wielen upgrade

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

wolf75 schreef:Alleen de Hope pro 4 naven weet ik al wel zeker. Deze zijn volgens bovenstaande quote dus eventueel met adapters bij een nieuwe fiets makkelijk uit te wisselen?
Klopt, theoretisch zelfs naar Boost. Maar dat vind ik persoonlijk geknutsel (en Hope ondersteund dit volgens mij ook niet meer). Maar ze zijn heel eenvoudig om te bouwen naar alle non-boost standaarden.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Ik had me eigenlijk nog niet zo in dat nieuwe boost verdiept. Ik mag wel stellen dat als ik nu op deze fiets zonder een boost-naaf een wielset "aan laat meten". Ik mezelf meteen vast zet om nog zeker 5 jaar op deze fiets door te fietsen. (Modeljaar 2016) Koop ik een nieuwe bike wat hoogstwaarschijnlijk weer een Scott is, is die voorzien van een vork en achterbrug waar een boost-naaf in moet. Daar past de wielset die ik nu laat maken dus niet in.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

wolf75 schreef: Koop ik een nieuwe bike wat hoogstwaarschijnlijk weer een Scott is, is die voorzien van een vork en achterbrug waar een boost-naaf in moet. Daar past de wielset die ik nu laat maken dus niet in.
Tsja, je kunt hem dus wel naar Boost omknutselen. Verkopen en een nieuwe set laten spaken is ook een optie. Handgebouwde wielen met Hope naven zijn redelijk waardevast en courant.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Plaats reactie