Ultra marathon Drenthe 200 28-12-2017

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

awinkel schreef:Is prima te doen met een 26". Waarom zou het een nadeel zijn?
Relatief lange rechte stukken. Daar ga je sneller overheen met een 29". Tot nu toe merk ik ten opzichte van vrienden ook geen verschil hoor :winkie:
Gebruikersavatar
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 444
Lid geworden op: di 11 november 2003, 22:26
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

Ach zo geniet je er langer van :-)
Lubberts10
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 25 juli 2016, 19:26
Mijn mountainbike: Ghost Kato FS3
Contacteer:

Mochten mensen nog twijvelen of ze zullen gaan fietsen.
Mocht je nou benieuwd zijn hoe je hier voor moet gaan trainen of wat je nodig bent.
Ik heb over afgelopen jaar een paar stukjes geschreven hoe ik tot de finish ben gekomen.
Op http://www.lubberts10.nl" onclick="window.open(this.href);return false; staan die stukjes, mocht je vragen hebben kun je ze altijd stellen.
Groetjes Mark
Op mijn blog http://www.marklubberts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik geschreven over het fietsen van de:
- Drenthe 200
- Megavalanche
Macpele
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 29 mei 2015, 20:54

Mark,

mooi verhaal. En een supermooi tijd. en? dit jaat weer??
Lubberts10
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 25 juli 2016, 19:26
Mijn mountainbike: Ghost Kato FS3
Contacteer:

Macpele,

als ik dit jaar fiets moet het nog met een groepje vrienden zijn. Anders sla ik dit jaar even over.

Als ik het in mijn eentje nog een keer ga doen wil ik echt een hele snelle tijd neerzetten. Ander materiaal qua fiets, meer trainen. Dat zit er nu nog even niet in.
Op mijn blog http://www.marklubberts.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik geschreven over het fietsen van de:
- Drenthe 200
- Megavalanche
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Herrick schreef:Ik heb mij ook ingeschreven voor deze editie. Ben benieuwd of het een beetje te doen is op een 26" ATB. Ik zal ongetwijfeld in de minderheid (en in het nadeel) zijn ten opzichte van de 29" racemonsters. Wel zin in!


Ik heb hem vorig jaar ook gefietst op een 26 inch.
Toen fietste ik nog maar net 3 maanden.
Toen kon ik ook wel meekomen met de rest.

Dit jaar weer van de partij, maar nu op een 29er, :-q
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Is het al te vroeg om over de weersvoorspellingen te gaan praten? ;-)[/quote]


Accuweather geeft voor 28 december aan dat het 's nachts -2 word en overdag licht bewolkt en 3 graden.. :o
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Jo2601 schreef:
Herrick schreef:Ik heb mij ook ingeschreven voor deze editie. Ben benieuwd of het een beetje te doen is op een 26" ATB. Ik zal ongetwijfeld in de minderheid (en in het nadeel) zijn ten opzichte van de 29" racemonsters. Wel zin in!


Ik heb hem vorig jaar ook gefietst op een 26 inch.
Toen fietste ik nog maar net 3 maanden.
Toen kon ik ook wel meekomen met de rest.

Dit jaar weer van de partij, maar nu op een 29er, :-q
Dan moet het goed komen. Heb ook niet echt een nadeel gemerkt bij de Veldslag om Norg. Maar goed, dit is een stukje verder
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Jo2601 schreef:Is het al te vroeg om over de weersvoorspellingen te gaan praten? ;-)
Accuweather geeft voor 28 december aan dat het 's nachts -2 word en overdag licht bewolkt en 3 graden.. :o
Dat is dan heel wat frisser dan afgelopen jaar. :-)
Maar de voorspellingen van Accuweather zijn enorm onbetrouwbaar, dus het kan ook zomaar 15 graden zijn. :-D
TopLodi
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: di 17 januari 2017, 22:57
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Ga deze dit jaar ook rijden met een maat. Waar moet ik aan denken qua parcours? Is dit te doen op een gravelracer? Andere optie is fully...
Frankievenge
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: do 11 augustus 2016, 08:16
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI

TopLodi schreef:Ga deze dit jaar ook rijden met een maat. Waar moet ik aan denken qua parcours? Is dit te doen op een gravelracer? Andere optie is fully...
Ik heb hem vorig jaar gefietst (dit jaar wederom van de partij), en hoewel het weer goed was zou ik hem absoluut niet rijden op een gravelracer. Te veel echte modderpaden ertussen, dan ga je veel meer plezier beleven op je fully!!!

Ik zat vorig jaar een paar keer achter mensen op een cx (en daar heb ik me al aan lopen ergeren....niet kunnen sturen en dan wel op een cx meedoen) en dat ging ook voor hen niet van harte, laat staan op een gravelbike. Ik weet het: "nicht ärgern nür wundern" maar dat is een vervelend karakter eigenschapje van me :D


lekker de fully mee en genieten!!! (vooral van het publiek!)
Gas op de lollie

Cannondale Scalpel SI Sram Eagle
Cannondale Systemsix Dura ace.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Eens met de reactie hierboven.
De CX'en reden op de modderstukken aardig in de weg...
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

awinkel schreef:Eens met de reactie hierboven.
De CX'en reden op de modderstukken aardig in de weg...

Daarom bleef mijn CX ook beide vorige edities thuis en ging de fully mee ;)

Ookal heb ik ook CX'ers gezien die wel voldoende tempo hadden... zal ze dus niet allemaal over 1 kam scheren ;)
Ik ben mij er eentje...
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Het ging vooral over de stukken met flinke modder.
Op de droge stukken en de stukken over asfalt hoor je mij niet klagen over de deelnemers op een CX.
Ze hadden dan er aardig de vaart in. :-)
dirtbikertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 310
Lid geworden op: za 10 februari 2007, 18:20

Vorig jaar mocht ik het podium op met een fully (2e). Om mijn blik er op te werpen;

Ik zou al snel voor een fully of hardtail MTB willen gaan. En dan misschien toch wel die fully, scheelt net dat beetje comfort. Hardtail gaat ook prima, maar ja, iets met hobbel hobbel over de eeuwige veldwegen.
Cyclocross is te vermoeiend om te controleren, en het voordeel op de verharde stukken (snelheid in ieder geval) ben je ook weer grotendeels kwijt omdat je 9/10 toch in een groepje rijdt.
Plaats reactie