following, Trek Slash

Begrijp me niet verkeerd.. wil niet met een vingertje wijzen.. maar als ik dat zie, dan denk ik dat ik dat de volgende keer ook wellicht ga doen..zijn hele mooie paden namelijk. (ga ik niet doen natuurlijk :))
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Wellicht een klein stukje geweest waar jij ze net trof. Met alle wandelaars op de fietspaden is het vaak minder hunderlijk voor elkaar dan het wandelpad te berijden dan het fietspad. Hoe raar dat in principe ook klinkt.

Mijn persoonlijke mening is dat je in principe de wandelpaden vermijdt, maar als het rustige momenten zijn je af en toe best een stukkie kan pakken. Mits je maar respect hebt voor de bedoelde gebruiker van het pad en dus elke vorm van hinder, omdat je met een fiets bent, elimineert.

Dat moet dus ook andersom gelden voor wandelaars op fietspaden. Wandelaars op mtb-paden daarentegen zijn per definitie gevaarlijk. De tijd die een wandelaar daar heeft om opzij te gaan, om de bedoelde gebruiker hindervrij te laten passeren, is te kort en dus gevaarlijk.

Dat princioe geldt voo mij ook weer andersom als je op wandelpaden gaat biken waar je, door snelheid of zicht, te kort tijd hebt om wandelaars hindervrij te kunnen passeren. Daar moet je ook niet gaan fietsen.


Nou, beetje lang en offtopic verhaal geworden, maar dit ei ben ik even kwijt, waarvoor dank :-q
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Freedazed
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 10:07
Mijn mountainbike: Yeti ASR SL & Yeti 4x 088/100, On-one Inbred, Evil the Following, Trek Slash

Nee.. kwam ze overal tegen.. niet de bedoeling, toch??.. als er toch een kleine kans bestaat dat het parcours weer een rondje word/ uitgebreid.. dan helpt dit niet natuurlijk..zeker niet als je met 12 man op de wandel paden gaat biken..snap je punt hoor maar vindt het niet zo slim.. zo.. ben ik ook mijn ei kwijt.. ;)
berry77
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 18:44
Mijn mountainbike: Bulls Bushmaster 29sl

Ik was begin dit jaar ook in de avond (Donker)op het parcours (deel 1 en 2), en was er halverwege klaar mee en reed binnendoor over wandelpaden en werd staande gehouden en een mooie prent van 60e ofzo

Wat de man kon vertellen dat deel 1 en 2 gedoogd is maar heel zeker was bij niet van zijn zaak.
De andere delen van parcours wist hij niet eens van bestaan af dus ja

Ik kijk wel uit de komende winterperiode

Grt
Altijd zin in mountainbiken
Gebruikersavatar
NWBiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 6 april 2016, 11:16
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL 29" (2016)

Iemand een idee hoe het met het slachtoffer gaat?

https://www.112bollenstreek.nl/uitruk/2 ... -noordwijk" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Beetje bont en blauw en een tik bij het sleutelbeen gehad. Dat laatste gaat nog bekeken worden na wat rust, maar vooralsnog denk ik dat ie er redelijk goed vanaf gekomen is.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
NWBiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 6 april 2016, 11:16
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL 29" (2016)

Dan heeft hij inderdaad veel geluk gehad!
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Lange tijd niet meer een mtb parcours gereden wel vaak op de weg gereden beviel erg goed m'n nieuwe fiets, zaterdag een cross duathlon wedstrijdje in Velp gaat leuk worden.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Vandaag (zondag 22 oktober) ben ik tussen 14:30 en 16:00 mijn GPS verloren op deze route. Het betreft een Garmin Dakota 10, erop staat een bestandje met mijn contactinfo. Iemand toevallig gevonden?

Afbeelding:
https://static.garmincdn.com/en/product ... /rf-lg.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Zal het even op de Noordbiker FB pagina plastsen voor je ook. Heeft wat meer bereik.

Welke routr heb je ongeveer gereden?
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Plaats reactie