Zeddam...

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Same here, vind het te riskant.
Tevens zie je niets van de natuur behalve felle lampen om je heen.

Vind het fietsen op fietspaden in het donker al bijzonder genoeg (en veiliger).
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Dit is nog een evenement van Natuurmonumenten zelf. Op eigen gelegenheid moeten we vooral het bos niet ingaan om de natuur rust te gunnen en vooral om geen ergernis op te wekken bij anderen en zo misschien nog wat verpesten.

Persoonlijk hou ik er ook niet van, mij te link. Wat ook raar is, als je iemand achter je hebt zie je voortdurend je eigen schaduw voor je heen- en weer bewegen tussen je eigen lichtschijnsel. Vreemd en niet lekker.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ook ik doe hier niet aan mee. Niet alleen om de hoge inschrijfkosten. Ik ben van mening dat we s nachts weinig in het bos te zoeken hebben. Natuurmonumenten slaat de plank wat mij betreft een beetje mis met dit evenement.
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
Ron.l
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 896
Lid geworden op: za 3 april 2010, 22:40

Wat een saaie bedoeling allemaal, nog nooit in een donker bos gereden zeker.
Het hele jaar je rondjes rijden op de route begint ook te vervelen, zo een ritje in het donker moet je echt een keer mee maken, geeft je toch een bepaalde kick/ spanning.
Zeker nu de Wolf op de Veluwe gesignaleerd is en misschien wel in het Montferland rond loopt. :-{ :wink:
Cannondale Scalpel 29 Carbon Team**Eagle** ( 9,8 kg ) ******* Cannondale F-si Carbon 2***** Cannondale Caad 8
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Ik werd gisteren door het donker overvallen... reed ineens in t donker in het bos. Snel de uitgang opgezocht. Gelukkig had ik wel een lampje. Af en toe scheen mijn lamp in 2 ogen. Freaky én scary... dacht ook een huil te horen...

T zal toch niet Ron?? Ik geloof best dat dat hem zou kunnen zijn. Heb snel m’n rondje afgemaakt. Ik zou het nooit opzettelijk doen, maar nu ik er toch was... best leuk hoor, in het donker!
V-licious
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 22:07
Mijn mountainbike: Bulls Six50

Ik heb afgelopen zondag de route gereden.
Aan de kant van Braamt was een stuk van de route afgezet (lange afdaling) en een omleiding ingesteld.
Weet iemand of hier een specifieke reden voor is? En gaat dit permanent worden?
Ik vond het wel jammer, was altijd leuke afdaling en klim die volgde.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ben al twee weken niet geweest. Volgens mij heeft dit te maken met bosbouw in het stuk bos onder aan de afdaling. Bij het wandelen met de hond heb ik ze hier bezig gezien. Kan er naast zitten hoor. Hoop niet dat deze afdaling er permanent uit gehaald is.
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
Dtcrobin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 00:45

Ik zou het niet erg vinden. Afdaling is best gevaarlijk en voegt weinig tot niks toe. Consequentie is alleen wel dat je er dan ook een klim uithaalt. Of ze moeten een singletrack afdaling maken daar.
falcon mtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 21 februari 2004, 20:58
Mijn mountainbike: Specialized epic sworks, Cannondale super 6 evo

De afsluiting is tijdelijk in verband met werkzaamheden. Zou volgens boswachter niet lang duren. Ik weet alleen niet hoelang niet zo lang duurt.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ik vind de afdaling zeker wel toegevoegde waarde hebben. Je kan daar behoorlijk snelheid maken wat best lekker is op dit stuk van de route.
Wat zal ik zeggen...…..
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

Voor degenen die morgen (zondag) willen gaan rijden op de route: Denken jullie eraan dat morgen de Montferlandrun wordt gehouden?
Gebruikersavatar
Bernhardxt
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 31 december 2014, 23:12
Mijn mountainbike: een zwarte...........

En het is smerig koud!!
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Vanmorgen nog wel even geweest. De route ligt er logischerwijs slecht bij. Weinig lol aan beleefd vandaag
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
erikvk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: di 11 februari 2014, 17:57
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SLX

:-q :-q montferland-mountainbike-marathon-keert-terug-op-kalender

http://www.bikesight.nl/montferland-mou ... -kalender/" onclick="window.open(this.href);return false;
carlosvdk68
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: do 11 september 2014, 02:11
Mijn mountainbike: Specialized s-Works HT 2018 Eagle, Salsa Beargrease carbon fatbike

Gelukkig...hebben ze de de onenigheid bijgelegd (?) geld was er..parcours was er.
http://www.strava.com/athletes/cvanderkemp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie