Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

ViTtoria ;).

Je bent dus op zoek naar een allroundbandje. Ik heb mijn Goma's gewoon bij Mantel vandaan (of was het futurumshop? Weet niet meer. Maar voor een volgende bandenwissel neem ik Vittoria zeker mee in de overweging. Maar net als Maxxis en WTB trouwens.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Okee helder ,

ik denk dat ik voor een setje ViTToria 's :oops: :) , ga en dan de Mezcal III Graphene band ,of de Barzo's

:-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

UHR? Grip'R voor en Race'R achter kun je nagenoeg het hele jaar prima uit de voeten.
Wellicht is de grip'R wat overkill maar vertrouwen is wel prettig
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Snelle Buffer schreef:Okee helder ,

ik denk dat ik voor een setje ViTToria 's :oops: :) , ga en dan de Mezcal III Graphene band ,of de Barzo's

:-q
Saguaro kun je ook nog overwegen. Enigszins vergelijkbaar met de Mezcal, de saguaro is/lijkt wat agressievere noppen te hebben. Door de doorlopende, iets lager liggende middenlijn rolt deze band heerlijk ligt op harde ondergrond. En mocht het echt te glibberig of modderig worden dan kun je de banden ook nog omdraaien, want de saguaro heeft 2 draairichtingen, 1 voor speed en 1 voor grip.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Saguaro is inderdaad een heerlijke band op harde ondergrond, ook met een dun laagje los zand erop (al zet ik de voorband dan 'achterstevoren'). Bij een beetje glibberigheid beide banden 'achterstevoren', maar als het winter driegt te worden ga ik toch graag naar iets groffers (X-King in mijn geval)
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Ik rij nu ca 3 maanden met de Mezcal G+ in 29x2.25 als achterband. Zeer tevreden. Vergeleken met de RaRa meer grip. Ook in de modder van de Vulkanbike marathon in Daun geen problemen gehad. Het grootste voordel t.o.v. de RaRa: tot nu toe (ca 800 km) nagenoeg geen slijtage. Daarvoor, over 1500 km, 2 RaRa's Evo Pacestar Snakeskin versleten (oud model).
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Te mooi om waar te zijn? Rolweerstand review Vittoria Mezcal G+. Mijn nieuwsgierigheid is gewekt.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 25 augustus 2023, 07:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
TopLodi
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: di 17 januari 2017, 22:57
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Beste allemaal,

ben momenteel een beachracer aan het opbouwen en heb een vraag over bandenkeuze. Initieel had ik een set Schwalbe Super Moto's aangeschaft (29 x 2.3), maar de wielset die ik op de kop heb getikt kwam met Vittoria Tattoo Light banden (29 x 2.35).

Binnenkort komt mijn eerste strandrace eraan, welke banden genieten de voorkeur? Op dit moment worden de banden met biba's gemonteerd (velgen niet tubeless ready) maar dit gaat in de nabije toekomst misschien veranderen.

Alvast bedankt voor jullie adviezen.

Mvg TopLodi
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Nog even terug komend op mijn banden vraag en de keuze voor de Vittoria's : ik heb nu de mezcal banden erop zitten zowel voor als achter en rij die met een tube . In het begin zat ik op 1.9 bar en achter op 2.3 bar ,maar na het eerste rondje was ik niet geheel tevreden ,dus ben wat gaan experimenteren met de druk.

De track is Zeist en Austerlitz 2.0 , hoofdzakelijk harde ondergrond .
Bij het tweede rondje naar 2.1 bar voor en 2.5 bar achter gegaan , en het voelde zeker en goed . Me Happy !
Fijne band ,die zeker is in de bochten, en de grip is goed !.
Bedankt voor de gegeven info over de Vittoria's :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

2.5 bar?? Oef, dat is echt hard voor terreingebruik hoor.
Of je manometer klopt niet, dan kan natuurlijk ook ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Tsja is een single banden meter van schwalbe en de blow joe die dit aangeven , maar je suggereert een lagere druk wat beter is ? Note ;ik rij ze met een tube .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Wat weeg je?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ik denk dat zeker gewicht een rol kan spelen, maar als ik met een druk rijdt waarmee ik lekker rij is het goed , kan je van alles uitrekenen,maar ieder heeft zijn afstelling van zijn fiest waarop hij lekker rijdt . :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat het de optimale situatie is...
Soms zitten dingen tussen de oren. Met 2.5 bar ga je zeker niet de maximale grip en het beste rijgedrag uit je banden en fiets halen. Da's toch zonde?

Let wel, je moet niks hoor. Even goede vrienden al rij je met 5 bar in je bandjes.
Maar ik denk toch dat het je wat op kan leveren als je wat zakt met de druk...

Wat bevalt er precies niet als je lager gaat?
Je wint aan grip en comfort, dus het moet iets anders zijn ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie