21-10-2017 - Emst - Gisola Emster Veldtoertocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Paparazzi
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 12 oktober 2009, 22:18
Mijn mountainbike: CUBE Race One
Contacteer:

zaterdag 21 oktober staat de 3 sterren klassieker 'Gisola Emster veldtoertocht' weer op de kalender.
Dit jaar heeft een nieuwe uitzetter vernieuwde routes voor u uitgezet in de bossen op dit mooie stukje Veluwe.
Evenals voorgaande jaren staan ook dit jaar weer vele vrijwilligers klaar om jullie een onvergetelijke dag te bezorgen.
Wij helpen jullie met parkeren, inschrijven (met Scan en Go!!), oversteken en het afspuiten van de fietsen.
Voorinschrijven kun je hier doen
Onderweg is er weer een verzorgingspost (met toiletten) om weer op krachten te komen, voor de 60 km twee maal.
En mocht je pech hebben dan is er een materiaalpost of vervoer om je weer terug te brengen naar de start.
Bij de start in de kantine van de VV Emst zijn kleedkamers en douches en kan voor af na de rit wat genuttigd worden.
De fotograaf fietst weer rond om e.e.a. vast te leggen en zijn nadien evenals alle info te vinden op de website van 'Houdt De Ketting Strak'

Afbeelding
Gebruikersavatar
Senior
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 9 augustus 2017, 21:30

Is er iemand die de gps-track van vorig jaar heeft?
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Senior schreef:Is er iemand die de gps-track van vorig jaar heeft?
Die kan je gemakkelijk vinden op Garmin Connect.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Paparazzi
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 12 oktober 2009, 22:18
Mijn mountainbike: CUBE Race One
Contacteer:

De track van vorig jaar is wel te vinden maar die kan je de 21e beter niet gebruiken, kon wel eens slalommen worden :-? :wink:

Zoals aangegeven zijn er vernieuwde routes uitgezet, het beschikbare bosgebied is beperkt dus herkenning zal er zijn maar de routing is gewijzigd en de 45 km komt ook op plekken waar die nog niet eerder heeft gelopen. :-q
Gebruikersavatar
Senior
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 9 augustus 2017, 21:30

Okaatje. Zit zomers op de camping in Emst en heb zelf een aantal atb-ritjes in elkaar geknutseld. Maar van de locals moet je t hebben nietwaar?
Paparazzi
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 12 oktober 2009, 22:18
Mijn mountainbike: CUBE Race One
Contacteer:

Mocht je dan toevallig op Camping de Wildhoeve verblijven dan kun je hier een aantal leuke routes downloaden die ik een aantal jaren geleden voor ze gemaakt heb :wink:

Maar uiteraard eerst onze prima verzorgde rit op de 21e met een klein stukje langs de sprengen die een van de uitzetters op diepte heeft gecontroleerd :lol: conclusie: je bent snel beneden, is niet erg diep maar je kunt ook koppie onder :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Senior
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 9 augustus 2017, 21:30

:-q :-q :-q
Paparazzi
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 12 oktober 2009, 22:18
Mijn mountainbike: CUBE Race One
Contacteer:

Nog even een schopje omhoog voor deze mooie MTB klassieker :-q

Parcours lag er mooi bij, en de bossen zijn prachtig, deze week en de regen zal hier weinig invloed op hebben, natuurlijk zullen er wat natte plekken ontstaan ...... maar dat hoort er toch ook een beetje bij :wink: je kan toch zeker niet schoon thuis komen :winkie:

Tot morgen :-q :-q :-q
EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

Ik heb weer genoten van deze mooie tocht :-q Stipt negen uur begon het wat te regenen, maar dat was met een half uurtje ook weer over. Route was op één enkele pijl na prima uit gezet en ook de verzorging was weer prima op orde. Was zeker de moeite waard om vanuit Heelsum naar Emst te komen om een keer in deze omgeving te fietsen.
Gebruikersavatar
Jelle73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: wo 1 januari 2014, 11:56
Mijn mountainbike: is smerig...

Twee jaar geleden lopen ploeteren in de drek tot dat het niet leuk meer was... :-{
Dus dit jaar op herkansing, en Ohw wat heb ik genoten !!
Deze tocht heeft niet voor niets de ***rating van de NTFU gekregen, super organisatie, goede bewegwijzering prima verzorging en genoeg verkeersregelaars :-q :-q
Op naar volgend jaar !
beter scheef erin dan recht ernaast
Paparazzi
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 12 oktober 2009, 22:18
Mijn mountainbike: CUBE Race One
Contacteer:

Dank jullie ....... ook wij hebben genoten van al die tevreden deelnemers :-D daar doen wij het voor.

Een foto overzicht van deze dag kun je hier bekijken
Foto's van de deelnemers volgen later deze dagen

Ook staat er een film klaar op onze website of hier
Paparazzi
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 12 oktober 2009, 22:18
Mijn mountainbike: CUBE Race One
Contacteer:

Het heeft effe geduurd maar dan heb je ook wat ............ :-D

Alle foto's en de video zijn te bewonderen op HDKS.nl

Of kijk hier voor foto's van de deelnemers op deel 1 voor de tent, of hier op deel 2

En anders ........... tot 20 oktober 2018 bij deze NTFU 'extra goed geregeld' tocht
Plaats reactie